Alapallo
Alapallo
Katsastusmies sanoi, että pitäisi kuskin puolen alapallonivel vaihtaa, koska on väljä. Oliko niin, että Ng 900:een ei saa alapalloniveltä erikseen, vaan täytyy ostaa koko alatukivarsi? Ja jos niin on, niin mikä olisi laadukas tuote, ettei tarvitsisi olla hetikohta taas vaihtamassa?
Re: Alapallo
Koko tukivarsi tarttee vaihtaa. Itse laitoin 80tkm ajettuun 9-3:een Motonetin 99e tarvikkeet, Professional Parts Swedenin paketissa. Ainakaan vielä 180tkm kohdalla ei ollut väljyyksiä. Rasvaa kyllä painoin suojakumin alle lisää ennen asennusta.
Noista tosin löytyy joltain huonojakin kokemuksia. Joko laatu vaihtelee tai rasvauksesta tosiaan on iloa.
Noista tosin löytyy joltain huonojakin kokemuksia. Joko laatu vaihtelee tai rasvauksesta tosiaan on iloa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Alapallo
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Re: Alapallo
kannattaa hommata myös murtohaarukka, sillä tuon alapallon saa näppärästi irti olkakappaleesta. Useimmat ulosvetäjät ei tuonne väliin sovi.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Alapallo
Alapallosta tuli tuomio täälläkin.
Kertokaas joku, onko kyse tuosta linkin alla löytyvästä osasta. Ja mikä noista, jos mikään, kannataisi ostaa? Hintaeroa näyttäisi olevan jonniin verran.
http://www.nimark.fi/cars/SAAB/SAAB_9_3 ... 379-10671/
Tuntuu siltä, että joissain paikoissa tuota Motonetin Meyleä haukutaan katkerasti, että hajoaa vuodessa, kun taas jotkut kehuvat. Jos se tosiaan hajoaa vuodessa, niin kyllähän tuolla n. 50 e osallakin varmaan sen yhden katsastusvälin ajelee.... Eller hur?
Kertokaas joku, onko kyse tuosta linkin alla löytyvästä osasta. Ja mikä noista, jos mikään, kannataisi ostaa? Hintaeroa näyttäisi olevan jonniin verran.
http://www.nimark.fi/cars/SAAB/SAAB_9_3 ... 379-10671/
Tuntuu siltä, että joissain paikoissa tuota Motonetin Meyleä haukutaan katkerasti, että hajoaa vuodessa, kun taas jotkut kehuvat. Jos se tosiaan hajoaa vuodessa, niin kyllähän tuolla n. 50 e osallakin varmaan sen yhden katsastusvälin ajelee.... Eller hur?
9-3 -06 (207E)
Re: Alapallo
Juurikin kyseinen osa kyseessä, muistaa vaan tilatessa varmistaa onko oikealle vaiko vasemmalle puolelle tarkoitettu.
Vajaa vuosi sitten päätin kokeilla onko tuommoisesta n. 50€ alapallosta/tukivarresta mihinkään. Asensin rasvanipan pallonivelen kantaan ja putsasin alkuperäiset rasvat pois. Renkaanvaihdon yhteydessä aina prässillä hieman uutta vaseliinia sisälle ja eikun kovaa ajoa. Kerran keulaa purkaessa pääsin pelkkää alapalloa liikuttelemaan käsin, kovin oli tiukan puoleinen, ei ollut väljistynyt tippaakaan asennushetkestä. Ajoa suunnilleen 30tkm takana.
Vajaa vuosi sitten päätin kokeilla onko tuommoisesta n. 50€ alapallosta/tukivarresta mihinkään. Asensin rasvanipan pallonivelen kantaan ja putsasin alkuperäiset rasvat pois. Renkaanvaihdon yhteydessä aina prässillä hieman uutta vaseliinia sisälle ja eikun kovaa ajoa. Kerran keulaa purkaessa pääsin pelkkää alapalloa liikuttelemaan käsin, kovin oli tiukan puoleinen, ei ollut väljistynyt tippaakaan asennushetkestä. Ajoa suunnilleen 30tkm takana.
