9-3 Ilmanputsari & HF-kapula

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

9-3 Ilmanputsari & HF-kapula

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Onko jotain speciaalia, mitä pitää tietää kun vaihtaa moottorin ilmansuodattimen 9-3 2.0t vm.-01 Saabbiin? Onko ns. vapaavirtaussuodattimesta mitään iloa kun auto on ihan vakio?

Voiko tällainen amatööri tumpeloida oikein huolella jonkun palikan rikki? Onkohan tähän linkkiä tai WIS ohjetta kenelläkään? :?

Järkevää sijoituspaikkaa lisäluurille (Nokia) kun puhelin on Saabin omassa telineessä keskikonsolin oikeassa laidassa? :?:
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Re: 9-3 Ilmanputsari & HF-kapula

Viesti Kirjoittaja Hallu »

tevisu kirjoitti:Onko jotain speciaalia, mitä pitää tietää kun vaihtaa moottorin ilmansuodattimen 9-3 2.0t vm.-01 Saabbiin? Onko ns. vapaavirtaussuodattimesta mitään iloa kun auto on ihan vakio?

Voiko tällainen amatööri tumpeloida oikein huolella jonkun palikan rikki? Onkohan tähän linkkiä tai WIS ohjetta kenelläkään? :?

Järkevää sijoituspaikkaa lisäluurille (Nokia) kun puhelin on Saabin omassa telineessä keskikonsolin oikeassa laidassa? :?:
Et voi tumpeloida mitään, helpompaa hommaa ei juuri voi olla.
"Viisaammat" kertoo että kone "herää" nopeemmin kun on vapaavirtaussuodatin, itsellänikin on mutta vaikea sanoa mitä vaikuttaa kun en mitenkään sen kummemmin asiaa analysoinut.

Lyhyesti vaihto menee niin että esim. rukarilla 4kpl metalli klipsejä auki -> putsarin kansi irti.
Uusi suodatin tilalle ja 4kpl metalli klipsejä kiinni.

Siin se oli :wink:

EDIT:
Hei joo, sähää oot kans sikakon miehii eli jos tarvit henkistä tukea tohon hommaan niin kysy vaan.
Mä hain oman K&N suodattimen + huoltopaketin (pesuaine + öljy) Riikosen turbohuollosta, tais tulla päivässä tilattuna.
Kun ja jos tilaat niin osanumero on K&N-33-2663, ainakin mun autolle. Eka suodatin tuli väärin sillä cd-luettelossa oli virhe.

Mutta varmista sopivuus sillä sulla on Trionic-7 ja mulla Trionic-5 mutta pitäs olla sama suodatin.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
SEPA
"Hirsch"
Viestit: 936
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 19:33
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

Jos vaikka tuon suodattimen vaihdon jälkeen vääntäisit vanhan pakoputken siististi solmulle ja tilalle uusi ja hieno putki Simons tai muu johon menee nyrkki sisään kellon ollessa ranteessa(ROLEX).Ainakin mulla ne yhdessä vaikutti ihan kivasti ajoon.(ei kello)

Sitten onkin aika plarata netissä viripajojen sivuja ja etsiä uutta boxia.Jonka jälkeen hoksaa :idea: että iskarit onkin loppu,eli................. :twisted:



Annoin pikkusormen....... :lol: :lol:
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

SEPA kirjoitti:
Annoin pikkusormen....... :lol: :lol:
Juuri näin tässä käy (tai kävikin jo mulle), ei passaa ees ostaa kromattua pakoputken päätä jos ei halua jäädä "koukkuun". :D
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Vastaa Viestiin