Osaiskohan joku sanoo onko miten vaikee homna vaihtaa kotioloissa parkkipaikalla saab 9-3 2.0T 2002 lämpötila-anturi? Eikös se pitäs klo 9 asennossa olla mutta seilannut mittari 8.40-9 asennossa.
Kiitos vastauksista
lämpötila anturi
Re: lämpötila anturi
Oletko paikallistanut vian moottorin lämpötila-anturiin? Todennäköisempi vika tuolla kuvauksella on väärin toimiva termostaatti, joka siis avautuu nyt liian alhaisessa lämpötilassa.
Mutta vastaus alkuperäiseen kysymykseen: anturin voi vaihtaa myös parkkipaikalla - anna koneen jäähtyä, avaa paisarin korkki, irroita vanha anturi (sylinterikannen päästä), kiinnitä uusi, sulje paisarin korkki.
Mutta vastaus alkuperäiseen kysymykseen: anturin voi vaihtaa myös parkkipaikalla - anna koneen jäähtyä, avaa paisarin korkki, irroita vanha anturi (sylinterikannen päästä), kiinnitä uusi, sulje paisarin korkki.
Saabiton Saabisti
Re: lämpötila anturi
Minäkin veikkaan termostaattia vikapaikaksi. Omassa kolkissa vastaava vika poistui vaihtamalla termostaatti, siinä moottori lämpesi n. 80-asteeseen ja sen jälkeen termostaatti aukesi ja kone jäähtyi n. 70-asteiseksi, uudella termarilla lämmöt pysyvät vähän korkeammalla.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ti Marras 24, 2015 20:10
Re: lämpötila anturi
Okei no sama sit vaihtoo termari samaan syssyyn. Onks se termari missä päin konehuonetta ja onks se miten easy vaihtaa?