Mittaristo-ongelmia

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
VPP
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: La Elo 30, 2014 19:30
Paikkakunta: Mikkeli

Mittaristo-ongelmia

Viesti Kirjoittaja VPP »

Koetin tuossa etsiskellä juttua, mutta en joko osannut tai löytänyt, joten rohkenen kysymään:

Ostin juuri -95 900 2.0t, jossa ei toimi kierroslukumittari ollenkaan, ja polttoainemittari näyttää joko täyttä tai tyhjää. Ajotietokoneen mukaan jäljellä oleva matka kuitenkin vaikuttaa loogiselta, samoin kuin bensavalon syttyminen.

Autossa on myös automaatti-ilmastointi, josta puhallussuunnan näppäimiltä puuttuu taustavalot, onko tähän ohjeita kuinka ne purkaantuu.

Olisiko neuvoja tarjolla, mistä etsiä vikaa noihin. Kaikki muut mittarit toimii normaalisti.
Viimeksi muokannut VPP, To Tammi 21, 2016 21:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 SC TiDs -07

Ex. NG900 B204E -94, 9000 B204L -97, Manta B GSi B204L
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Mittaristo-ongelmia

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Mittariston piirilevy kaipa juottajaa, kiertokäämiset neulankääntimet on korkanneet juotoksistaan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
VPP
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: La Elo 30, 2014 19:30
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mittaristo-ongelmia

Viesti Kirjoittaja VPP »

Itse itselleni taas vastaten, ilmastoinnin koko paneeli lähti varsin helposti irti meisselillä kampeamalla, nyt on kaikki polttimot uusittu sinne.
9-3 SC TiDs -07

Ex. NG900 B204E -94, 9000 B204L -97, Manta B GSi B204L
VPP
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: La Elo 30, 2014 19:30
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mittaristo-ongelmia

Viesti Kirjoittaja VPP »

Mittaristo on juoteltu nyt, mutta kumpikin vika on ja pysyy edelleen. Ilmeisesti tankin näyttämän saisi korjautumaan vaihtamalla anturin tankkiin. Täytyykö näistä tiputtaa tankki etta pääseen sisälle roplailemaan. Tonnarissa ei tarvinnut.

Entä olisiko vinkkejä mistä lähteä etsimään tuota kadonnutta kierroslukua?
9-3 SC TiDs -07

Ex. NG900 B204E -94, 9000 B204L -97, Manta B GSi B204L
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Mittaristo-ongelmia

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ämpärin korkeusanturi on tietty toinen mahdollisus. Kannattaa leikata huoltoluukku penkin alle, ohjeet on täällä foorumilla jossain.
Kierroslukutieto tulee trionicilta, aika kumma jos johtosarjassa olisi vika tuohon liittyen. Tarkista nyt kuitenkin sekä mittariston että ecun liittimet ja pinnit on kunnossa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Vastaa Viestiin