B204L OG93 johtosarjalla käyntihäiriöitä

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
tiirikkav2
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ti Touko 26, 2015 06:05
Paikkakunta: Askola

B204L OG93 johtosarjalla käyntihäiriöitä

Viesti Kirjoittaja tiirikkav2 »

Pieni ongelma on, ja värejä kaipailisin. sain ensistartin kyllä, mutta tuntuu ettei käy kaikilla

Mitkä mahtaa olla jokaisen suuttimen värit punavihreän lisäksi? järjestyskin olisi mukava :oops:
Viimeksi muokannut tiirikkav2, La Kesä 20, 2015 08:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: B204L OG93 johtosarjalla, suuttimien värit ja järjestys

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Taasko siellä on sekoitettu kakkosen suutinliitin ja tyhjäkäyntimoottorin liitin.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
tiirikkav2
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ti Touko 26, 2015 06:05
Paikkakunta: Askola

Re: B204L OG93 johtosarjalla, suuttimien värit ja järjestys

Viesti Kirjoittaja tiirikkav2 »

vesa67 kirjoitti:Taasko siellä on sekoitettu kakkosen suutinliitin ja tyhjäkäyntimoottorin liitin.
Ei ole, alkuun oli mutta se tuli fixattua. käynti ei vaan tunnu paranevan mitenkään. yhdessä vaiheessa pukkasi bensaa jo pakosarjan tiivarista, 3 tai 2 pytty ei ehkä sytytä vaikka on uudet tulpat.. vika voi myös olla kytkennöissä koska tuo moottori on opelissa, ja sieltä on joutunut vetämään jokaisen piuhan yksitellen

EDIT: eikös suuttimien liittimien järkkä ole väreiltään: musta-harmaa musta-harmaa, ei tossa piuhasarjassa löydy ainakaan itseltä 4 mustaa suuttimille menevää liitintä, vaikka vanhassa t5 tonnarin johtonipussa ne oli
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: B204L OG93 johtosarjalla, suuttimien värit ja järjestys

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Kyllähän siellä pahimmillaan saa vahinkoa aikaan jos kakkospytty tulvii ja puristustahti tulee ylöspäin. Mittaa puristuspaineet.
Lisäksi nyt kun kerroit että kytkennät on rakennettu uudestaan niin arvaat varmaan että ne joudut tarkistamaan kolmeen kertaan. Ei toi trionicin järjestelmä rakettitiedettä ole mutta jonkinverran järjestelmällisyyttä ei ole pahitteeksi.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
tiirikkav2
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ti Touko 26, 2015 06:05
Paikkakunta: Askola

Re: B204L OG93 johtosarjalla, suuttimien värit ja järjestys

Viesti Kirjoittaja tiirikkav2 »

vesa67 kirjoitti:Kyllähän siellä pahimmillaan saa vahinkoa aikaan jos kakkospytty tulvii ja puristustahti tulee ylöspäin. Mittaa puristuspaineet.
Lisäksi nyt kun kerroit että kytkennät on rakennettu uudestaan niin arvaat varmaan että ne joudut tarkistamaan kolmeen kertaan. Ei toi trionicin järjestelmä rakettitiedettä ole mutta jonkinverran järjestelmällisyyttä ei ole pahitteeksi.
Ei ole mitään millä mitata. Katsoin äsken tulpat ja ne olivat aivan pikimustat. Myös kytkennän olen tarkastanut muutamaan otteeseen ja piipannut johdot ecun liittimeltä jne jne.. eli kone käy ja ottaa jenkaa mutta kumminkin ei jotenkin polta kaikkea ainetta. Tulpatkin olivat uudet suoraan kaupasta
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: B204L OG93 johtosarjalla, suuttimien värit ja järjestys

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ei tartte lainata edellistä postausta. Adminit vilauttaa värikorttia kohta.

Onko kone avattu, jako pielessä ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
tiirikkav2
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ti Touko 26, 2015 06:05
Paikkakunta: Askola

Re: B204L OG93 johtosarjalla, suuttimien värit ja järjestys

Viesti Kirjoittaja tiirikkav2 »

Kone on ollut auki entisen omistajan toimesta, 20tkm sitten. Sen jälkeen hän rullasi sillä 20tkm lisää, itse avasin koneen ja laakeroin uusiksi, laittelin kytkimen ja poistin tasapainoakselit käytöstä. Tosiaan kokeilin toisilla tulpilla jos kun konetta käyttää ja kierrättelee vaikkapa 5min, niin heti on kaikki 4 tulppaa mustia noesta :cry:
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: B204L OG93 johtosarjalla, suuttimien värit ja järjestys

Viesti Kirjoittaja Coltti »

map-anturille menevä letku imusarjassa paikallaan ja ehjä?
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
tiirikkav2
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ti Touko 26, 2015 06:05
Paikkakunta: Askola

Re: B204L OG93 johtosarjalla, suuttimien värit ja järjestys

Viesti Kirjoittaja tiirikkav2 »

Paikallaan on. Kuulostaisi imuvuodolta jossain kun käynnissä kaasuläpästä/imusarjasta päin kuuluu kunnon suhina, mutta kaikki lähdöt on käytetty. on mapille letku, bypassille letku, huohotus, evapille letku ja jarrutehostimelle. Kai se on bräkleenillä suihkittava, kunhan ensin asennan tonne putkiston, että hiljenis vähän eikä karju suoraan downpipestä korvaan :lol:
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: B204L OG93 johtosarjalla käyntihäiriöitä

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Bensaregun letku ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
tiirikkav2
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ti Touko 26, 2015 06:05
Paikkakunta: Askola

Re: B204L OG93 johtosarjalla käyntihäiriöitä

Viesti Kirjoittaja tiirikkav2 »

Tosiaan, ongelma löytyi ja käynti parani normaaliksi. mapin letku oli rikki alapuolelta, niin ettei sitä nähnyt :x Onneksi tuli suihkuteltua bräkleeniä ja ongelma löytyi
Vastaa Viestiin