Mikä polttoaine käytössä?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Janihe
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Pe Helmi 25, 2005 12:30
Paikkakunta: Muhos

Mikä polttoaine käytössä?

Viesti Kirjoittaja Janihe »

Siis auto on 9-3t, tehtaan lastulla 185 hv. Ohjekirjan mukaan suosittelevat 95:sta, mutta lieneekö 98 parempi?
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

gm finlandin virallinen kanta on tuo ohjekirjankin kertoma 95 oktaaninen, itseäkin asia askarrutti aikanaan ja kysäisin sitä siksi heiltä..

tulppia vaihdattaessasi muistat kertoa että sulla on lastulla oleva auto, eli ne ovat eri kuin 150hv versiossa
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9389
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

ng900T:ssä ei oikeastaan huomaa mitään eroa onko tankissa 95 vai 98, sama kulutus ja samanlaiset suoritusarvot, ehkä korkeaviritteisemmissä koneissa saattaa eroa jo löytymäänkin.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

ng900aero kirjoitti:ng900T:ssä ei oikeastaan huomaa mitään eroa onko tankissa 95 vai 98, sama kulutus ja samanlaiset suoritusarvot, ehkä korkeaviritteisemmissä koneissa saattaa eroa jo löytymäänkin.
Mä käytän jopa 9³ SS 1.8i:ssä 98 -oktaanista :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Slemmy
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: Ma Marras 17, 2003 12:13
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Slemmy »

Minä polttelen talvikautena 9-3 Aerossa halvempaa 95:sta, eikä ongelmia ole ilmennyt - viisasta vai ei, en tiedä :roll: . Kesärengaskelillä, koska joutuu välillä ajamaan vähän raskaammalla kaasujalalla :twisted: , käytän aina 98:aa.

Terveisin
Markku
Ex 9-3 Aero 2001, ex 900c -89
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Itse ajan omaa 9-3TA (täyspaine, 185hv) 95E:llä, on testattu 98/95 eroa ja ainoaksi eroksi tuli 98:n kalliimpi hinta, kulutuksessa tai suoriuskyvyssä ei mitään huomattavaa eroa syntynyt.

Vanhemmat autot hyötyvät selvästi 98:sta, 900Aero -84 ei tahdo toimia ollenkaan 95:llä (pudottaa paineita) ja 900 T16A -88 kulutti selvästi vähemmän 98e:llä ajettaessa.
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Itse käytän 98 (auto 9-3 -01) ihan vanhasta tottumuksesta kun tuli vanhemmissa vapareissa sitä käytettyä, joissa oli suurikin ero kumpaa käytti. Eikä sitä vuoden aikana säästä edes viikonlopun kaljarahoja vaikka 98 käyttäisikin. Maku kysymyksiä kait nyky autolla.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9389
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Mä käytän jopa 9³ SS 1.8i:ssä 98 -oktaanista :wink:
Löytyypä kaikki hevot tarvittaessa :wink: Eikös tuossa muuten aikuisten oikeasti kannattaisi käyttää 95:ttä?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9389
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

:lol:
Kun ei tuollaisia etuja ole niin eipä tuota "diplomaattibensaa" ole tullut liiemmin osteltua :)
Kesällä tosin pari tankilista tuli kokeiltua, kulutus pysyi samanna kuin 95:lläkin, ja ahtoi ihan normaalisti, punarajalle asti.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Mimmi kirjoitti:Ei missään tapauksessa (ainakaan firman kortilla tankatessa :lol: ).
Joo, missään työsuhdeauton etusäännöstössä ei ole määritelty, että autoon pitäisi vain ja ainoastaan tankata 95:ta :wink: Siksipä tankkaan 98:ia, ja voihan sitä vahingossa herahtaa vähän NG900:nkin tankkiin :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
kimmoisa
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

98

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Joo siis 98 on aina parempaa ja korkealaatuisempaa.

Kannattaa käyttää SAABissa kuin SAABissa.

Etenkin vahemmissa, koska ne ei toimi kaikki kunnolla 95-oktaanisella.

Mutta kyllä se uudemmillekkin hyvää tekee, vaikka niissä on nää nakutuksen tunnistus- ja estojärjestelmät.
SAAB
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: 98

Viesti Kirjoittaja NG900T »

kimmoisa kirjoitti:Joo siis 98 on aina parempaa ja korkealaatuisempaa.

Kannattaa käyttää SAABissa kuin SAABissa.
Niin, eikös palotilat noin periaatteessa pysy puhtaampana kun käytetään korkeampioktaanista kakkua?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Mitro
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Marras 08, 2004 20:41
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 98

Viesti Kirjoittaja Mitro »

9-3 TurboSportiin (200 hp) en ole muuta laittanut kuin 98. Ostaessa tankkiin oli tungettu 95. Tuntuu toimivan loistavasti. Ohjekirjanikin ja tankin luukku sanoo ettei muuta pitäisi käyttää.
BlackPearl
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Ti Syys 21, 2004 22:57
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja BlackPearl »

Olen koko auton omistuksen ajan tankannut 98, varsinkin nordic tilbehöörien jälkeen. Tiedä sitten entisestä omistajasta...
Saksalaisia vessoja...
- STCF -
Vastaa Viestiin