Epätasainen tyhjäkäynti kansirempan jälkeen, kaasuläppäkö?
Re: Epätasainen tyhjäkäynti kansirempan jälkeen, kaasuläppäk
Imusarjan oikealla puolella liittimet kunnolla kiinni ja oikeissa paikoissa jos irroitettu? Niitä ei kyllä hurjan helposti väärään järjestykseen saa paitsi väkisin kun ohjurit erikohdissa.
Imusarjassa maajohdot kiinni jos irroitettu?
Tuliko samanlainen imusarjan tiiviste kasatessa paikalleen ja oikein päin? Ainakin tiivistesatsissa kahta erilaista ja oikeakin menee vain yksin päin muuten osa imusarjasta tukkeessa.
Imusarjassa maajohdot kiinni jos irroitettu?
Tuliko samanlainen imusarjan tiiviste kasatessa paikalleen ja oikein päin? Ainakin tiivistesatsissa kahta erilaista ja oikeakin menee vain yksin päin muuten osa imusarjasta tukkeessa.
Re: Epätasainen tyhjäkäynti kansirempan jälkeen, kaasuläppäk
Liittimet on kyllä oikein päin, imusarjaa en käyttänyt irti vaan löysäsin tukea ja käänsin ulospäin hieman.ramba kirjoitti:Imusarjan oikealla puolella liittimet kunnolla kiinni ja oikeissa paikoissa jos irroitettu? Niitä ei kyllä hurjan helposti väärään järjestykseen saa paitsi väkisin kun ohjurit erikohdissa.
Imusarjassa maajohdot kiinni jos irroitettu?
Tuliko samanlainen imusarjan tiiviste kasatessa paikalleen ja oikein päin? Ainakin tiivistesatsissa kahta erilaista ja oikeakin menee vain yksin päin muuten osa imusarjasta tukkeessa.
Tuo imusarja tiiviste oli kyllä erilainen. Eli paikallaan oleva oli sellainen puoliksi pahvia jossa porttien välissä olevat painaumat oli tukossa. Uusi tiiviste oli laakkoselta ja elringin metallinen jossa ei ollut noita imusarjan painaumia tukittu. Katsoin nopeasti netistä että olisi oikeanlainen kuitenkin ja muuten oli kokonaan identtinen aikaisemman kanssa.
Linkin mukainen on nyt paikallaan:
https://www.maptunparts.com/engine-comp ... 3-9-5.html
Ja joo se ei mene sinne kylläkään kuin yhdellä tapaa.
Tuollainen taisi olla paikallaan:
http://www.autodoc.fi/reinz/7443179
Piinaava Saab -01 9-3se 2.0t/E85 MANUAL.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 124
- Liittynyt: Ti Touko 26, 2015 06:05
- Paikkakunta: Askola
Re: Epätasainen tyhjäkäynti kansirempan jälkeen, kaasuläppäk
Väärä tiiviste, jos on tuon maptunin mukainen.
Re: Epätasainen tyhjäkäynti kansirempan jälkeen, kaasuläppäk
Miksei sovi tuo maptunin versio?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
-
- "Ruisku"
- Viestit: 124
- Liittynyt: Ti Touko 26, 2015 06:05
- Paikkakunta: Askola
Re: Epätasainen tyhjäkäynti kansirempan jälkeen, kaasuläppäk
Voi se sopiakin, mutta oikeahan se ei ole niinkuin totesit jo, että ne eivät ole edes samanlaiset..
EDIT: Osta purkki bräkleen ja suihkuttele koko konehuone ilmavuotojen varalta. Huomaat käytöksen jos on vuotoa kun tyhjäkäynti alkaa hurraamaan kovempaa.
EDIT: Osta purkki bräkleen ja suihkuttele koko konehuone ilmavuotojen varalta. Huomaat käytöksen jos on vuotoa kun tyhjäkäynti alkaa hurraamaan kovempaa.
Re: Epätasainen tyhjäkäynti kansirempan jälkeen, kaasuläppäk
Ko. tiiviste vaihtaa numeroa orkkiksena ja maptunin numero täsmää uudempaan. Eli se on ihan oikea.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Epätasainen tyhjäkäynti kansirempan jälkeen, kaasuläppäk
Jääkö ne painaumat nyt imuaukkojen kanssa yhteyteen?
