900 (ehkä) ostamassa
900 (ehkä) ostamassa
Eli olisi kysymys tällaisesta mallista: http://lehto-media.com/cgi-bin/search_v ... vusto=null
Kävin tyyppäämässä ja oli kyllä erittäin mukava ajettava (ja muutenkin sisältä nätti). Onkohan tuo alkuperäinen malli? miltä tuo hinta vaikuttaisi? onko liikaa? suomiautohan siis kyseessä. Paljonko tuollainen mahtaa viedä sekalaisessa ajossa, kun ihan perheen käyttöautoksi tulisi. (2 hengen )
Kiitän.
EDIT: ja tämähän tuli tietenkin väärälle osastolle? jos joku mode voisi siirtää? teen nyt ainakin toisen threadin siksi aikaa.
Kävin tyyppäämässä ja oli kyllä erittäin mukava ajettava (ja muutenkin sisältä nätti). Onkohan tuo alkuperäinen malli? miltä tuo hinta vaikuttaisi? onko liikaa? suomiautohan siis kyseessä. Paljonko tuollainen mahtaa viedä sekalaisessa ajossa, kun ihan perheen käyttöautoksi tulisi. (2 hengen )
Kiitän.
EDIT: ja tämähän tuli tietenkin väärälle osastolle? jos joku mode voisi siirtää? teen nyt ainakin toisen threadin siksi aikaa.
Tästä lisää tietoa ensi hätään:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=3547
ja
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=4468
Talladega on siis tehtaan erikoismalli Talladegassa suoritettujen kestävyysajojen kunniaksi.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=3547
ja
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=4468
Talladega on siis tehtaan erikoismalli Talladegassa suoritettujen kestävyysajojen kunniaksi.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Kiitos, lueskelin läpi.Teemu kirjoitti:Tästä lisää tietoa ensi hätään:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=3547
ja
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=4468
Talladega on siis tehtaan erikoismalli Talladegassa suoritettujen kestävyysajojen kunniaksi.
Toisekseen, onko kellään antaa OIKEITA (?) arvoja, kuten 0-100 jne..autotallin antama 11s 0-100 tuntuu aika kaukaa haetulta? tai sitten saappi vaan tuntuu kiihtyvän erittäin pirteästi..nimittäin nykyinen pelini menee paperilla 8.2, ja saab tuntui ainakin yhtä nopealta..
Autotallin arvot on yleensä aika lailla puppua. NG900 turbossa on virallisesti 185hv, käytännössä on penkitetty vakiosta enemmänkin. Eli kyllä se sinne sataseen varmasti nopeammin kiihtyy kuin tuo 11s.. Puhumattakaan ohituskiihtyvyydestä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 73
- Liittynyt: La Tammi 17, 2004 09:45
- Paikkakunta: Konnevesi
Talladegasta nyt kokemuksia vajaan vuoden verran (aikanaan esittämäni tyhmät kysymykset olikin jo joku nostanut tähän threadiin aiemmin...)
Talladega tarkoittaa käytännössä:
-Korinvärinen etu- ja takaspoileri
-Korinväriset puskurien yläpinnat (mutta kuitenkin ng900 puskurit, tällaista ei tietääkseni muissa malleissa)
-Embleemi persiissä (auton)
-Jotkin lisävarusteet olleet uutena vakiona (vakionopeudensäädin, ilmastointi, nahkaratti, sumuvalot ym. tosin varustelu on vaihdellut aika kirjavasti eri autojen välillä); esim oma autoni on 900 Turbo S Talladega, johon on jälkiasennettu ilmastointi, vaikkei sellaista mallia pitäisi olla olemassakaan (periaatteessa kaikki Turbo Talladegat olivat Se-varusteisia.. )
Koska jotkin 9-3:n tulleet muutokset ovat jo olleet käytössä viimeisissä ng900:ssä, -97/-98 Talladega on jonkinlainen välimuoto, mm. kytkin taitaa olla jo hydraulikäyttöinen.
Tuonikäiset autot on tietysti jo yksilöitä, itse olen ollut omaani tyytyväinen, onhan se nyt kuitenkin hieman persoonallisempi kuin "tavallinen" ng 900 Turbo, tuossa 185hv koneessa on kyllä potkua ihan hyvin, ja sitä on helppo tarvittaessa lisätäkkin.
