NG900 2.3 vapari & misfires (tyhjäkäynnillä)

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Petsku
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: To Elo 18, 2011 10:25
Paikkakunta: Tampere

NG900 2.3 vapari & misfires (tyhjäkäynnillä)

Viesti Kirjoittaja Petsku »

Terve,

Tämmönen vaiva ilmestyi talven seisonnan jäljiltä: Tyhjäkäynnillä lämpösenä pätkii (ei pauku, mutta jättää pyttyjä? satunnaisesti välistä). Matalilla kierroksilla nykii rumasti kiihdytettäessä, yli 2000rpm aina 6000rpm asti vetää ja kulkee normaalisti. Heitti myös check-enginen päälle. Itellä epäilyksetä sähköpuolella, kun bensaa tuntuu saavan ainakin kiihdytyksissä ihan riittävästi. Ajettu 240000, kone siis 2.3 vapari vm 1996.

Löytyykö kerholaisilta techin luku värkkejä Tampereen seudulla tai muita vinkkejä miten pääsis diagnosoinnissa eteenpäin? Meinaa avolla ajot jäädä vähiin jos en saa tuota vikaa kiinni 8O ...

Petsku (YV -toimii tässä(kin) )
900 Cabbe -96 2.3.
9-3 SS -03 1.8t biopoweroitu
9-3 SS -03 2.0t Aut biopoweroitu
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5815
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: NG900 2.3 vapari & misfires (tyhjäkäynnillä)

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Tampereen seudulla on 2 techittäjää, tältä foorumilta heidät tavoittaa nimimerkeillä : Coltti ja Vesa67.

Itse lähtisin ensin uusimaan tulpat. Jos ei halua ostaa kalliita iridium/platinatulppia niin laita: NGK BCP6ES vaikka vapareihin voisi laittaa muitakin tulppia kuin NGK mutta en silti laittaisi.

Sitten uusisin kaikki alipaineletkut ja kaasuläpän o-renkaat. Niiitä kuuluu olla 2kpl siellä. Tuossa allekirjoituksen satkusssa oli vain yksi ja venakopan huohotuksesta lähtevä alipaineletku oli poikki.

Sittten jos ei niillä ratkea niin tulpan johdot, pyöriä ja jakajan kansi..

Toki koodit lukemalla voi varmistua vikapaikasta, mutta uskoisin em. paikoista sen vian aiheuttajan löytyvän.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Lilsu
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: La Tammi 15, 2011 19:38
Paikkakunta: LOHJA

Re: NG900 2.3 vapari & misfires (tyhjäkäynnillä)

Viesti Kirjoittaja Lilsu »

Kannattaisiko noita NGK BCP6ES tulppia tarjota myös 2.0i nelikko koneelle?
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5815
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: NG900 2.3 vapari & misfires (tyhjäkäynnillä)

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Minä ainakin laittaisin nuo samat vapaastihengittävään 2 litraiseen myös. Tulpan johdot ovat häiriösuojatut joten tulppa ei tarvitse sitä suojausta, eli sitä R:ää tuonne tulpan koodin väliin. Tuplasuojaus heikentää kipinää.. Ng900/og93 vapaastihengittäviä 2,0 ja 2,3 litraisia koneita koskee siis tuo edellinen, eli bosch motronic moottorin ohjauksella olevia koneita.

Trionic vaatii aina häiriösuojatut tulpat, eli ng900/og93 tapauksissa siis turbokoneiset.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Petsku
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: To Elo 18, 2011 10:25
Paikkakunta: Tampere

Re: NG900 2.3 vapari & misfires (tyhjäkäynnillä)

Viesti Kirjoittaja Petsku »

No niin tulpat vaihdettu ja molemmat o-renkaat tallella. Lyhyellä koeajolenkillä homma OK. Toivottavasti toi vika oli tossa... :?

Kiitos vinkeistä.
900 Cabbe -96 2.3.
9-3 SS -03 1.8t biopoweroitu
9-3 SS -03 2.0t Aut biopoweroitu
Vastaa Viestiin