
OG-93 T7->T5?
-
- "Ruisku"
- Viestit: 124
- Liittynyt: Ti Touko 26, 2015 06:05
- Paikkakunta: Askola
OG-93 T7->T5?
Onkos tällänen muutos ''laillisesti'' mahdollinen?
Olisi konerikkonen t7 tiedossa, ja t5 löytyisi omasta takaa valmiiksi. 9-3 on 2001 vm.

Re: OG-93 T7->T5?
Konerikkoinen T7 tarkoittaa aina alakerran porsimista. Se T5 alakerta on mahdollista käyttää korvikkeena ja usko pois, asiaa on kysytty ja vastattu aika monta kertaa aiemmin tällä foorumilla.
Eli lyhyesti T5 alakerta + T5 kansipahvi + T7 kansi ja loput näet kun apulaitteita asentelet mistä pitää säätää.
Eli lyhyesti T5 alakerta + T5 kansipahvi + T7 kansi ja loput näet kun apulaitteita asentelet mistä pitää säätää.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
-
- "Ruisku"
- Viestit: 124
- Liittynyt: Ti Touko 26, 2015 06:05
- Paikkakunta: Askola
Re: OG-93 T7->T5?
Lähinnä meinasin, voisiko sinne laittaa kokonaan T5 koneen? En välttämättä haluaisi IMM jne ylimääräistä. Lähinnä päästöt kiinnostaa, onko edes mahdollinen tämä muunnos noin ''uuteen'' 2001 vuosimalliin. Tiedän kyllä, että näissä on ollut T5 koneita, mutta vaikuttaako sitten tuo vuosimalli vai loppuiko vaan T5 tuotanto ja siirryttiin T7?
Re: OG-93 T7->T5?
Järkevällä modauksen määrällä en suosittele.
Laillista siitä et saa mitenkään.
Mutta jos ei tykkää bolt-on osia käyttää ja haluaa sieltä-täältä ranetella, niin anna palaa
Laillista siitä et saa mitenkään.
Mutta jos ei tykkää bolt-on osia käyttää ja haluaa sieltä-täältä ranetella, niin anna palaa

Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
-
- "Ruisku"
- Viestit: 124
- Liittynyt: Ti Touko 26, 2015 06:05
- Paikkakunta: Askola
Re: OG-93 T7->T5?
Mikäs siinä sitten on, jos ei T7 tilalle voisi T5 laittaa?
Re: OG-93 T7->T5?
Puhutko nyt moottorista vai moottorinohjauksesta ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
-
- "Ruisku"
- Viestit: 124
- Liittynyt: Ti Touko 26, 2015 06:05
- Paikkakunta: Askola
Re: OG-93 T7->T5?
Ylipäätään. Eikös sekin olisi mahdollista, että käyttää T7 johtosarjaa + IMM jne katsastuksessa T5 koneessa, ja vaihtaa sen jälkeen pois? Vai onko noissa sitten niin paljon eroa muuten
Re: OG-93 T7->T5?
Hankala vastata kun kysymyksiin ei saa tarkennusta, eikä taida selvitä miksi tuollaisia vaihdoksia pitäisi tehdä jos kohde on 2001 t7 kolkki josta vaan pata sökö. Joku muu saa jatkaa vastailua.
Jos tutkit T5 ja T7 moottorinohjausjärjestelmien dokumentteja hetken ja niiden rajapintoja ympäröiviin järjestelmiin niin huomaat ettei johtosarjaa ja ecua ihan noin vain vaihdeta.
Jos tutkit T5 ja T7 moottorinohjausjärjestelmien dokumentteja hetken ja niiden rajapintoja ympäröiviin järjestelmiin niin huomaat ettei johtosarjaa ja ecua ihan noin vain vaihdeta.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
-
- "Ruisku"
- Viestit: 124
- Liittynyt: Ti Touko 26, 2015 06:05
- Paikkakunta: Askola
Re: OG-93 T7->T5?
No eihän siinä, jossei ymmärrystä löydy. Periaatteen kannalta ei vaan huvittaisi nuo IMM säädöt jne. Ei taida olla sitten mahdollinen vaihdos jos niin sanot. No onnistuuko sitten T5 koneista muuttaa T7:ksi, T7 ohjauksella, Immulla ja kaikilla muilla tarvittavilla?
Re: OG-93 T7->T5?
Kyllä asioita oppii kun vaan ahkerasti lukee teknisiä dokumentteja, ei kannata lannistua.
Jottei tässä ole väärinkäsitystä niin ei t7 immua tarvitse säätää, se on anturi ohjausjärjestelmälle ja jos trioniccia haluaa säätää niin se tehdään ohjauskarttoja muuttelemalla.
Tuota yritin alussa sanoa että todistetusti järkevin hyödyntämismuoto on käyttää t5 moottorin alakerta siinä konerikkoisen korvauskoneen pohjana. T7 kansi päälle siksi että imusarja ja läppäkotelo istuu suoraan paikalleen.
Jottei tässä ole väärinkäsitystä niin ei t7 immua tarvitse säätää, se on anturi ohjausjärjestelmälle ja jos trioniccia haluaa säätää niin se tehdään ohjauskarttoja muuttelemalla.
Tuota yritin alussa sanoa että todistetusti järkevin hyödyntämismuoto on käyttää t5 moottorin alakerta siinä konerikkoisen korvauskoneen pohjana. T7 kansi päälle siksi että imusarja ja läppäkotelo istuu suoraan paikalleen.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: OG-93 T7->T5?
Vakio immua säätää
Riittää johki 450hp toi vakioimmu että näin.

