cc kirjoitti:Ei käsijarruvaijerin vaihdossa taida muuta ihmeellistä olla kuin että saa ne lämpösuojalevyjen kiinnitysmutterit auki. Kerran kylmäharjoittelin hommaa kun pitäisi vaihtaa, mutta kun ekaa mutteria kokeillessa se napsahti heti poikki jätin homman "toistaiseksi". Ne suojalevyjen kiinnitykset ovat 6 mm pultteja jotka hitsattu pohjaan, ja tuntuu mutterit ruostuvan kiinni vaikkei muuta ruostetta pohjassa olekaan. Vaijeri on kiinni takimmaisen suojalevyn alla ja siksi levy pitäisi saada pois. Myös pa-tankin vasen kiinnityspanta pitää löysätä.
Eiköhän Motonetin vaijeri ole tuo "kaksihaarainen", selviäähän se ainakin tiskilllä. Tässähän molemmat jakajatangolta (se "lattarauta") lähtevät vaijerit on suojattu. Olen ymmärtänyt että tuota "yksihaaraista" käytettiin vm 94 ja 95 autoissa.
Se oli juurikin se "kaksihaarainen", vaihto meni kivuttomasti, pientä pujottelua oli kuitenkin, helpommin olisi mennyt jos olisi ollut monttu tai nosturi käytössä, mutta menihän se ryömimälläkin
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Niitä lämpösuojalevyjä ei tarvinnut irrottaa, sain pujoteltua vaijerin niiden taakse oikein, mulla se vaijerin kiinnike oli siinä kohtaa missä levy just loppui
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Sitä tankin pantaa piti löysätä vähän.
Vanhan vaijerin kuori oli monesta kohtaa rikki, eipä ihme että jäätyi talvella, kannattaa vaihtaa jos on samaa vaivaa, mulla ainakin jämähti niin hyvin että irrotti kunnolla vasta 30km:n päästä eikä jarrukahvan nytkyttäminen, peruuttaminen ym. auttanut yhtään, eli oli kontattava alle jos kahvaan erehtyi koskemaan pakkasilla.
Jarruremontti on vielä kesken koska motonetistä vuosi sitten tilaamassani paketissa oli väärät käsijarrukengät
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Vanhatkin olivat ihan ok kunnossa mutten periaatteestakaan laita vanhaa osaa, mukava pistää tuliuutta palikkaa alle
Muuten oli Aero säilynyt tosi hyvin ensimmäisestä kokonaisesta suolatalvestaan, ruiskutin syksyllä PUHDASTA moottoriöljyä arimpiin paikkoihin kuten taka-akseliin, jarrukilpiin, peräkontin pohjaan, takakaarien sisäosiin ja sivuhelmoihin. Käsittely oli auttanut, ei ollut tullut ruostetta, pesin nyt pohjan ja lisäsin öljyä (pensselillä).
En halua aloittaa mitään väittelysotaa tuosta pohjan öljyämisestä mutta sanon vaan että mielestäni puhdas öljykin on parempi suoja kuin ei mikään, se tuntuu pitävän alkuperäisen massauksen elastisempana, ei ollut halkeillut eikä irtoillut.
Jos tuo ei mene kaupaksi (kuten alan pikkuhiljaa jo toivoa koska on kohta kovassa iskussa) niin keväällä pesen pohjan kunnolla ja ruiskutan pohjaan ja koteloihin saman seoksen mitä kuuppiin aikanaan eli tikrumassaa laimennettuna moottoriöljyllä ja naftalla, silloin se ainakin toimi hyvin ja tuskimpa ruoste on mihinkään kymmenessä vuodessa muuttunut
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)