Saab 9³ SC 1.9TiDS A -08 | Saab 9⁵ 4D 2.0t -99
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Re: Alapallo
Ok. Kiitos vastauksesta. Kyllä minä taidan kanssa kokeilla tuota halpis+rasvanipa -komboa. Eipä siinä paljon tule turpaan, jos ei olekaan hjuva.
9-3 -06 (207E)
Re: Alapallo
Tarkennetaan tuota sen verran, että siis orkkikset olivat vaihtokunnossa jo 70...80tkm kohdalla. Ei nekään välttämättä kestä yhtään tarvikkeita paremmin.Koko tukivarsi tarttee vaihtaa. Itse laitoin 80tkm ajettuun 9-3:een Motonetin 99e tarvikkeet, Professional Parts Swedenin paketissa. Ainakaan vielä 180tkm kohdalla ei ollut väljyyksiä. Rasvaa kyllä painoin suojakumin alle lisää ennen asennusta.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
- "Kaasari"
- Viestit: 42
- Liittynyt: Ke Kesä 15, 2005 22:33
- Paikkakunta: Oulu
Re: Alapallo
Moi,
Miten pirussa saadaan irti tukivarren ja kolmiothan T55- pulttia? Ei irtoa millään, ainakaan ilman pulttipyssyä...
Vetarin suojakumi kannan tiellä, avain jää vinoon ja hyppää paikaltaan kun voimaa näytetään.
Työmaa rivarin pihalla, pukkien nokassa touhutaan...
Miten pirussa saadaan irti tukivarren ja kolmiothan T55- pulttia? Ei irtoa millään, ainakaan ilman pulttipyssyä...
Vetarin suojakumi kannan tiellä, avain jää vinoon ja hyppää paikaltaan kun voimaa näytetään.
Työmaa rivarin pihalla, pukkien nokassa touhutaan...
Ajossa: OG93 3d, 2.0i -98 Green silver
ex- käyttis SAAB NG900 2.0i -96 willow green metallic
Ex-ex SAAB 90 -86
ex- käyttis SAAB NG900 2.0i -96 willow green metallic
Ex-ex SAAB 90 -86
Re: Alapallo
Pyörän napamutteri irti ja tukivarsi irti jousijalasta sopivalla ulosvetäjällä. Tuolloin saa käännettyä vetoakselin pois tieltä. Tähän asti nuo on auenneet melko kivuttomasti pitkällä räikällä ja torx-kärjellä. Noin olen itse tehnyt. Muitakin tapoja voi olla.
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
-
- "Kaasari"
- Viestit: 42
- Liittynyt: Ke Kesä 15, 2005 22:33
- Paikkakunta: Oulu
Re: Alapallo
Täytyypä kokeilla tuota järjestystä huomenna.
Ilmoittelen miten kävi.
Ilmoittelen miten kävi.
Ajossa: OG93 3d, 2.0i -98 Green silver
ex- käyttis SAAB NG900 2.0i -96 willow green metallic
Ex-ex SAAB 90 -86
ex- käyttis SAAB NG900 2.0i -96 willow green metallic
Ex-ex SAAB 90 -86
Re: Alapallo
Alapallo irti kartiosta, niin sen jälkeen voi kääntää tolppaa ja samalla vetoakselia pois edestä. Saa kunnon työkalut käyttöön. Voimavarsi ja T55 1/2" vääntiöllä on toiminut joka kerta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Alapallo
Ja jos ei satu olemaan just käypäistä ulosvetäjää (matalakynsistä) sitä kartiotappia varten käsillä niin ne tukivarret voi irroittaa myös apurungon puolelta. Sen jälkeen voi tarvittaessa irroittaa vetonivelen pyörän laakerista ja sit kartiotapin saa irti hieman kolhommallakin ulosvetäjällä, kun se nivel ei ole enää tiellä. Jos siis on tarkoitus vaihtaa pallonivelellä varustettu tukivarsi.
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: Alapallo
Olen suosinut kahden vasaran konstia. Toimii tuohon 9-3 :een aina.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01