Riittää johki 450hp toi vakioimmu että näin.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
-
- "Ruisku"
- Viestit: 124
- Liittynyt: Ti Touko 26, 2015 06:05
- Paikkakunta: Askola
Re: OG-93 T7->T5?
En nyt tarkoittanut säätää, vaan on enemmän hajoavia osia



Re: OG-93 T7->T5?
Mikäs siinä jos lähes koko auton sähköt tekee mieli vaihtaa ja leikkiä Techin kanssa muutama ilta. Plus se kaikki muu työ.
Ei se T7 oikeasti niin paska ole, jos ei viriviri-peliä olla tekemässä niin paljon mukavampi moottorinohjaus käyttöautossa. Saumaton Biopower, järkevä vikadiagnostiikka ja lineaarinen kaasunvaste on aika kivoja ominaisuuksia.
Uusi IMM maksaa 70e lähipostiin tuotuna, kaasuläpän käyttää auki ja pistää sieltä johtojen kuoret kuosiin, laittaa kasatessa uudet takaiskut ja o-renkaat, lambdan vaikkapa uusii siinä samalla. Eipä siinä enää hirveästi ole vikaantuvaa. Ehkä MAP-anturi jos on porsiakseen. Jos oikeasti hyvän haluaa tehdä.
Vesa tuossa jo kertoikin miten asiat kannattaa tehdä, eli otetaan rautapuolelta ne T5-mosan parhaat palat ja naitetaan ne T7-koneen parhaiden palojen kanssa yhteen. Sähköpuoli kun tosiaan on aikalailla erilainen vaikka kori onkin sama. Jos kiinnostaa niin kannattaa luupata Trionictuningin puolelta,eräs kaveri swappaa T7-ohjausta tonnariin. Kolkkiin menisi vähän pienemmällä vaivalla mutta aika hyvän kuvan tuostakin saa..
Ei se T7 oikeasti niin paska ole, jos ei viriviri-peliä olla tekemässä niin paljon mukavampi moottorinohjaus käyttöautossa. Saumaton Biopower, järkevä vikadiagnostiikka ja lineaarinen kaasunvaste on aika kivoja ominaisuuksia.
Uusi IMM maksaa 70e lähipostiin tuotuna, kaasuläpän käyttää auki ja pistää sieltä johtojen kuoret kuosiin, laittaa kasatessa uudet takaiskut ja o-renkaat, lambdan vaikkapa uusii siinä samalla. Eipä siinä enää hirveästi ole vikaantuvaa. Ehkä MAP-anturi jos on porsiakseen. Jos oikeasti hyvän haluaa tehdä.
Vesa tuossa jo kertoikin miten asiat kannattaa tehdä, eli otetaan rautapuolelta ne T5-mosan parhaat palat ja naitetaan ne T7-koneen parhaiden palojen kanssa yhteen. Sähköpuoli kun tosiaan on aikalailla erilainen vaikka kori onkin sama. Jos kiinnostaa niin kannattaa luupata Trionictuningin puolelta,eräs kaveri swappaa T7-ohjausta tonnariin. Kolkkiin menisi vähän pienemmällä vaivalla mutta aika hyvän kuvan tuostakin saa..
9-3 Aero Cab MY02
9000 2.3T
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9000 2.3T
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: OG-93 T7->T5?
Helpoiten sen T5:n saa kolkkiin vaihtamalla koko auton vanhempaan. Käyttäis vaikka sen konerikkoisen sitten varaosa-autona. Rahallisena etuna painon mukaan menevä ajoneuvovero ja perinteinen pakokaasutesti katsastuksessa ilman OBD-testiä. Säästöä sekin. 

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01