Moi,
Autoni saab 900 -94 ei pääse katsastuksesta läpi, koska HC pitoisuus on liian korkealla joutokäynnillä. Se pyörii siinä 120-130 kohdalla (sallittu määrä 100). Lamda on vaihdettu alle 6kk sitten. Mikä voisi olla syy tähän? Onko kokemuksia tästä? Katsastusmies kehutti vaihtamaan tulpat, mutta päätin kysyä täältäkin.
Kiitos etukäteen vastauksista!
Niels Främling
900SE pakokaasut
Re: 900SE pakokaasut
Millä moottorilla auto on? Turbo, vapaastihengittävä R4 vai vapaastihengittävä V6 ?
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: 900SE pakokaasut
Turbo 2L bensiini
Re: 900SE pakokaasut
Onko perushuollot kunnossa? Eli suodattimet ilma/polttoaine vaihdettu? Onko imu- tai ahtovuotoja? Tulppien vaihto on varmasti edessä joka tapauksessa koska korkea HC-pitoisuus johtuu väärästä ilma-polttoaineseoksesta. Eli tietääkseni palamatonta polttoainetta menee läpi.. Oliko CO-arvo normaali? Entä mikä lambda-anturi sinne laitettiin ja miten se laitettiin katkottiinko/liitettiinkö johtoja, jos niin kuinka tehtiin? Trionic on hieman ronkeli siitä että siellä pitäisi olla vain boschin lambda..
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm