Ng900 -97 avainongelma ja ajonesto
Ng900 -97 avainongelma ja ajonesto
Päivää! Nyt tarvttaisiin kipeästi apua veemäisen ongelman kanssa. Eli minun ysisatanen vm-97 on nyt tehnyt sellaisen tempun etta kauko-ohjain ei enää saa yhteyttä autoon. Jos avaan auton avaimella se lyö hälyt päälle sekä ajoneston.
Olen koittanut akkukikkaa ja muita peruskikkoja mitä täällä on ollut. Auto on tällä hetkellä huoltamolla mutta heillä ei ole tarpeeksi vanhaa testeriä vaikka väittävät olevansa saab-korjaamo .
Löytyisikö tältä palstalta ketään jolla olisi sopivaa testeriä ja voisi tulla purkamaan hälytyksen ja ajoneston korvausta vastaan?
Hälytys on alkuperäinen ja auton muutenkin hyvässä kunnossa. Tämä helmi siis löytyy helsingistä.
Saa antaa neuvoja tai esimerkkejä hyvistä korjaamoista jos ei muuta!
Kiittäen Jon-Evert
Olen koittanut akkukikkaa ja muita peruskikkoja mitä täällä on ollut. Auto on tällä hetkellä huoltamolla mutta heillä ei ole tarpeeksi vanhaa testeriä vaikka väittävät olevansa saab-korjaamo .
Löytyisikö tältä palstalta ketään jolla olisi sopivaa testeriä ja voisi tulla purkamaan hälytyksen ja ajoneston korvausta vastaan?
Hälytys on alkuperäinen ja auton muutenkin hyvässä kunnossa. Tämä helmi siis löytyy helsingistä.
Saa antaa neuvoja tai esimerkkejä hyvistä korjaamoista jos ei muuta!
Kiittäen Jon-Evert
Re: Ng900 -97 avainongelma ja ajonesto
Mulla on ollut vähän samankaltaisia ongelmia, eli joskus kaukosäädin ei suostukaan avaamaan ovia. Kuitenkin alkanut taas hetken päästä toimimaan. Kannattaa kokeilla paristojen vaihtoa tietenkin. Joskus olen avannut ovet avaimella eikä hälytys ole soinut, mutta välillä taas alkaa huutamaan. Tiedä sitten onko tuossa joku niksi? Itse olen tuon käynnistykseneston ohjelmoinut pois varmuuden vuoksi, ettei nyt tienpäälle jää. (Löytyy siis ihan ecun softasta,ei taida millään testereillä päästä kiinni) Mulla siis 2.0T, vaparista en tiedä onko samalla tavalla toteutettu.
Kerran oon joutunut hälyt päällä lähteä ajamaan, kyllä keräs katseita
Ja Holmberg (Åby, Vantaa) voin suositella jos sinne saat auton vietyä.
Kerran oon joutunut hälyt päällä lähteä ajamaan, kyllä keräs katseita
Ja Holmberg (Åby, Vantaa) voin suositella jos sinne saat auton vietyä.
900 2.0T DIY Stage 3
9-5 2.0tA
9-5 2.0tA
Re: Ng900 -97 avainongelma ja ajonesto
Ei lähde ei. Myyn pois parasta tarjousta vastaan. 283000 ajettu ja kunto hyvä.
Re: Ng900 -97 avainongelma ja ajonesto
Eli autoa ei saa käyntiin ollenkaan?! Olen itse saanut hälyn huutamaan mutta hälytys on mennyt pois päältä, kun on saanut avaimen virtalukkoon ja auton käyntiin.
Räikän voisi väliaikaisesti vaientaa irrottamalla piuhat, ainakin itsellä tuo on kytketty tööttiin. Ellei sitten vaadi jonkun vastuksen tilalle.
Jos nyt päädyt laittamaan auton myyntiin niin laita myynti-ilmoitus tarkemmin tiedoin myyntipalstalle.