Talladega tarkoittaa käytännössä:
-Korinvärinen etu- ja takaspoileri
-Korinväriset puskurien yläpinnat (mutta kuitenkin ng900 puskurit, tällaista ei tietääkseni muissa malleissa)
-Embleemi persiissä (auton)
-Jotkin lisävarusteet olleet uutena vakiona (vakionopeudensäädin, ilmastointi, nahkaratti, sumuvalot ym. tosin varustelu on vaihdellut aika kirjavasti eri autojen välillä); esim oma autoni on 900 Turbo S Talladega, johon on jälkiasennettu ilmastointi, vaikkei sellaista mallia pitäisi olla olemassakaan (periaatteessa kaikki Turbo Talladegat olivat Se-varusteisia.. )
Koska jotkin 9-3:n tulleet muutokset ovat jo olleet käytössä viimeisissä ng900:ssä, -97/-98 Talladega on jonkinlainen välimuoto, mm. kytkin taitaa olla jo hydraulikäyttöinen.
Tuonikäiset autot on tietysti jo yksilöitä, itse olen ollut omaani tyytyväinen, onhan se nyt kuitenkin hieman persoonallisempi kuin "tavallinen" ng 900 Turbo, tuossa 185hv koneessa on kyllä potkua ihan hyvin, ja sitä on helppo tarvittaessa lisätäkkin.
9-3 SC 2.0TS XWD -11 KA
900S T Talladega -98 KR
96 -79 OE
96 -75 VA
900S T Talladega -98 KR
96 -79 OE
96 -75 VA
Kiitoksia tiedoista.se.varma.kotimainen kirjoitti:Talladegasta nyt kokemuksia vajaan vuoden verran (aikanaan esittämäni tyhmät kysymykset olikin jo joku nostanut tähän threadiin aiemmin...)
Talladega tarkoittaa käytännössä:
-Korinvärinen etu- ja takaspoileri
-Korinväriset puskurien yläpinnat (mutta kuitenkin ng900 puskurit, tällaista ei tietääkseni muissa malleissa)
-Embleemi persiissä (auton)
-Jotkin lisävarusteet olleet uutena vakiona (vakionopeudensäädin, ilmastointi, nahkaratti, sumuvalot ym. tosin varustelu on vaihdellut aika kirjavasti eri autojen välillä); esim oma autoni on 900 Turbo S Talladega, johon on jälkiasennettu ilmastointi, vaikkei sellaista mallia pitäisi olla olemassakaan (periaatteessa kaikki Turbo Talladegat olivat Se-varusteisia.. )
Koska jotkin 9-3:n tulleet muutokset ovat jo olleet käytössä viimeisissä ng900:ssä, -97/-98 Talladega on jonkinlainen välimuoto, mm. kytkin taitaa olla jo hydraulikäyttöinen.
Tuonikäiset autot on tietysti jo yksilöitä, itse olen ollut omaani tyytyväinen, onhan se nyt kuitenkin hieman persoonallisempi kuin "tavallinen" ng 900 Turbo, tuossa 185hv koneessa on kyllä potkua ihan hyvin, ja sitä on helppo tarvittaessa lisätäkkin.
Nyt tuo ostaminen olisi ehkäpä ajankohtaista, osaatko tuosta kulutuksesta kertoa? yksi suurimmista kriteereistä..pääseekö kaupungissa alle 12?
