1998 9-3 puhaltimen moottorin vaihtohomma kesken... jollain ilveellä sain vanhan tuolta pois...
sen moottorin yläpuolella on 2 muoviläppää => miten saa käännettyä kiinni? vai saako?
jotenkin tuntuu ettei tuo uus nyt mahdu sinne.. nappaa tuo moottorin ympärillä olevan metalliosan kiinnityskohta sen verran reunoihin kiinni ettei oikein mahdu paikalleen.. en tiedä yritänkö nyt jotenkin väärin sitä pistää tonne... tuo muoviläppähomma vois auttaa hiukan paremmin ihmettelemään kun tulis tilaa jonkinverran lisää...
moottorista tulee 2 piuhaa, vanhassa keltanen ja ruskea, uudessa jottai aivan muuta... ja liittimessä paikat samanlaiset... kumpi menee kumpaan?!
todenäköisimmin turhaa työtä teen ja vika jossain muualla... puhaltaa täysillä ja pätkivästi, välillä ihan sillai ku kuuluiski. automaattinen ilmastointi. välillä jää puhaltelemaan vaikka auton sammuttaakin. ja vaikka painais pois päältä, niin ei aina suostu tottelemaan. (ainakaan ensimmäisen parin minuutin aikana)
Puhaltimen moottorin asennus
-
- "Ruisku"
- Viestit: 101
- Liittynyt: Ke Huhti 16, 2014 19:13
- Paikkakunta: Uusikaupunki
- Viesti:
Puhaltimen moottorin asennus
SAAB 96 1.5 v4 -76
SAAB 99 GL 2.0 -84 - myytävänä, yv:llä lisätietoja
SAAB 900S 3d -90
MINI COOPER S 1.6 -04
SAAB 99 GL 2.0 -84 - myytävänä, yv:llä lisätietoja
SAAB 900S 3d -90
MINI COOPER S 1.6 -04
-
- "Ruisku"
- Viestit: 101
- Liittynyt: Ke Huhti 16, 2014 19:13
- Paikkakunta: Uusikaupunki
- Viesti:
Re: Puhaltimen moottorin asennus
virrat päälle, käskyttää auton ottamaa sisältä ilmansa => läpät liikkuu, sörkkimää moottori paikallee ja sit voiki ottaa jo virrat pois (läpät kääntyy takas alas kun virrat pois.. tän vissii saa muutettua tekittämällä sillai et pitää nuo säädöt, jos sillee haluaa?).
liittimet erilaiset (toinen hiukan leveempi)... ei vaan huomannu ennen asennusolutta...
ja nyt vaa pitäs saada yks helvetin ruuvi paikallee... ehkä olis pitäny pistää eka nuo ruuvit ja sitte vasta pujotella moottori siihe... (ehkä sekin siinä menee sitten kun on ottanut lisää asennusjuomaa...)
liittimet erilaiset (toinen hiukan leveempi)... ei vaan huomannu ennen asennusolutta...
ja nyt vaa pitäs saada yks helvetin ruuvi paikallee... ehkä olis pitäny pistää eka nuo ruuvit ja sitte vasta pujotella moottori siihe... (ehkä sekin siinä menee sitten kun on ottanut lisää asennusjuomaa...)
SAAB 96 1.5 v4 -76
SAAB 99 GL 2.0 -84 - myytävänä, yv:llä lisätietoja
SAAB 900S 3d -90
MINI COOPER S 1.6 -04
SAAB 99 GL 2.0 -84 - myytävänä, yv:llä lisätietoja
SAAB 900S 3d -90
MINI COOPER S 1.6 -04
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Puhaltimen moottorin asennus
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
-
- "Ruisku"
- Viestit: 101
- Liittynyt: Ke Huhti 16, 2014 19:13
- Paikkakunta: Uusikaupunki
- Viesti:
Re: Puhaltimen moottorin asennus
eei. tuolla jossain se vika todennäköisimmin kylläkin on...

tosin jotain ylimääräsiä ääniä jäi kuulumaan vaihdon jälkeen... eli sama homma tänää uusiks.

tosin jotain ylimääräsiä ääniä jäi kuulumaan vaihdon jälkeen... eli sama homma tänää uusiks.
SAAB 96 1.5 v4 -76
SAAB 99 GL 2.0 -84 - myytävänä, yv:llä lisätietoja
SAAB 900S 3d -90
MINI COOPER S 1.6 -04
SAAB 99 GL 2.0 -84 - myytävänä, yv:llä lisätietoja
SAAB 900S 3d -90
MINI COOPER S 1.6 -04
-
- "Ruisku"
- Viestit: 101
- Liittynyt: Ke Huhti 16, 2014 19:13
- Paikkakunta: Uusikaupunki
- Viesti:
Re: Puhaltimen moottorin asennus
Piti nyt tosiaan uusiks purkaa kun muovit nappailee hiukan johonki kiinni ja pitää kamalaa mekkalaa... otin kuvat, ettei kaikkien tartte kysellä tämmösiä typeryyksiä...
Pyyhkijät pois. 13mm mutterit auki ja talttameisseliä väliin ja vääntelee irti.