Räikän voisi väliaikaisesti vaientaa irrottamalla piuhat, ainakin itsellä tuo on kytketty tööttiin. Ellei sitten vaadi jonkun vastuksen tilalle.
Jos nyt päädyt laittamaan auton myyntiin niin laita myynti-ilmoitus tarkemmin tiedoin myyntipalstalle.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Ng900 -97 avainongelma ja ajonesto
Ei lähde käyntiin koska hälytys iskee ajoneston päälle eikä 97-vm 900:sessa ole ajonestoa kuittaavaa sirua avaimessa. Sain yhteyttä tekijämies-saabistiin joka tule laittamaan auton kuntoon ensi viikolla, on todistetusti korjannut aikaisemmin samanlaisen tapauksen.
Laitan kuvia ja raporttia korjauksesta jälkikäteen jos se vain passaa korjaajalle.
-Jon-Evert
Laitan kuvia ja raporttia korjauksesta jälkikäteen jos se vain passaa korjaajalle.
-Jon-Evert
Re: Ng900 -97 avainongelma ja ajonesto
Moi,
Lueskelin forumin juttuja ja tässä jutussa jo heräsi toivo, että löytyy ratkaisu, mutta kävikin ne perinteiset, että ongelman ratkaisua ei koskaan tänne kerrottu.
Olen 900 2.0t saabin tuore omistaja, mutta helmi ei vielä lähde käyntiin.
Kone pyörii kyllä, mutta ei starttaa. Kojelaudassa vilkkuu keskellä kokoajan punainen valo, kieliikö se juurikin, että ajonesto on päällä?
Yritin mennä tutkimaan auton obd järjestelmää autocomilla, mutta en saa yhteyttä autoon sillä.
Keskuslukon kaukosäätimen napeista ei tapahdu mitään, kun painelee.
Auto on siis 900 2.0t vuosimallia 1997.
Lueskelin forumin juttuja ja tässä jutussa jo heräsi toivo, että löytyy ratkaisu, mutta kävikin ne perinteiset, että ongelman ratkaisua ei koskaan tänne kerrottu.
Olen 900 2.0t saabin tuore omistaja, mutta helmi ei vielä lähde käyntiin.
Kone pyörii kyllä, mutta ei starttaa. Kojelaudassa vilkkuu keskellä kokoajan punainen valo, kieliikö se juurikin, että ajonesto on päällä?
Yritin mennä tutkimaan auton obd järjestelmää autocomilla, mutta en saa yhteyttä autoon sillä.
Keskuslukon kaukosäätimen napeista ei tapahdu mitään, kun painelee.
Auto on siis 900 2.0t vuosimallia 1997.
Saab 900 2.0t 1997
Re: Ng900 -97 avainongelma ja ajonesto
Sehän starttasi, kun asensi uudet paristot kaukosäätimeen ja naputteli ovia auki ja kiinni.
Nyt on ongelmana on toimimaton kierrosluku mittari, lämpötila mittari ja radio. Radion antenni kyllä nousee ja laskee, mutta mitään ei kuulu.
Nyt on ongelmana on toimimaton kierrosluku mittari, lämpötila mittari ja radio. Radion antenni kyllä nousee ja laskee, mutta mitään ei kuulu.
Saab 900 2.0t 1997
Re: Ng900 -97 avainongelma ja ajonesto
Takkuileva mittaristo on melko yleinen ng900:ssa.
Korjaantuu kolvilla.
Onko vakio radio, vaatii koodin jos akku ollut irti.
Onko sidissä(ajotietokone) pikselit ok et näkee mitä se sanoo?
Korjaantuu kolvilla.
Onko vakio radio, vaatii koodin jos akku ollut irti.
Onko sidissä(ajotietokone) pikselit ok et näkee mitä se sanoo?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Ng900 -97 avainongelma ja ajonesto
Kyllä siinä näytössä näkyy tekstiä kun se kelloa kysyy yms. , kun virrat laittaa päälle.
