T7 Ahtoja uupuu

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Knude
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Su Heinä 03, 2011 22:33

T7 Ahtoja uupuu

Viesti Kirjoittaja Knude »

-02 9-3 2.0t kyseessä jossa biopower softa. Vetää ihan hienosti muuten mutta viimeinen "puristus" uupuu. mReg näyttää täys kaasulla n.1050 mutta mAir vain 900-920, mitään muuta huomioitavaa en ole openSIDin luvuista löytänyt. Ahtovuotoja kokeiltu etsiä tuloksetta ja alipaineletkuja vaihdeltu varmuuden vuoksi. Hukkaportin mankkuvenan ylin letkun irroitettu ja tulpattu, ilman muutosta. Ainoa millä olen saanut muutosta aikaan on hukkaportin kellon alipaineletkun irroitus ja sen tulppaus. Veti todella hienosti ja mAir meni heittämällä yli 1000:n.

Kysymys siis kuuluu, että onko vika oletettavimmin mankkuventtiilissä vai kellossa? Vai mahdollisesti jossain ihan muualla?
Markkuvaan
"Ruisku"
Viestit: 111
Liittynyt: Pe Loka 03, 2014 08:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: T7 Ahtoja uupuu

Viesti Kirjoittaja Markkuvaan »

Itselläni tuli vastaavanlaiset oireet vastaan, kun immu väsy. Elikkä kun mReq oli 1185 ja mAir jäi pyörimään 1100 tietämille, mutta Pinl oli 2100. Eli ei välttämäti ahtoja ole hukassa, vaan ilmamassoja :) Kannattaa katsoa mitä näyttää Pinl siinä vaiheessa kun on mair on tuon 900.

Jcarlson kirjoitti muinoin seuraavasti:
mAir vs. Pinl karkea suhdetaulukko ehjällä IMM:llä ja yleisillä ilmamassoilla (riippuen ahtoilman lämpötilasta, pakoputken virtaavuudesta yms.):
2,3t GT17: 1150 mAir = 1900-2000 Pinl
2,3T 15T: 1230 mAir = 2000-2100 Pinl
2,0t GT17: 1050 mAir = 2000-2100 Pinl
2,0T 15T: 1150 mAir = 2200-2300 Pinl"
Linkki itse keskusteluun: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 6&p=632197
Ex-Saab 9-5 SE 2.3t (B235E) -98
#6963
Knude
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Su Heinä 03, 2011 22:33

Re: T7 Ahtoja uupuu

Viesti Kirjoittaja Knude »

Pinl täyskaasulla 1780 -1800, ihan hetkellisesti 1850. Joten luulisin olevan samassa suhteessa tuon karkean taulukon mukaan. Toki ei nouse sinne minne pitäisi.

Kokeilin putsata ilmamassamittarin (ei vaikutusta) ja samalla puhaltelin imukärsään --> ei mitään vastusta ja jostain kuuluu puhallus. Eli jokin massiivinen vuoto siis, täytyy tutkia vielä.

Edit:
Syy löytyi. Vuotaa ainakin ihan solkenaan imukobran ja ahtimen liitoksesta.
SeenFinn
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Syys 25, 2007 14:41
Paikkakunta: Klaukkala/PK-seutu

Re: T7 Ahtoja uupuu

Viesti Kirjoittaja SeenFinn »

Huohotus tukkoon, muuten varmasti vuotaakin jos imukärsään puhallat.
Vastaa Viestiin