Re: Epätasainen tyhjäkäynti kansirempan jälkeen, kaasuläppäk
Jep, eli imusarjassa on painaumat noiden imuaukkojen välissä. Olisikohan n. 5mm syvät. Mielestäni kanssa pitäisi olla sopiva koska eihän tuossa mikään muu muutu kuin korkeitaan imusarjassa hieman enemmän tilavuutta.
MUTTA nyt löytyi imuvuoto, tuli tuossa kaveri auttamaan niin kätevästi sai paineistettua putket kun tuo immun kumikärsä naamaa vasten ja puhaltaen, pitkän aikaa ihmeteltiin että mistä suhisee niin saippua vedellä alkoi kuplia ahtoputken alipaineketkun liitos, eli se punainen pikaliitos suoraan kaauläpän päältä koneelle päin.
Ei vielä tullut purettua putkea pois mutta onkohan mahdollista korjata? Ihan varmaan ei nähnyt vuotaako liitos vai onko jopa halkeamaa siellä alareunassa. Pitää yrittää kuumaliimalla sitä hieman tukkia. Mitään siistiä korjausta tuohon taitaa olla hankala tehdä koska samassa kohtaa on tuon putken kannatin.
Mutta huojennus sentään että löytyi nyt edes jotain korjattavaa... =)
EDIT: itse ahtoputkessa ei tuntuisi olevan halkeamaa tai vuotoa vaan kun otin putken irti niin se punainen pikaliitin tuli kappaleina perässä. Eli siitä todennäköisesti oli sitten kyse. Miten muuten tuon kovaletkuhässäkän pitäisi toimia?
Ahtoputkeen menevällä tuntuisi olevan pieni yhteys imusarjaan liittyvään mutta on todella huono, eli pitäisikö sen välin olla tukossa? jarrutehostimelle menevässä on takaisku.
Edit2: eli tuo ahtoputkelta menevä putki on tukossa, imusarjaan menevällä on hyvä yhteys jarrutehostimelle. Onko tuolla mitään muuta virkaa kuin että tehostaa alipainetta enemmän?
Edit3: jep, se punainen pikaliitin aiheuttaa vuodon, yritin tilkkiä o-renkaalla sitä mutta tuloksetta. Pitää odotella maanantaita niin pääsee laakkoselle sitä hakemaan. Luulisi olevan ihan hyllykamaa, sen verran heppoiselta näytti.
EDIT4: On muuten tilaustavaraa joten keskiviikolle menee vielä projekti ennen kuin tuon nipan saa vaihdettua.
MUTTA nyt löytyi imuvuoto, tuli tuossa kaveri auttamaan niin kätevästi sai paineistettua putket kun tuo immun kumikärsä naamaa vasten ja puhaltaen, pitkän aikaa ihmeteltiin että mistä suhisee niin saippua vedellä alkoi kuplia ahtoputken alipaineketkun liitos, eli se punainen pikaliitos suoraan kaauläpän päältä koneelle päin.
Ei vielä tullut purettua putkea pois mutta onkohan mahdollista korjata? Ihan varmaan ei nähnyt vuotaako liitos vai onko jopa halkeamaa siellä alareunassa. Pitää yrittää kuumaliimalla sitä hieman tukkia. Mitään siistiä korjausta tuohon taitaa olla hankala tehdä koska samassa kohtaa on tuon putken kannatin.
Mutta huojennus sentään että löytyi nyt edes jotain korjattavaa... =)
EDIT: itse ahtoputkessa ei tuntuisi olevan halkeamaa tai vuotoa vaan kun otin putken irti niin se punainen pikaliitin tuli kappaleina perässä. Eli siitä todennäköisesti oli sitten kyse. Miten muuten tuon kovaletkuhässäkän pitäisi toimia?
Ahtoputkeen menevällä tuntuisi olevan pieni yhteys imusarjaan liittyvään mutta on todella huono, eli pitäisikö sen välin olla tukossa? jarrutehostimelle menevässä on takaisku.
Edit2: eli tuo ahtoputkelta menevä putki on tukossa, imusarjaan menevällä on hyvä yhteys jarrutehostimelle. Onko tuolla mitään muuta virkaa kuin että tehostaa alipainetta enemmän?