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 73
- Liittynyt: La Tammi 17, 2004 09:45
- Paikkakunta: Konnevesi
Hyvä että tiedoista oli hyötyä
Kulutuksesta omat kokemukseni ovat että maantiellä pääsee siististi ajellen n.7l/100km, (vähän alle tai yli rajoituksista riippuen, talvella n. 0,5l enemmän), tämä siis "pappa-ajelulla". Käytännössä jos (ja kun) tulee ohiteltua ja muutenkin nautittua turbovoimasta niin 8l/100km on aika realistinen. Kaupunkikulutukseksi on käyttöohjekirjassa muistaakseni ilmoittaneet n.15l/100km Se vaatii kyllä jo hieman polkemista tai nykivää ruuhkaliikennettä, arvelisin omalla (rauhallisella) ajotyylilläni kaupunkikulutuksen olevan n.11-12l/100km. Ajotavalla on suuri merkitys, Saabille perinteisesti kelpaa kyllä kakku jos sitä tarjoaa
Oman autoni keskikulutusmittari joka tankkausten perustella vaikuttaa melko tarkalta, näyttää yleensä n.8.5l/100km (ajo 70%/30% maantie/kaupunki)
Kulutuksesta omat kokemukseni ovat että maantiellä pääsee siististi ajellen n.7l/100km, (vähän alle tai yli rajoituksista riippuen, talvella n. 0,5l enemmän), tämä siis "pappa-ajelulla". Käytännössä jos (ja kun) tulee ohiteltua ja muutenkin nautittua turbovoimasta niin 8l/100km on aika realistinen. Kaupunkikulutukseksi on käyttöohjekirjassa muistaakseni ilmoittaneet n.15l/100km Se vaatii kyllä jo hieman polkemista tai nykivää ruuhkaliikennettä, arvelisin omalla (rauhallisella) ajotyylilläni kaupunkikulutuksen olevan n.11-12l/100km. Ajotavalla on suuri merkitys, Saabille perinteisesti kelpaa kyllä kakku jos sitä tarjoaa
Oman autoni keskikulutusmittari joka tankkausten perustella vaikuttaa melko tarkalta, näyttää yleensä n.8.5l/100km (ajo 70%/30% maantie/kaupunki)
9-3 SC 2.0TS XWD -11 KA
900S T Talladega -98 KR
96 -79 OE
96 -75 VA
900S T Talladega -98 KR
96 -79 OE
96 -75 VA
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=18046 <---- Tuolla on keskustelua kulutuksesta. Itselläni meni tässä männä talvena kaupunki pyöriskelyssä n.10-11L / 100km ja ajo on ollut välillä rauhallista ja välillä on käynyt nastoja sääliksi.apc! kirjoitti: Kiitoksia tiedoista.
Nyt tuo ostaminen olisi ehkäpä ajankohtaista, osaatko tuosta kulutuksesta kertoa? yksi suurimmista kriteereistä..pääseekö kaupungissa alle 12?
#1747
se.varma.kotimainen kirjoitti:Talladegasta nyt kokemuksia vajaan vuoden verran (aikanaan esittämäni tyhmät kysymykset olikin jo joku nostanut tähän threadiin aiemmin...)
Talladega tarkoittaa käytännössä:
-Korinväriset puskurien yläpinnat (mutta kuitenkin ng900 puskurit, tällaista ei tietääkseni muissa malleissa)
Tallategassa on etupuskurissa erilainen etuhelma. "normaalin NG900" puskurin alaosa (noin 10cm) on pulkkamainen ja jatkuu viistosti auton alle sekä hitsattu vetolenkki löytyy läpän alta, mutta tallategassa alareuna kääntyy eteenpäin auramaisesti ja hinattaessa pitää ruuvata vetolenkki kiinni alahelmassa olevaan reikään, jonka taakse on ruuvattu vastakappale.
.. Tuollainen alahelma vetolenkkien vastakappaleineen olisi tarkoitus vaihtaa tänään kiinni omaan ng900-94:seen...
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Tuollaisen Talladegan etuspoilerin kun löytäisikin jostain halvalla, niin varmasti ostaisin ja heittäisin kiinni autooni. On omasta mielestäni paljon paremman näköinen kuin NG900:n alkuperäinen "pulkkamainen" etupuskurin alaosa.Hook kirjoitti:Tallategassa on etupuskurissa erilainen etuhelma.
