Kysymyksiä aero kolkista

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Kysymyksiä aero kolkista

Viesti Kirjoittaja nugge »

Ahtopaineet imho pikkasen korkeat ilmamassaaan nähden mikä selittäis sen että kierrokset jää leijjuu koska jostain vuotaa ilmaa sisäänpäin.

se metallinen tötterö on ilmastoinnin painetasaaja tjsp
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Kysymyksiä aero kolkista

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Meinaatko että turbon ja kaasuläpän välillä olisi vuotoa? Eikö silloin pitäisi ahtopaineet karata ulkomaailmaan?
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Kysymyksiä aero kolkista

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Osaako kukaan sanoa osviittaa mistä päin vois vois vuotaa paineita sisälle päin. Liittykö tuo höyryn nouseminen öljyntäyttötötteröstä auton ollessa käynnissä siihen ja viittaako se johonkin huohotus ongelmaan?
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Kysymyksiä aero kolkista

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Makwe kirjoitti:Osaako kukaan sanoa osviittaa mistä päin vois vois vuotaa paineita sisälle päin. Liittykö tuo höyryn nouseminen öljyntäyttötötteröstä auton ollessa käynnissä siihen ja viittaako se johonkin huohotus ongelmaan?
No hei, nyt tarttee kyllä teidän asiantuntioiden apua. Öljytikusta löytyi SMETANAA!! Voiko tämä olla mahdollista t5 alakerralla?

Uusin huohotinpäivitys pitäisi olla asennettu
Kuva

Osaako kukaan antaa apuja?
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7537
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Kysymyksiä aero kolkista

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

En tiedä johtuisiko se smetanan tulo tästä.
Kuva
Mutta omassa kolkissa ( T7 ) on ainakin tämä toimenpide tehty, eli vastaventtiili letku on eristetty sarjassa
mukana tulevalla eristeellä.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Kysymyksiä aero kolkista

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Pitääpä käydä tuo huohotussysteemi läpi. Muutenkin tosiaan puskee painetta öljyntäyttöaukosta kun korkin avaa niin jotain hämärää tässä nyt on.

Erottaako tuota vanhaa jo uutta öljyloukkoa päällepäin jos on asennettuna paikalleen?
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7537
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Kysymyksiä aero kolkista

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Kannattaa käydä läpi ne vastaventtiilit huohotus järjestelmästä. Ja jos niistä ei löydy vikaa niin kannattaa mitata puristukset.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Kysymyksiä aero kolkista

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Jos puristukset huonot niin eikö luulis öljyä syövän. Tämä kun ei saavuta eikä öljy maistu.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Kysymyksiä aero kolkista

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Nonni. kävin puhaltelemassa nämä pari kappaletta venttiileitä ja tuntuvat toimivan ok. Ei kai tämän t5 alakerran pitäis edes huohotella niin pahasti kuin normaali t7? Pitikö tässä lähteä tuo puristusmittaus tekemään vaikka kyllä tuntuis oudolta kun muuten auto tuntuu toimivan hyvin.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Kysymyksiä aero kolkista

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Ja nyt on puristukset mitattu, 13 näytti joka sylinterille. Asentaja suositteli ajelemaan muuallakin kuin kaupungissa pätkäajoa. Pitänee ostaa uusi huohotussysteemi, vanhat letkut on osittain aika jankissa valkeaa töhnää. Mitä reittiä kampikammion höyryt pitäisi poistua kun tosiaan tuolta öljykorkin suulta höyryää suht voimakkaasti kun korkkia raottaa.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Kysymyksiä aero kolkista

Viesti Kirjoittaja nugge »

Höyryt poistuu venakopan Nurkalta T liitoksesta alipaineella imusarjaan ja ahtopaineella ahtimen imucobraan ja siitä moottoriin. Sit huohotuspönikkää ja öljyhöyryjen takaisinkierron avulla valuu takaisin öljypohjaan.

Vaikka puristukset olisi hyvät niin se ei poissulje ohipuhallusta.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7537
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Kysymyksiä aero kolkista

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Omassa kolkissa vanhalla huohotin systeemillä pölläytteli sinistä savua silloin tällöin. Nyt uudella huohotin paketilla en ole havainnut pölläyttelyä.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Kysymyksiä aero kolkista

Viesti Kirjoittaja Makwe »

nugge kirjoitti:Höyryt poistuu venakopan Nurkalta T liitoksesta alipaineella imusarjaan ja ahtopaineella ahtimen imucobraan ja siitä moottoriin. Sit huohotuspönikkää ja öljyhöyryjen takaisinkierron avulla valuu takaisin öljypohjaan.

Vaikka puristukset olisi hyvät niin se ei poissulje ohipuhallusta.
Jos on ohivuotoa niin onko muita oireita/haittaa?
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Kysymyksiä aero kolkista

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Ohivuodon yleiset oireet ohivuotomittauksessa:
pakoputkesta sihisee => pakoventtiili vuotaa paineet
-jäähdyttimessä kuplii => kannentiiviste vuotaa vesitilaan
-toisesta sylinteristä (tulpan reijästä)sihisee=kannentiiviste sylinterien välillä vuotaa
-vuotaa imusarjaan= imuventtiili vuotaa
-vuotaa painetta öljyntäyttöaukosta = männänrenkaat kuluneet .
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Kysymyksiä aero kolkista

Viesti Kirjoittaja nugge »

Kylhä se mäntä sulaa ajan kanssa.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Vastaa Viestiin