9-3 Hatchback vaihteiston purku

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
comanch
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Maalis 11, 2009 17:30

9-3 Hatchback vaihteiston purku

Viesti Kirjoittaja comanch »

Heiii!!
Nyt on vaihde aski "sylissä".
Vaan, enpäs saa ns.kytkinkoteloa ja varsinaista vaihteistokoppaa irti toisistaan en sitten millään ilveellä.
nyt tuo verme roikkuu kiinnitettynä kytkin kopan rei'istä taljalla vapaasti .
saan aivan hitusen (siis tosi vähän)saumaa toisinpaikoin liikkumaan , pikkasen öljyä tirraa rakosesta.
Tuo rakonen vain hius halkeamien kokoluokkaa.. ei edes puolta milliä.
KYSYMYS:
onko minulta jäänyt huomaamatta joku kovinkin tärkeä asia ..kun ei suostu irtoamaan.
veikkaus on että puoliskojen välissä on tasotiiviste, tiivisteliimalla petrattuna.

Tarkoitus on tarkistaa tuon askin laakerit.
Veikkaan ,että tasauspyörästön pää laakeri on sökö.
Niin... jäip kertomatta että ne 2 ohjuriholkkia poistin. ne ei oo nyt haitaksi.
Asiantuntevaa viestiä odotellen ........
jalo
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Su Loka 06, 2013 14:53

Re: 9-3 Hatchback vaihteiston purku

Viesti Kirjoittaja jalo »

Käytettävän akselin (tasauspyörästön viereinen akseli) pääty laakeri laittaa vastaan. Ota ulosvetäjä johon saat kierretangot kiinni. Kiinnitä kierretangot vaihteiston pätykopan pulttien tilalle ja paina akselista.

Ja olethan purkanut jo vaihteiston päädyn vaihteineen :wink:
comanch
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Maalis 11, 2009 17:30

Re: 9-3 Hatchback vaihteiston purku

Viesti Kirjoittaja comanch »

Kiitos vinkistä. tuota vaihteiston päätyä oon purkamassa. Vähän sitä itsekin aavistelin ,että pitää ne pyörät irroittaa.
On vain niin pirun lujassa se akselimutteri. metrinen vääntövarsi minulla on,mutta lukitseminen vielä mietityttää.

terv. comanch
comanch
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Maalis 11, 2009 17:30

Re: 9-3 Hatchback vaihteiston purku

Viesti Kirjoittaja comanch »

No niin... laatikko on auki . Jalo antoi toimivat ohjeet palstalla.
Kiitos Hänelle !
Josko avaatte vaihteiston pitää myös poistaa kyljessä oleva ruuvi jolla on tuettu ns. peruutusvaihteen akselia.
13mm kannalla oleva kuusioruuvi.
vitosvaihteen hammaspyörät jotka on siin päätimmäisen kotelon alla olivat melkoisen kireellä.pieni väli laakerin ja hammaspyörän välillä pientä taiteilua siis.
sen akselimutterin sai mukavasti auki kun laitoin 1 vaihteen päälle ja kytkinakselista kiinne.
Onhan niin,että saab vaihteistoja on sitten sen seitsemää sorttia eli purkamiseenkin varmasti monia erilaisuuksia.
ja pingo !
moni laakeri pahasti kuluneita , onneksi rullat vielä onneksi pysyneet paikoillaan. Nyt sitten pyydystämään laakereita.
Vastaa Viestiin