pinnapultti
pinnapultti
Elikkä turbon pinna pultin irroitus onko vinkkejä? kokeiltu on pinnapultti avainta, hitsaamalla mutteri pulttiin, mutta katkesi vain lisää, kuumentamalla punahehkuun eikä siltikään lähe irti ja nyt vuotaa melko paljon.
Saab 9000 2.3t & Saab 900 2.0t Compi Coupe. 900ng stg#
Re: pinnapultti
Onko kyseessä turbon ja pakosarjan välinen liitos, vai turbon ja downpipen välinen liitos?
Ensimmäisen joudut kuitenkin ottamaan kokonaan auki, sillä vuoto tuhoaa mitä todennäköisimmin tiivisteen. Turbo kokonaan irti ja pultin jäännökset poralla pois on hyvä vaihtoehto. Jos tarvetta, niin kierresisäke pultin reikään. Tähän ei kannata laittaa korjauspinnapulttia, sillä sen kanssa kokoaminen asettaa muutaman uuden reunaehdon kasausjärjestykseen.
Kasaus niin että turbossa ei ole pinnapultteja valmiiksi, sillä silloin öljyn paluuputki voi olla turbossa kiinni paikoilleen laittaessa, pinnapultit sitten turboon pakosarjan pultinreikien läpi.
Toki pakosarjankin voi ottaa remontissa irti, mulla oli ainakin molemmissa kolkeissa yksi pakosarjan pinnapultti katkennut, auton vasemmassa reunassa kantta oleva.
Ensimmäisen joudut kuitenkin ottamaan kokonaan auki, sillä vuoto tuhoaa mitä todennäköisimmin tiivisteen. Turbo kokonaan irti ja pultin jäännökset poralla pois on hyvä vaihtoehto. Jos tarvetta, niin kierresisäke pultin reikään. Tähän ei kannata laittaa korjauspinnapulttia, sillä sen kanssa kokoaminen asettaa muutaman uuden reunaehdon kasausjärjestykseen.
Kasaus niin että turbossa ei ole pinnapultteja valmiiksi, sillä silloin öljyn paluuputki voi olla turbossa kiinni paikoilleen laittaessa, pinnapultit sitten turboon pakosarjan pultinreikien läpi.
Toki pakosarjankin voi ottaa remontissa irti, mulla oli ainakin molemmissa kolkeissa yksi pakosarjan pinnapultti katkennut, auton vasemmassa reunassa kantta oleva.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02