Radio on vakio.
Täytyy purkaa mittaristo irti, onko kuinka ison työn takana se?
-Tommi
Radio on vakio.
Täytyy purkaa mittaristo irti, onko kuinka ison työn takana se?
-Tommi
Saab 900 2.0t 1997
Re: Ng900 -97 avainongelma ja ajonesto
Kojetaulun naama irti ja mittarista käteen. Tunti menee ekalla kerralla hatusta heitettynä.tovayryn kirjoitti:Kyllä siinä näytössä näkyy tekstiä kun se kelloa kysyy yms. , kun virrat laittaa päälle.
Radio on vakio.
Täytyy purkaa mittaristo irti, onko kuinka ison työn takana se?
-Tommi
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Re: Ng900 -97 avainongelma ja ajonesto
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Ng900 -97 avainongelma ja ajonesto
Purin mittariston irti.
Halkeamat o varmaan nii pieniä ettei pelkkä silmä näe.
Viisain käydä kaikki läpi kolvilla?
Halkeamat o varmaan nii pieniä ettei pelkkä silmä näe.
Viisain käydä kaikki läpi kolvilla?
Saab 900 2.0t 1997
Re: Ng900 -97 avainongelma ja ajonesto
Ei mulla ainakaan näkynyt selkeää vikaa mutta juottamisen jälkeen toiminut jo pari vuotta.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Ng900 -97 avainongelma ja ajonesto
Ok.
Mittarit alkoi pelaamaan. Paitsi lämpötilamittari nousee aina välillä ja laskee sit alas.
Mittaristo on nyt tinattu kaks kertaa ja sama meno jatkuu
Siellä on vissiin 2 anturia lämpötilalle. Termostaatin luona ja imusarjan välissä?
Imusarjan alta ku irrottaa liittimen niin syttyy check engine valo, toisesta ei tapahdu mitään.
Pääsin lopussaankin autoon käsiksi autocomilla ja kone oli jo 105 asteinen ja mittari yritti nousta ylös.. En tiedä sit onko jompikumpi anturi tiensä päässä?
Ajonesto aiheuttaa edelleen mielipahaa tässä. Joka kerta, kun ottaa avaimet pois virtalukosta alkaa muutaman hetken kuluttua punainen ledi vilkkua ja ennen kuin auto käynnistyy, niin pitää ovet lukita ja avata kaukosäätimellä. Mikä lie pätkii siellä? :\
Mittarit alkoi pelaamaan. Paitsi lämpötilamittari nousee aina välillä ja laskee sit alas.
Mittaristo on nyt tinattu kaks kertaa ja sama meno jatkuu
Siellä on vissiin 2 anturia lämpötilalle. Termostaatin luona ja imusarjan välissä?
Imusarjan alta ku irrottaa liittimen niin syttyy check engine valo, toisesta ei tapahdu mitään.
Pääsin lopussaankin autoon käsiksi autocomilla ja kone oli jo 105 asteinen ja mittari yritti nousta ylös.. En tiedä sit onko jompikumpi anturi tiensä päässä?
Ajonesto aiheuttaa edelleen mielipahaa tässä. Joka kerta, kun ottaa avaimet pois virtalukosta alkaa muutaman hetken kuluttua punainen ledi vilkkua ja ennen kuin auto käynnistyy, niin pitää ovet lukita ja avata kaukosäätimellä. Mikä lie pätkii siellä? :\
Saab 900 2.0t 1997
Re: Ng900 -97 avainongelma ja ajonesto
Toi on muistaakseni ihan saabin insinöörin suunnittelema juttu et ajonesto menee itekseen päälle. Techillä sitä aikaa sai muistaakseni pidennettyy.
Nämä muistikuvat kyl tonnarista..
Nämä muistikuvat kyl tonnarista..
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992