Muovi pois (etureuna ylös ja sitte vääntelee nurkista sitä auki jne.)

Toinen muovi pois (etureuna irti, nostaa ja vetää tolta puolelta mistä kuva otettu) ja sitte voineeki siivota ämpärillisen niitä havunneulasia sieltä kaukalosta...

Pyyhkijän härpäkkeet pois (3x 10 mm ruuvia) Liitintä ei tartte irrottaa... kääntää ton vaan sivuun.

Filtteri pois.

Muovi pois (4x 8 mm ruuvia) Liitin, jonka piuha menee tuosta muovin reunasta, tarvii irrotella. ja sitte vaa vääntelee tuon pois tuolta ja sivumpaan.


Muovisuojuksen etureunassa (kuvassa alapuolella) klipsit. ja sitte vaa nostelee kuoren pois

Liittimet irti, torx auki tosta palikasta, jossa liittimet. (jotta saa piuhat pois)
Moottorin ympärillä tuo panta, joka kiinni molemmilta puolilta torxilla. Varmaankin saanee irti irrottamatta kokonaan ruuveja. Ainakin kannattaa yrittää. itsehän irrotin ja oli aika hankala saada takas.
Ja tohon vieressä olevaan koloon ei sitten tosiaan kannata tiputella mitään... pistää jonkun paperitupon tms siihen ettei vahingossakaa tipahtele mitään.
Läpät (tuossa moottorin yläpuolella) saa ylös kun pistää autoon virrat ja pyytää ottelee ilmat sisältä.
Sitte vaa pujottelemaan palikka pois.
Ja kuvat otettu tavallaa väärältä puolelta. toispuolelta pääs paremmin käsiks (varsinkin kun pyyhkijän jutut ja tuo muovikehys taitettuna tuohon eteen)
Pyyhkijät pois. 13mm mutterit auki ja talttameisseliä väliin ja vääntelee irti.

Muovi pois (etureuna ylös ja sitte vääntelee nurkista sitä auki jne.)

Toinen muovi pois (etureuna irti, nostaa ja vetää tolta puolelta mistä kuva otettu) ja sitte voineeki siivota ämpärillisen niitä havunneulasia sieltä kaukalosta...

Pyyhkijän härpäkkeet pois (3x 10 mm ruuvia) Liitintä ei tartte irrottaa... kääntää ton vaan sivuun.

Filtteri pois.

Muovi pois (4x 8 mm ruuvia) Liitin, jonka piuha menee tuosta muovin reunasta, tarvii irrotella. ja sitte vaa vääntelee tuon pois tuolta ja sivumpaan.


Muovisuojuksen etureunassa (kuvassa alapuolella) klipsit. ja sitte vaa nostelee kuoren pois

Liittimet irti, torx auki tosta palikasta, jossa liittimet. (jotta saa piuhat pois)
Moottorin ympärillä tuo panta, joka kiinni molemmilta puolilta torxilla. Varmaankin saanee irti irrottamatta kokonaan ruuveja. Ainakin kannattaa yrittää. itsehän irrotin ja oli aika hankala saada takas.
Ja tohon vieressä olevaan koloon ei sitten tosiaan kannata tiputella mitään... pistää jonkun paperitupon tms siihen ettei vahingossakaa tipahtele mitään.
Läpät (tuossa moottorin yläpuolella) saa ylös kun pistää autoon virrat ja pyytää ottelee ilmat sisältä.
Sitte vaa pujottelemaan palikka pois.
Ja kuvat otettu tavallaa väärältä puolelta. toispuolelta pääs paremmin käsiks (varsinkin kun pyyhkijän jutut ja tuo muovikehys taitettuna tuohon eteen)
SAAB 96 1.5 v4 -76
SAAB 99 GL 2.0 -84 - myytävänä, yv:llä lisätietoja
SAAB 900S 3d -90
MINI COOPER S 1.6 -04
SAAB 99 GL 2.0 -84 - myytävänä, yv:llä lisätietoja
SAAB 900S 3d -90
MINI COOPER S 1.6 -04