Turbon vaihto edessä

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
surfix
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: La Kesä 21, 2014 12:20
Paikkakunta: Tampere

Turbon vaihto edessä

Viesti Kirjoittaja surfix »

No niin nyt se päivä koitti kun :saab: parka pölläytti savut ilmoille ja hetken tutkiskelun jälkeen selvis että turbohan se parkas. Nyt sitten turbon vaihto edessä mutta nyt vasta ongelmaa alkaa, että minkälaista sinne tilalle laittaisi. Vähän mieli tekisi isompaa tilalle mutta joutuuko sitä sitten hirveesti muuta vaihtamaan esim suuttimia/ kytkintä. Kauhu tarinoita kuultu että vakio kytkin ei kestä enään rallia ahtimen vaihdon jälkeen.
Kaiken maailman nettikauppoja katsellessa ja ahdinta metsästäessä tulee vaan pää kipeäksi :lol:

Autossa tällä hetkellä stage 1 virisofta

Ehdotuksia otetaan vastaan !!
Saab-klubi#6926
Ajokit
Saab 9-3 2.0t t7 2001 BioPower By Vesa67
Unholassa
Saab 9000 2.3 1993
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2948
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Turbon vaihto edessä

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Käyttöauto? Vai vaihtoon menossa? Jos omassa käytössä ja pitkään ajelet, laita Mitsu:

http://www.saabparts.com/fi-fi/finland/ ... -campaign/
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
surfix
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: La Kesä 21, 2014 12:20
Paikkakunta: Tampere

Re: Turbon vaihto edessä

Viesti Kirjoittaja surfix »

Käyttis hommattu noin 2 viikkoa sitten tarkoitus pitää vielä pitkään. Ja pikku hiljaa lisäillä tehoa

Tuota samaa oon katellu mutta mitäs ton kytkimen kanssa tuleeko kestämään ?
Saab-klubi#6926
Ajokit
Saab 9-3 2.0t t7 2001 BioPower By Vesa67
Unholassa
Saab 9000 2.3 1993
haja
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: La Huhti 23, 2011 06:44
Paikkakunta: Karkkila

Re: Turbon vaihto edessä

Viesti Kirjoittaja haja »

Mitsu marmoritiskiltä ... Tuottaa löylyjä sen mitä vakiomännät kestävät ( noin 225 kW etanolilla).

http://www.saabparts.com/fi-fi/finland/ ... -campaign/

Yleensähän nälkä kasvaa syödessä mutta siinä vaiheessa kun mäntiä aletaan uusiin vaihtamaan alkavat kustannuksetkin kasvamaan nopeasti. Tuo 225 kW vaatii jo aika paljon modaamista. (Viggenin kytkin, välijäähy, suuttimet, pakoputkisto, ilmansuodatin, etanoli/biopowersofta, bensapumppu, turbon vesi/öljyputkiston muutoksia jos Garrett _turbosta erottiin ...)

Ja etanolikonversioissa on ehdottoman tärkeää ottaa öljypohja irti imusihdin/pohjan puhdistusta varten. Etanoli irrottaa tehokkaasti likaa voitelujärjestelmästä ja uusi turbo on kanssa äkkiä vainaa jos imusihti menee kokonaan tukkoon ja voitelukierto estyy.

Eli samoin tein ennen uuden turbon asennusta öljypohjan/imusihdin tarkistus ja huohotinputkiston päivitys mikäli ei olla jo aiemmin tehty.
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2948
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Turbon vaihto edessä

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Jos sulla siinä stage on jo, niin Mitsu vaan tilalle. Kytkin on kuluva, joskin kallis osa. Garretilla saa 220 luupäätä ja yli 300 Nm, ei se kykä sitäkään kestä, jos koko ajan laskee kuin pilven laitaa. Anti laittaa kykän edukkaasti etelässä, ei kai se tekemätön paikka ole Suomessakaan, jos hanuri kestää :D.

Garretilla tuotto loppuu tuonne 220 hepan tietämille, Mitsulla vähän enemmän, ehkä 250 -260 kaakkia, gurut täsmentää. Jos haluat enemmän, pitää vaihtaa jo aika paljon muutakin: suutinta, cooleria, pumppua, ahdinta...

Edit: Haja kerkes jo...
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
surfix
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: La Kesä 21, 2014 12:20
Paikkakunta: Tampere

Re: Turbon vaihto edessä

Viesti Kirjoittaja surfix »

Kiitos paljon kattavasta infosta täytyypä laitaa mitsu ostos listalle ja pian ollaan taas liikenteessä 8)
Saab-klubi#6926
Ajokit
Saab 9-3 2.0t t7 2001 BioPower By Vesa67
Unholassa
Saab 9000 2.3 1993
Vastaa Viestiin