Männistä

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Lilsu
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: La Tammi 15, 2011 19:38
Paikkakunta: LOHJA

Männistä

Viesti Kirjoittaja Lilsu »

Tänään oli keväthuoltona öljyn- ja suodattimen vaihto. Raitisilmasuodatin ja ilmanputsari vaihtui samalla myös. Aika määrä oli hiekkaa molemmissa sekä sytkäkasetin alla. Mistähän sinnekin itsensä tunkee.

Sitten asiaan->tulpat irroitin ja kaikkien kärjet olivat kauniit maitokahvin väriset. Tulpan rei´istä kurkkasin fikkarilla, niin kolmospytyn laki oli kuiva ja "puhdas" muihin verrattuna. Muut olivat märän oloiset ja karstahitusta pinnassa. Mitähän taas saa vaivoikseen? Auto on juuri katsastettu ja päästöt OK. Jäähynestettä hieman katoaa, mutta laitan syylärin piikkiin, kun ajon jälkeen tuoksahtaa. Öljyä on vienyt tasaisesti koko ajan. Jospa kolmospytyn männänrenkaat ovat vielä elossa ja muut jo väsyneet.

Autolla ajettu vajaa 280tkm ja koneremppa tehty 200tkm kohdin. Asennettuna on Mitsun turbo, kunnon kuuleri, EV14 670cc ja DW200 bensapumppuna sekä stage3 softa. Etanolilla ei ole ajettu.

Kannattaiskohan antaa ryyppy männärenkaille?
(ottaa) (itse)
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Männistä

Viesti Kirjoittaja nugge »

Männänrenkaitten herkistelyä Dieselillä/löpöllä tai esim CRC MoS2 Penetraatio öljyllä.
Ja kannen jälkikiristys.

Todennäköisesti öljy/männän-renkaat jumissa urissa/väsyneet
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5815
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Männistä

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Lilsu kirjoitti:Autolla ajettu vajaa 280tkm ja koneremppa tehty 200tkm kohdin.
Mitä koneremppa piti sisällään? Jos konerempalla tarkoitetaan sisuskalujen vaihtoa männänrenkaat mukaanluettuna, niin meinaatko Nugge että 80tkm aikana olis renkaat jumisa/kuoleutuneet?
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Männistä

Viesti Kirjoittaja nugge »

Öljynvaihtoja/huoltohistoriaa sen tarkemmin tietäen ja kyseisen konerempan sisältöä/tekijää tietäen niin noi ovat ehdottamani toimenpiteet.

Laita lilsu YV niin katellaa joku ilta tarkemmin :)
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Männistä

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Jos se yks pytty on ihan puhdas vrt. muut, niin vahtaileppa häviääkö jäähdytinnestettä?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin