Og 93 ei tunnu kulkevan
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 4
- Liittynyt: La Heinä 18, 2015 12:14
- Paikkakunta: päijät-häme
Og 93 ei tunnu kulkevan
Hommasin juuri ensimmäisen saabbinni ja hyvältä tuntuu. Mutta kulku ei
Kulkee muuten täysin normaalisti, mutta n. Kuukausi sitten auto otti selvän "turbopiikin" ja veti paljon kovemmin. Nykyään tuntuu että kiihtyy kuin ajaisi vapari autolla ja ei enään ota samanlaista piikkiä. Missähän vika mahtaa olla? 9-3 2.0t lastulla. Kulkee siis aivan normaalisti mutta tuntuu vain että tehoja olisi jonkun verran hukassa. Kerran valutin todella pitkään vitos vaihteella noin 60kmh ja moottorin vikavalo syttyi ja auto rupesi pätkimään. 30min parkissa ja toimi taas normaalisti. Voiko se olla jättänyt jonkun vilatilan tjsp päälle? Toinen kysymys, tyhjäkäynnillä kierrokset hieman seilaa 1000-1200 välillä rauhallisesti. Missä vika?
Kulkee muuten täysin normaalisti, mutta n. Kuukausi sitten auto otti selvän "turbopiikin" ja veti paljon kovemmin. Nykyään tuntuu että kiihtyy kuin ajaisi vapari autolla ja ei enään ota samanlaista piikkiä. Missähän vika mahtaa olla? 9-3 2.0t lastulla. Kulkee siis aivan normaalisti mutta tuntuu vain että tehoja olisi jonkun verran hukassa. Kerran valutin todella pitkään vitos vaihteella noin 60kmh ja moottorin vikavalo syttyi ja auto rupesi pätkimään. 30min parkissa ja toimi taas normaalisti. Voiko se olla jättänyt jonkun vilatilan tjsp päälle? Toinen kysymys, tyhjäkäynnillä kierrokset hieman seilaa 1000-1200 välillä rauhallisesti. Missä vika?
og 9-3 2.0t
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 4
- Liittynyt: La Heinä 18, 2015 12:14
- Paikkakunta: päijät-häme
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1095
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: Og 93 ei tunnu kulkevan
Jos autossa lastu, niin pitäis ahtaa enemmän ku 0,5. Mikä/kenen valmistama "lastu" autos on?saabilla03 kirjoitti:Hieman päivitystä, ahtaa 0,5 bar, onko se normaalia vai ei?
IP
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Re: Og 93 ei tunnu kulkevan
Matalapaineisena 0,5 bar olisi ok mutta jos siellä on virisofta niin ei silloin.
Mikä mallivuosi ?
vikakohteita voi olla huonot tulpat tai kasetti, hukkiksen mankkuvena, tukkeutunut putkisto tai evapin takaiskut koneetyypistä riippuen
Mikä mallivuosi ?
vikakohteita voi olla huonot tulpat tai kasetti, hukkiksen mankkuvena, tukkeutunut putkisto tai evapin takaiskut koneetyypistä riippuen
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 4
- Liittynyt: La Heinä 18, 2015 12:14
- Paikkakunta: päijät-häme
Re: Og 93 ei tunnu kulkevan
Entisen omistajan mukaan "aero saabin lastu" siitä ei sen kummempaa tietoa ole. Voiko konella nähdä mikä sielä on?Saabisti -77 kirjoitti:Jos autossa lastu, niin pitäis ahtaa enemmän ku 0,5. Mikä/kenen valmistama "lastu" autos on?saabilla03 kirjoitti:Hieman päivitystä, ahtaa 0,5 bar, onko se normaalia vai ei?
IP

Vuosi 99 eli t5 kone, itsekkin luin noista takaiskuista. Täytyy tänään tutkia lisäävesa67 kirjoitti:Matalapaineisena 0,5 bar olisi ok mutta jos siellä on virisofta niin ei silloin.
Mikä mallivuosi ?
vikakohteita voi olla huonot tulpat tai kasetti, hukkiksen mankkuvena, tukkeutunut putkisto tai evapin takaiskut koneetyypistä riippuen
og 9-3 2.0t
Re: Og 93 ei tunnu kulkevan
Mulla oli satkussa läppäkotelolta lähtevä letku melkein irtipoikki. Se aiheutti juuri tuollaista kierrosten humppaamista. Letku taisi mennä pyöränkotelon aktiivihiilisuodattimelle, kun bensa tuoksui vahvasti.
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
Re: Og 93 ei tunnu kulkevan
Ei ole kyse takaiskuista t5 koneessa, unohda ne.
Ei ole olemassa t5 aeroa (pl Italian malleissa oleva 185hp jota kutsutaan italian aeroksi), lähinnä oleva voisi olla b204r softa joka ahtaa lähemmäs 1 bar parhaimmillaan. Lienee taas myyntipuheita joiden sisältö tuntuu myyjiltä unohtuvan samantien kun kaupat on tehty.
T5 tapauksessa todennäköisyys on sitten rikkinäinen mankkuvena (jos t5 mallinen, ei modattu t7 vena) tai takapönttö tukossa. Ota letku irti hukkaportin kellolta ja kokeile tuleeko kunnolla ahtopainetta kiihdytettäesssä.
Jos alkaa löytymään paineita niin putki ja turbon paineentuotto on ok mutta kontrolli ei. Ilman laitteita et näe johtuuko tehonlasku nakutusvaroituksista ja trionic rajoittaa tehoja. Onhan tulpat jo vaihdettu ?
t5 mankkuvena on hyvin todennäköinen syypää jos siellä sellainen on.
Ei ole olemassa t5 aeroa (pl Italian malleissa oleva 185hp jota kutsutaan italian aeroksi), lähinnä oleva voisi olla b204r softa joka ahtaa lähemmäs 1 bar parhaimmillaan. Lienee taas myyntipuheita joiden sisältö tuntuu myyjiltä unohtuvan samantien kun kaupat on tehty.
T5 tapauksessa todennäköisyys on sitten rikkinäinen mankkuvena (jos t5 mallinen, ei modattu t7 vena) tai takapönttö tukossa. Ota letku irti hukkaportin kellolta ja kokeile tuleeko kunnolla ahtopainetta kiihdytettäesssä.
Jos alkaa löytymään paineita niin putki ja turbon paineentuotto on ok mutta kontrolli ei. Ilman laitteita et näe johtuuko tehonlasku nakutusvaroituksista ja trionic rajoittaa tehoja. Onhan tulpat jo vaihdettu ?
t5 mankkuvena on hyvin todennäköinen syypää jos siellä sellainen on.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 4
- Liittynyt: La Heinä 18, 2015 12:14
- Paikkakunta: päijät-häme
Re: Og 93 ei tunnu kulkevan
otin letkun irti ja......... no ilmeeni oli varmasti näkemisen arvoinen, kyllä tuli paineet ja kulki samantien paremmin. Eli putki on siis ok ni mites toi mankkuvena? uus tilalle ja kovaa ajoa, mistä saa ja millä hinnalla? tuhannet kiitokset avustavesa67 kirjoitti:Ei ole kyse takaiskuista t5 koneessa, unohda ne.
Ei ole olemassa t5 aeroa (pl Italian malleissa oleva 185hp jota kutsutaan italian aeroksi), lähinnä oleva voisi olla b204r softa joka ahtaa lähemmäs 1 bar parhaimmillaan. Lienee taas myyntipuheita joiden sisältö tuntuu myyjiltä unohtuvan samantien kun kaupat on tehty.
T5 tapauksessa todennäköisyys on sitten rikkinäinen mankkuvena (jos t5 mallinen, ei modattu t7 vena) tai takapönttö tukossa. Ota letku irti hukkaportin kellolta ja kokeile tuleeko kunnolla ahtopainetta kiihdytettäesssä.
Jos alkaa löytymään paineita niin putki ja turbon paineentuotto on ok mutta kontrolli ei. Ilman laitteita et näe johtuuko tehonlasku nakutusvaroituksista ja trionic rajoittaa tehoja. Onhan tulpat jo vaihdettu ?
t5 mankkuvena on hyvin todennäköinen syypää jos siellä sellainen on.

edit! otetaas hieman takasin päin.. siis tutkin ja tarkkailin niin autosta löyty t7 mankkuvena jos se siis on se osa mihin menee muistaakseni kolme letkua.
og 9-3 2.0t
Re: Og 93 ei tunnu kulkevan
Ne mankkuvenat on selvästi erotettavissa toisistaan, etsi kuvia tueksi.
Jos trionic epäilee lähestyvää nakutusta niin se rajoittaa tehoja. Tuolla letkutempulla poistetaan trionicin ahtopaineen säätömahdollisuus ja sieltä tulee kaikki mitä systeemi tuottaa fuelcuttiin saakka..
Onko ne tulpat jo vaihdettu ?
Jos trionic epäilee lähestyvää nakutusta niin se rajoittaa tehoja. Tuolla letkutempulla poistetaan trionicin ahtopaineen säätömahdollisuus ja sieltä tulee kaikki mitä systeemi tuottaa fuelcuttiin saakka..
Onko ne tulpat jo vaihdettu ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Og 93 ei tunnu kulkevan
ja eihän sieltä nyt varmasti oo joku pikkuletku irti tuon piikin jäliltä? tyhjäkäynti viittaa kyllä imuvuotoon. starttispraytä vaan kehiin. jarrutehostin?
#3137
900 i16 3D M89, Trionic 5.5 E85
9-3 Viggen 3D MCY MY00
9-5 Aero STW MY03
900 i16 3D M89, Trionic 5.5 E85
9-3 Viggen 3D MCY MY00
9-5 Aero STW MY03