Virityksen tuomat haitat?!?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Virityksen tuomat haitat?!?

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Olen lueskellut vanhoja viestejä kun porukat on ottanut tehoja lisää autostaan kukin keinollansa. Itse olen kuolannut BSR:n PPC:n perään. Onko kellään kokemusta miten auto muuten kestää moisen tehon lisäyksen laatikko, vetonivelet ym. Jostain olen kuullut kun isot pojat puhuu ettei manuaalilaatikko ole Saabin vahvimpia puolia? Oma kärryni on 9-3t -01.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Kesto riippuu ihan täysin käyttötavasta. Kun ajaa viritetyllä autolla kannattaa jättää liikennevalolähdöt teineille ja keskittyä siihen ohituskiihtyvyyteen. Tiedän yhdekin 9-3 aeron jolla on ajettu 150tkm ja niistä 100tkm viritettynä ilman mitään ongelmia poislukien kytkin mutta se oli kuulemma tiedossa ja sen jälkeen asensivat Viggen mallisen kytkimen. Omistaja on kuulemma hyvin tyytyväinen toimintaan.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2728
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

potkuhousu kirjoitti:Kesto riippuu ihan täysin käyttötavasta. Kun ajaa viritetyllä autolla kannattaa jättää liikennevalolähdöt teineille ja keskittyä siihen ohituskiihtyvyyteen. Tiedän yhdekin 9-3 aeron jolla on ajettu 150tkm ja niistä 100tkm viritettynä ilman mitään ongelmia poislukien kytkin mutta se oli kuulemma tiedossa ja sen jälkeen asensivat Viggen mallisen kytkimen. Omistaja on kuulemma hyvin tyytyväinen toimintaan.
Kenenköhän autosta mahtaa olla kyse :D
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Virityksen tuomat haitat?!?

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Psychocowboy kirjoitti:Olen lueskellut vanhoja viestejä kun porukat on ottanut tehoja lisää autostaan kukin keinollansa. Itse olen kuolannut BSR:n PPC:n perään. Onko kellään kokemusta miten auto muuten kestää moisen tehon lisäyksen laatikko, vetonivelet ym. Jostain olen kuullut kun isot pojat puhuu ettei manuaalilaatikko ole Saabin vahvimpia puolia? Oma kärryni on 9-3t -01.
Virityksen tuomat haitat: no rahaa tuppaa uppomaan noihin virituotteisiin aika paljon :wink: Ja nälkä tietysti kasvaa syödessä, joten autoon on saatava aina vaan lisää viriä :wink:

Meikäläinen on onneksi (toistaiseksi) älynnyt lopettaa tuohon steg 3+ -asteelle, jolloin ei ole ollut ongelmia kytkimen ja vaihdelaatikon kanssa. Hmm, pitäisíköhän koputtaa puuta? :wink:

P.S. Itse suosittelisin käyttämään viritykseen mieluummin Maptunin kuin BSR:n tuotteita (syitä en viitsi tässä alkaa kertomaan). Tosin omassa autossakin on ollut kiinni BSR:n tavaraa ja olen aikanaan ollut siihen tyytyväinen.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Kiitoksia vinkeistä. Täytyy mennä tutkailemaan vanhoja juttuja BSR:n ja Maptunin eroista. Viritysaste on pakko lopettaa ajoissa:
Vaimokkeeni kommentti ostettuani nykyisen auton:"HUUUUIIIIII! Tämähän kulkee kivasti" ja painoi lisää kaasua 8O Ja minä söin lisää betasalpaajia. Eli ei makiaa mahan täydeltä tai joutuu ennenaikasesti yksineläjäksi ilman autoa :wink:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Psychocowboy kirjoitti:Kiitoksia vinkeistä. Täytyy mennä tutkailemaan vanhoja juttuja BSR:n ja Maptunin eroista. Viritysaste on pakko lopettaa ajoissa:
Vaimokkeeni kommentti ostettuani nykyisen auton:"HUUUUIIIIII! Tämähän kulkee kivasti" ja painoi lisää kaasua 8O Ja minä söin lisää betasalpaajia. Eli ei makiaa mahan täydeltä tai joutuu ennenaikasesti yksineläjäksi ilman autoa :wink:
No sanotaan näin "epävirallisesti" vinkiksi, että BSR:n softassa "saattaa" olla peukaloitu Trionicin sytytysennakkoarvoa ja nakutusherkkyyttä, kun sitä ei taas ole tehty Maptunin softissa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Haittapuolina voidaan mainita vaimoväen nihkeää suhtautumista "turhaan" rahan menoon. :oops:

