Kysymyksiä aero kolkista

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
pamppu
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

Re: Kysymyksiä aero kolkista

Viesti Kirjoittaja pamppu »

Jetronic eli EV1. Viime aikoina mennyt paljon 850cc ruuttia kiinni: http://www.finjector.com/verkkokauppa/f ... 32177-187/

Pumpuksi joko AEM 320lph tai Walbron 416lph asennussarjan kera. Itsellä ollut molempia ja molemmat myös toimineet niinkuin pitää. Walbro on nykyään oma valinta kun tuotto ei lopu kesken, viinaspeksattu ja asennus jopa helpompi kun sisemmällä suodatinämpärillä voi heittää vesilintua.
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Kysymyksiä aero kolkista

Viesti Kirjoittaja Makwe »

MItenkä jos tuommoset laittaa nii softaus, pystyykö joku foorumilla softaamaan vai pitääkö käydä jossain muualla?
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
93aero
"Aero"
Viestit: 351
Liittynyt: Su Helmi 27, 2011 20:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Kysymyksiä aero kolkista

Viesti Kirjoittaja 93aero »

Foorumilta löytyy varmasti softaaja. Laita vaikka ostetaan osastolle ilmoitus tai käytä hakua ja ole itse yhteyksissä softaajaan.
ex 9³ Viggen MY99
ex 9³ Aero MY02
ex 9³ ss Aero MY05
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Kysymyksiä aero kolkista

Viesti Kirjoittaja Makwe »

pamppu kirjoitti:Jetronic eli EV1. Viime aikoina mennyt paljon 850cc ruuttia kiinni: http://www.finjector.com/verkkokauppa/f ... 32177-187/

Pumpuksi joko AEM 320lph tai Walbron 416lph asennussarjan kera. Itsellä ollut molempia ja molemmat myös toimineet niinkuin pitää. Walbro on nykyään oma valinta kun tuotto ei lopu kesken, viinaspeksattu ja asennus jopa helpompi kun sisemmällä suodatinämpärillä voi heittää vesilintua.
Tuohon yllä olevaan suuttimeen ilmeisesti pitää tilata adabteri http://www.finjector.com/verkkokauppa/c ... iew/523136.
Itse sieltä suosittelivat esim http://www.finjector.com/verkkokauppa/f ... 20672-186/
ja pumpuksi http://www.finjector.com/verkkokauppa/f ... 532004-21/.
Kumpi näistä suuttimista kannattaa nyt laittaa tilaukseen, että olis mahdollisiman helposti asennettavissa ja tietty rahalle saa kunnolla vastinetta :wink: ja tietty turha sitä on turhasta maksaa, jos sen300hv saa pienempi tehoisillakin suuttimilla.

edit: Tuon http://www.finjector.com/verkkokauppa/f ... 722756-21/ laitan nyt ostoskoriin muuta sanokaas nyt tyhmälle noista suuttimista että mitkä laitan. Liian paljo eri variaatioita :?: :?:
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
MiccoK
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 17:42
Paikkakunta: Sievi

Re: Kysymyksiä aero kolkista

Viesti Kirjoittaja MiccoK »

Samantien 850cc koska nälkä kasvaa syödessä :mrgreen:
Kerroppa sitten ku oot pumpun asentanu että minkälaista modausta tartti tehdä pumppuämpärille.
#6723
9-3 Aero
9-5 Sentronic
9-5 Aero
pamppu
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

Re: Kysymyksiä aero kolkista

Viesti Kirjoittaja pamppu »

MiccoK kirjoitti:Samantien 850cc koska nälkä kasvaa syödessä :mrgreen:
Kerroppa sitten ku oot pumpun asentanu että minkälaista modausta tartti tehdä pumppuämpärille.
1) Sisemmällä suodatinämpärillä heitetään vesilintua
2) Alempi keskityskumi sujahtaa suoraan 416L alaosaan ja jäljellä olevasta ämpäristä snurrataan hieman alaosan "rengasta", jotta pumppuun kiinni tuleva suodatinpussi mahtuu kivasti olemaan
3) Ylempi keskityskumi saattoi hieman vaatia snurraa, jotta istuu pumpun yläosan ympärille.

Asennuksena helpompi kuin Walbron 255 / AEM 320 asennus. About näin:
Kuva
Kuva
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Kysymyksiä aero kolkista

Viesti Kirjoittaja Makwe »

MiccoK kirjoitti:Samantien 850cc koska nälkä kasvaa syödessä :mrgreen:
Kerroppa sitten ku oot pumpun asentanu että minkälaista modausta tartti tehdä pumppuämpärille.
Minkälaisiin tehoihin tuo 720cc riittää noin niinku etanolilla?

http://www.finjector.com/verkkokauppa/f ... 87500-187/
http://www.finjector.com/verkkokauppa/c ... w/722756/0

nämä meni nyt sitten tilaukseen. Toivottavasti tuo suutin valinta meni nappiin.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Kysymyksiä aero kolkista

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Kenellä on tietoa, onko polttoaine ämpäri samanlainen ng900->og9-3->og9-5? Tarkoitus olis sovittaa tuo pumppu toiseen ämpäriin ensin, ennen kuin aukoo tuon polttoainesäiliön.