Edit3: jep, se punainen pikaliitin aiheuttaa vuodon, yritin tilkkiä o-renkaalla sitä mutta tuloksetta. Pitää odotella maanantaita niin pääsee laakkoselle sitä hakemaan. Luulisi olevan ihan hyllykamaa, sen verran heppoiselta näytti.
EDIT4: On muuten tilaustavaraa joten keskiviikolle menee vielä projekti ennen kuin tuon nipan saa vaihdettua.
Piinaava Saab -01 9-3se 2.0t/E85 MANUAL.
Re: Epätasainen tyhjäkäynti kansirempan jälkeen, kaasuläppäk
Jep, nyt toimii suappi taas, vaihdon koko pikaliitin rungon, selvisi lopulta että vuoti reilusti sen rungon ja putken välistä, siellä oli o-rengas mutta aivan murusina.
On muuten suhteellisen tiukassa tuo laitos ja ei lähtenyt kuin sahaamalla irti. Siellä pohjassa on sellaiset metallikynnet jotka pitää liittimen paikallaan.
Mutta pari koelenkkiä ja taas toimii ja näyttää että nesteetkin pysyy taas koneen sisällä. Seuraavaksi pitää perehtyä tuohon jakopäähän ja jos jostain löytäisi edullisen turbon niin jos tuolla vielä sen yhden 50tkm ajelisi.
Kiitoksia kaikille avusta.
On muuten suhteellisen tiukassa tuo laitos ja ei lähtenyt kuin sahaamalla irti. Siellä pohjassa on sellaiset metallikynnet jotka pitää liittimen paikallaan.
Mutta pari koelenkkiä ja taas toimii ja näyttää että nesteetkin pysyy taas koneen sisällä. Seuraavaksi pitää perehtyä tuohon jakopäähän ja jos jostain löytäisi edullisen turbon niin jos tuolla vielä sen yhden 50tkm ajelisi.
Kiitoksia kaikille avusta.
Piinaava Saab -01 9-3se 2.0t/E85 MANUAL.
Re: Epätasainen tyhjäkäynti kansirempan jälkeen, kaasuläppäk
Saitko tämän osan irrotettua ahtoputkesta, niin ettei putki hajonnut?
Millä työkalulla onnistuit? Itse sain hermon mentyä koko ulokkeen repeämään irti ahtoputkesta
Millä työkalulla onnistuit? Itse sain hermon mentyä koko ulokkeen repeämään irti ahtoputkesta
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
Re: Epätasainen tyhjäkäynti kansirempan jälkeen, kaasuläppäk
Jeps on muuten tiukassa, siellä on ne pienet metallihampaat pannassa sen rungon pohjassa.
Pienellä viilalla sen verran lovea että saa menemään rautasahan terän sinne ja sitten sahaten varovasti, kun on läpi asti pihdeillä puristaen kasaan ja vetkutellen irti. Itsellä näin lähti suhteellisen helposti.
Sitten vain putsasin sen aukon ja uusi vain painamalla sisään.
Piinaava Saab -01 9-3se 2.0t/E85 MANUAL.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Epätasainen tyhjäkäynti kansirempan jälkeen, kaasuläppäk
Totahan ei tarvii kokonaisuudes vaihtaa imho, riittää ku vaihtaa sen o-renkaan ja ton punaisen lukkorenkaan.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Epätasainen tyhjäkäynti kansirempan jälkeen, kaasuläppäk
Itsellä ainakin vuoti eniten tuon pikaliittimen rungon ja ahtoputken holkin välistä. Siellä on kanssa o-rengas. Itsekin vaihdoin ensin tuon punaisen lukituksen ja o-renkaan ja vielä tuli kuplaa sieltä rungon välistä. Veikkaan että tuon liittimen kanssa pitää olla varovaisemmin, itsellä ollut koko auton omistuksen ajan kaasuvaijeri noiden alipaineputkien päällä jolloin on painanut tuota liitosta alaspäin. Nyt kun laitoin kaasuvaijerin menemään noiden putkien alta näytti liitos olevan enemmän suorassa. Tiedä tuota sitten vaikuttaako.nugge kirjoitti:Totahan ei tarvii kokonaisuudes vaihtaa imho, riittää ku vaihtaa sen o-renkaan ja ton punaisen lukkorenkaan.
Piinaava Saab -01 9-3se 2.0t/E85 MANUAL.