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

peinu kirjoitti:Haittapuolina voidaan mainita vaimoväen nihkeää suhtautumista "turhaan" rahan menoon. :oops:
Joo, tuon asian voi mainita kahdesti...tai jopa useamminkin :wink:

P.S. Ja sitten ei kannata jättää mitään "todistusaineistoa" (=kuitteja) levälleen mihinkään. Siitä nimittäin seuraa kotona tupenrapinat :wink:

Nimim. "kokemusta löytyy" :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
S32
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: To Syys 02, 2004 10:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja S32 »

Yhdelle tuttavalle laitettiin kolme viikkoa sitten BSR:n softa. Asennus meni ongelmitta ja auto kulkee nykimättä jne. Tehoja tuli kuulemma riittävästi. Haittana on nastojen lähtö renkaista. Bensankulutus ei vähentynyt odotuksien vastaisesti.
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

S32 kirjoitti:Yhdelle tuttavalle laitettiin kolme viikkoa sitten BSR:n softa. Asennus meni ongelmitta ja auto kulkee nykimättä jne. Tehoja tuli kuulemma riittävästi. Haittana on nastojen lähtö renkaista. Bensankulutus ei vähentynyt odotuksien vastaisesti.
Jos on kaasujalka sitä luokkaa, että nastat lähtevät renkaista, niin veikkaisin ettei bensankulutuksessa vähennyksiä tule näkymään. :D
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Joo, kyllä viripoksin hintaan pitäisi laskea ainakin yksi satsi renkaita ;)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Teidän kokemusten perusteella alkaa kuulostaa että:
- kaunis ajatus että jos autossa on riittävästi tehoa niin ei sitä tarvitse koko aika polkea ja näin bensaa säästyisi ei toteudu
-osta heti uudet renkaat jo varastoon
-mitä tahansa teet, älä jää kiinni...kotona

Noh ilman tuskaa ei ole kehitystä. Täytyy laittaa mietintämyssy päähän ja suunnitella taloutta uusiksi ja valmiita selityksiä :wink:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Juu eiköhän tuo onnistu kun vaan harjoittelee ahkeraan. Tuntuu vaan hankalalta kun on ajanut 15v vapaasti läähättävillä saabeilla, joissa kuski kiihtyi huomattavasti autoa nopeammin. Ja kun sen kärryn sai vauhtiin ei sitä kannattanut hidastaa vasta kun perillä...
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1122
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Virittämisen isoin ongelma on tosiaan "kun mikään ei enää tunnu miltään" :lol:

Ässän stage1: chippi ja modattu APC, ahdot 0.7, pari viikkoa ja stage2: ahdot 1.1 eikä tunnu miltään enää...aluksi auto tuntu suorastaan lentävän vakioon verrattuna :twisted:

Seuraavaksi stage3: tonnarin IC ja isompi pakoputkisto ja lisää paineita...ja korauksen jälkeen kunnostettu ja vahvistettu 4-vaihteinen loota :D
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Happo
"Turbo"
Viestit: 293
Liittynyt: Ke Huhti 14, 2004 23:13
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Happo »

Virin jälkeen huomaat, kun autosi alkaa vetelemään, pito ei riitä, jarrut tuntuu tehottomilta jne...

Stage 1 ja vakioalusta tuntui siltä, että perskules ku kulkee niin paljon ettei meinaa tiellä pysyä, mutta alustasarjan asennuksen jälkeen meno muuttui radikaalisti ja huomasi että vois tää enemmänki kulkea :wink: . Eli mielestäni ainakin tuo alusta on laitettava virin yhteydessä kuntoon. Ja täytyyhän sitä lisää tehoa saada kun sitä "halvalla" ja helpolla saa. Omaan autoon tulossa kevään aikana ainaki uudet jarrut, Stage 3, vanteet + renkaat jne. joten rahaa taitaa mennä taas mukavasti.
Saab 9³
Vastaa Viestiin