Oli muuten tehokas toimitus tuolta Finjectorilta, eilen tilailin klo 16 pintaan ja tänään kävin hakemassa matkahuollosta 15 jälkeen!
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
HEV
"Hölösuu"
Viestit: 1421
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 10:07
Paikkakunta: Hki

Re: Kysymyksiä aero kolkista

Viesti Kirjoittaja HEV »

Makwe kirjoitti:Kenellä on tietoa, onko polttoaine ämpäri samanlainen ng900->og9-3->og9-5?
On muuten paitsi 9-5:n ämpärin koho on tiettävästi erilainen, joka on helposti vaihdettavissa vanhasta.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10272
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kysymyksiä aero kolkista

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Makwe kirjoitti:
Minkälaisiin tehoihin tuo 720cc riittää noin niinku etanolilla?
Vakiona on 350cc, joten nopeasti laskien voisit ottaa koneesta tuplatehot vs. Stage 1. Puhutaan siis noin 480 hummasta. Turhaa sinne on mitään älyttömän isoja suuttimia laittaa vain kaiken varalta. Suihkutusaika pitää olla todella lyhyt pienellä kuormalla, kun suutin on iso. Onneksi nuo Ev14 - suuttimet on varsin hyviä. En mie ainakaan voi omaan kolkkiin laitettuja moittia. Ne nyt on vain päälle 500cc koossa, mutta eipä tuosta kopperosta olekaan revitty kaikkea irti. Päinvastoin alkoi jo syksyllä hermot mennä, kun oli se bensapumppu & ämpäri - episodi päällä. Hetkittäin jo mietin että kannattaako näitä mennä virittämään, kun menin taksilla töihin jättäen auton hinurin hoidettavaksi tienvarteen. Huolellinen kannattaa olla ja käyttää laadukkaita osia. Sen ainakin opin ja voin teillekin jakaa tässä samalla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Kysymyksiä aero kolkista

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Mertmi kirjoitti:
Makwe kirjoitti:
Minkälaisiin tehoihin tuo 720cc riittää noin niinku etanolilla?
Vakiona on 350cc, joten nopeasti laskien voisit ottaa koneesta tuplatehot vs. Stage 1. Puhutaan siis noin 480 hummasta. Turhaa sinne on mitään älyttömän isoja suuttimia laittaa vain kaiken varalta. Suihkutusaika pitää olla todella lyhyt pienellä kuormalla, kun suutin on iso. Onneksi nuo Ev14 - suuttimet on varsin hyviä. En mie ainakaan voi omaan kolkkiin laitettuja moittia. Ne nyt on vain päälle 500cc koossa, mutta eipä tuosta kopperosta olekaan revitty kaikkea irti. Päinvastoin alkoi jo syksyllä hermot mennä, kun oli se bensapumppu & ämpäri - episodi päällä. Hetkittäin jo mietin että kannattaako näitä mennä virittämään, kun menin taksilla töihin jättäen auton hinurin hoidettavaksi tienvarteen. Huolellinen kannattaa olla ja käyttää laadukkaita osia. Sen ainakin opin ja voin teillekin jakaa tässä samalla.
Kyllä, huolellinen yritän olla ja laadukkaita osia laitella. Silläpä tässä neuvoja amatööri kyseleekin täältä kun haluaa juurikin toimintavarman sekä tehokkaan auton. No nyt on kaapissa nuo 870cc suuttimet, toivottavasti ne pystyy joku softaaja kunnolla naittamaan tähän autoon. Softaajilta vois tulla myös kommentteja.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Kysymyksiä aero kolkista

Viesti Kirjoittaja Makwe »

9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Kysymyksiä aero kolkista

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Tässä on nyt semmosta vikaa että sopeuttaa etanolilla todella alas eli ad arvo painuu tuonne 450-550 välille (amuli miinuksella -200-300) ja bensalla amuli on miinuksilla -700 -800. Mistä vois alkaa vikaa etsimään? Kasetti antaa kyllä vikakoodia ja on vanha mutta voiko syyllinen olla siinä? evappi tutkittu juuri ja ilma kulki juuri niin kuin pitikin. Muutoinkin nuo alipaineletkut on vaihdettu uuteen kaikki paitsi polttoainepaineen säätimelle, joka on muutenkin jokin 4.5 barin säädin, vaihdettu edellisen omistajan aikana isompaan kuulemma.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4567
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kysymyksiä aero kolkista

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Millainen kokoonpano ja onko kokonaisus toiminut joskus oikein paikallaan olevan softan kanssa vai onko suuttimet vaihdettu ja joku softa roiskaistu sisään ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Kysymyksiä aero kolkista

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Originaali suuttimet ja polttoainepumppu vielä paikoillaan. Ei ole minun käyttöaikana toiminut oikein, itse kiinnitin huomiota vasta kun tankkasin etanolia.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Vastaa Viestiin