Ongelmana on vain se, että nuo Talladega -etuspoikat ovat aivan suolaisen hintaisia Täytyypä pitää silmät auki kesällä Trollhättanin rompetorilla.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 73
- Liittynyt: La Tammi 17, 2004 09:45
- Paikkakunta: Konnevesi
Se erilainen etuhelma on kyllä mielestäni ng900 lisävarusteena saatavana ollut spoileri (varaosa nro 400 103 339), joka on vaan maalattu valmiiksi korin väriseksi... sitä tarkoitin kun aiemmin kirjoitin:
-Korinvärinen etu- ja takaspoileri
-Korinväriset puskurien yläpinnat (mutta kuitenkin ng900 puskurit, tällaista ei tietääkseni muissa malleissa)
-Korinvärinen etu- ja takaspoileri
-Korinväriset puskurien yläpinnat (mutta kuitenkin ng900 puskurit, tällaista ei tietääkseni muissa malleissa)
9-3 SC 2.0TS XWD -11 KA
900S T Talladega -98 KR
96 -79 OE
96 -75 VA
900S T Talladega -98 KR
96 -79 OE
96 -75 VA
Hinnassa lienee pikkuisen tinkivaraa, on ihan ok tai ainakin linjassa vastaavien samanikäisten kanssa, kunnolla varusteltu ja vielä erikoismalli, metallihohtovärikin.. miinusta antaisin ainakin nahkapenkkien puutteesta mutta se on makuasia, onneksi on automaatti-ilmastointi ja cruise sentään. Turhaa noita ysisatkuja on vierastaa, loppujen lopuksihan on aika sama auto kuin 9-3, tuo kun on loppusarjaa niin pahimmat taudit on lääkitty jo tehtaalla. Tutki silti huolella ennen ostoa, katso että kytkimen liikerata on normaali ja että pitää, kytkinremontti on kallis, ja ettei vuoda nestettä, vesipumppu on aikas kelju vaihdettava, ja ettei pakki hyppää pois peruutettaessa, noissa vaihteensiirtomekanismeissä oli ongelmana kuluminen, en muista päivitettiinkö jossain vaiheessa, mutta ainakin faijan -94:ssä on tuo ongelma ja meidän -96:ssa sitä ei ole.
Kokeile ajaa kylmänä, puolilämpöisenä ja täyslämpöisenä, ja täyskaasulla, sytkäkasetti voi oireilla kuten kaikissa uudemmissa bensa-saabeissa, ilmenee esim. pätkimisenä.
Hieno peli tuo näyttäisi olevan
Kokeile ajaa kylmänä, puolilämpöisenä ja täyslämpöisenä, ja täyskaasulla, sytkäkasetti voi oireilla kuten kaikissa uudemmissa bensa-saabeissa, ilmenee esim. pätkimisenä.
Hieno peli tuo näyttäisi olevan
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kaveri osti Laakkoselle varastoon kuolleet 2 "tallatega" etuhelmaa kuleksimasta jokunen aika sitten. Toisesta satsista puuttui vetolenkki ja korin vastarauta. Taisi maksaa muutaman satasen noista yhteensä. Tänään sain maalauksesta Viggenin takapuskurin ja (sen toisen) Tallategan etuhelman ja ruuvasin osat kiinni. Muuttu ulkonäkö huomattavasti. Näätte seuraavissa potkijaisissa.Turbo Sensonic kirjoitti:Tuollaisen Talladegan etuspoilerin kun löytäisikin jostain halvalla, niin varmasti ostaisin ja heittäisin kiinni autooni. On omasta mielestäni paljon paremman näköinen kuin NG900:n alkuperäinen "pulkkamainen" etupuskurin alaosa.Hook kirjoitti:Tallategassa on etupuskurissa erilainen etuhelma.
Ongelmana on vain se, että nuo Talladega -etuspoikat ovat aivan suolaisen hintaisia Täytyypä pitää silmät auki kesällä Trollhättanin rompetorilla.
Toinen meni ao. henkilölle omaan autoonsa, eli molemmat jo autoissa kiinni maalattuina.
ps. EPC puhuu "Tallatega" helmasta ja tuli markkinoille vuonna 97 tallategan myötä, mutta spoilerin asennusohjeet puhuu myös 94 ja 95 malleista, jolloin spoilerista pitää alareunasta leikata muutaman sentin siivu pois merkittyä uraa pitkin.
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 48
- Liittynyt: Ti Maalis 29, 2005 12:34
- Paikkakunta: Lappeenranta/Pietari