mittariston vaihto

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
SAAB 900 GL
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: La Loka 05, 2013 20:37
Paikkakunta: kauhajoki

mittariston vaihto

Viesti Kirjoittaja SAAB 900 GL »

no niin. neuvokaa tyhymää, nyt kun joudun vaihtamaan mittariston(ilmastointi vika) saab 9-3 1999 niin saiskos selevät ohjeet kuinka menetellä? kuinka tarkasti mittariston takana olevat numerosarjat pitää täsmätä? vanhan mittarin takana numerot 5038724 K ja69795-770T
uuden mittarin takana numerot 5041900 K ja69795-770T
Onko tällä sexuaalista merkitystä ja voiko vaihtaa?
Sitte ohjelmoinnista: pitää ohjelmoida tekki2:lla sen oon ymmärtänyt,mutta km lukemia ei voi muuttaa?
Kuinkas tämä ajonesto sinne sovitellaan? 8O . ja onko muuta huomion arvoista?
Jos kyseistä tekki2 ei satu olemaan saako autoa siirrettyä sellaiselle verstaalle jossa on?
Vieläkähän jotaki jäi kysymättä? :?:
Nämä uudemmat Saabit on vielä vähä outoja,mutta kysymällä kylän löytää. :lol:



--------------------------------------------------
SAAB 900 -81, SAAB 9-3 -99 RENAULT 8 GORDINI -68
SAAB 900 GL
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: La Loka 05, 2013 20:37
Paikkakunta: kauhajoki

Re: mittariston vaihto

Viesti Kirjoittaja SAAB 900 GL »

Onko tosiaan näin jotta kukaa ei oo mittareita joutunut vaihtaan 8O .
Kai sen nyt joku on teheny ja saanu laitteet toimimaan.
Vois vähä jeesata jos tietääs mikä on oikia järjestys ko. hommaan.
Make76
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ke Elo 25, 2010 19:32
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: mittariston vaihto

Viesti Kirjoittaja Make76 »

En kyllä ymmärtänyt ilmastointi vikaa ja mittariston vaihtoa, mutta mitä tiedän niin siitä sitten.
Itse vaihdoin mittariston T5 kolkkiin. Mulla ei ollut alunperin "turbo"-mittaristo. T5 ja T7 troniceissa on eri mittaristot. Vuosimallin perusteella sulla on T5 tronic. Eli osassa vm.2000 kolkeissa ja kaikissa sitä vanhemmissa kolkeissa on sopiva mittaristo autoosi. Satkun mittaristo ei käy.
Mittari lukemaa voi muuttaa, mutta vain ylöspäin. Mittaristo kyllä toimi ilman ohjelmointia muuten.

Make
Saab 93 S, vm. 2000, stage3, t5 moottori t7 mv
SAAB 900 GL
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: La Loka 05, 2013 20:37
Paikkakunta: kauhajoki

Re: mittariston vaihto

Viesti Kirjoittaja SAAB 900 GL »

Se mikä tähän mittarinvaihto operaatioon oli syynä on se,että mittaristossa on jossain maadoitus vika elikkä se ei jatka käskyä ilmastoinnin releelle. Enkä mä enää yhtää ihmettele kun kattoo mittarin taakse siellähän seisoo made in Taiwan :lol:
Ilmastoinnin saa päälle kun painaa kevyesti mittarin lasista,mutta eihän sitä voi koko aian mittaria painella kun Suomes on niin mukkaaset tiet menköön käret sekaasin. :D
Vastaa Viestiin