Kysymyksiä aero kolkista
Re: Kysymyksiä aero kolkista
Jetronic eli EV1. Viime aikoina mennyt paljon 850cc ruuttia kiinni: http://www.finjector.com/verkkokauppa/f ... 32177-187/
Pumpuksi joko AEM 320lph tai Walbron 416lph asennussarjan kera. Itsellä ollut molempia ja molemmat myös toimineet niinkuin pitää. Walbro on nykyään oma valinta kun tuotto ei lopu kesken, viinaspeksattu ja asennus jopa helpompi kun sisemmällä suodatinämpärillä voi heittää vesilintua.
Pumpuksi joko AEM 320lph tai Walbron 416lph asennussarjan kera. Itsellä ollut molempia ja molemmat myös toimineet niinkuin pitää. Walbro on nykyään oma valinta kun tuotto ei lopu kesken, viinaspeksattu ja asennus jopa helpompi kun sisemmällä suodatinämpärillä voi heittää vesilintua.
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Re: Kysymyksiä aero kolkista
MItenkä jos tuommoset laittaa nii softaus, pystyykö joku foorumilla softaamaan vai pitääkö käydä jossain muualla?
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Re: Kysymyksiä aero kolkista
Foorumilta löytyy varmasti softaaja. Laita vaikka ostetaan osastolle ilmoitus tai käytä hakua ja ole itse yhteyksissä softaajaan.
ex 9³ Viggen MY99
ex 9³ Aero MY02
ex 9³ ss Aero MY05
ex 9³ Aero MY02
ex 9³ ss Aero MY05
Re: Kysymyksiä aero kolkista
Tuohon yllä olevaan suuttimeen ilmeisesti pitää tilata adabteri http://www.finjector.com/verkkokauppa/c ... iew/523136.pamppu kirjoitti:Jetronic eli EV1. Viime aikoina mennyt paljon 850cc ruuttia kiinni: http://www.finjector.com/verkkokauppa/f ... 32177-187/
Pumpuksi joko AEM 320lph tai Walbron 416lph asennussarjan kera. Itsellä ollut molempia ja molemmat myös toimineet niinkuin pitää. Walbro on nykyään oma valinta kun tuotto ei lopu kesken, viinaspeksattu ja asennus jopa helpompi kun sisemmällä suodatinämpärillä voi heittää vesilintua.
Itse sieltä suosittelivat esim http://www.finjector.com/verkkokauppa/f ... 20672-186/
ja pumpuksi http://www.finjector.com/verkkokauppa/f ... 532004-21/.
Kumpi näistä suuttimista kannattaa nyt laittaa tilaukseen, että olis mahdollisiman helposti asennettavissa ja tietty rahalle saa kunnolla vastinetta ja tietty turha sitä on turhasta maksaa, jos sen300hv saa pienempi tehoisillakin suuttimilla.
edit: Tuon http://www.finjector.com/verkkokauppa/f ... 722756-21/ laitan nyt ostoskoriin muuta sanokaas nyt tyhmälle noista suuttimista että mitkä laitan. Liian paljo eri variaatioita
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Re: Kysymyksiä aero kolkista
Samantien 850cc koska nälkä kasvaa syödessä
Kerroppa sitten ku oot pumpun asentanu että minkälaista modausta tartti tehdä pumppuämpärille.
Kerroppa sitten ku oot pumpun asentanu että minkälaista modausta tartti tehdä pumppuämpärille.
#6723
9-3 Aero
9-5 Sentronic
9-5 Aero
9-3 Aero
9-5 Sentronic
9-5 Aero
Re: Kysymyksiä aero kolkista
1) Sisemmällä suodatinämpärillä heitetään vesilintuaMiccoK kirjoitti:Samantien 850cc koska nälkä kasvaa syödessä
Kerroppa sitten ku oot pumpun asentanu että minkälaista modausta tartti tehdä pumppuämpärille.
2) Alempi keskityskumi sujahtaa suoraan 416L alaosaan ja jäljellä olevasta ämpäristä snurrataan hieman alaosan "rengasta", jotta pumppuun kiinni tuleva suodatinpussi mahtuu kivasti olemaan
3) Ylempi keskityskumi saattoi hieman vaatia snurraa, jotta istuu pumpun yläosan ympärille.
Asennuksena helpompi kuin Walbron 255 / AEM 320 asennus. About näin:
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Re: Kysymyksiä aero kolkista
Minkälaisiin tehoihin tuo 720cc riittää noin niinku etanolilla?MiccoK kirjoitti:Samantien 850cc koska nälkä kasvaa syödessä
Kerroppa sitten ku oot pumpun asentanu että minkälaista modausta tartti tehdä pumppuämpärille.
http://www.finjector.com/verkkokauppa/f ... 87500-187/
http://www.finjector.com/verkkokauppa/c ... w/722756/0
nämä meni nyt sitten tilaukseen. Toivottavasti tuo suutin valinta meni nappiin.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Re: Kysymyksiä aero kolkista
Kenellä on tietoa, onko polttoaine ämpäri samanlainen ng900->og9-3->og9-5? Tarkoitus olis sovittaa tuo pumppu toiseen ämpäriin ensin, ennen kuin aukoo tuon polttoainesäiliön.
Oli muuten tehokas toimitus tuolta Finjectorilta, eilen tilailin klo 16 pintaan ja tänään kävin hakemassa matkahuollosta 15 jälkeen!
Oli muuten tehokas toimitus tuolta Finjectorilta, eilen tilailin klo 16 pintaan ja tänään kävin hakemassa matkahuollosta 15 jälkeen!
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Re: Kysymyksiä aero kolkista
On muuten paitsi 9-5:n ämpärin koho on tiettävästi erilainen, joka on helposti vaihdettavissa vanhasta.Makwe kirjoitti:Kenellä on tietoa, onko polttoaine ämpäri samanlainen ng900->og9-3->og9-5?
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Kysymyksiä aero kolkista
Vakiona on 350cc, joten nopeasti laskien voisit ottaa koneesta tuplatehot vs. Stage 1. Puhutaan siis noin 480 hummasta. Turhaa sinne on mitään älyttömän isoja suuttimia laittaa vain kaiken varalta. Suihkutusaika pitää olla todella lyhyt pienellä kuormalla, kun suutin on iso. Onneksi nuo Ev14 - suuttimet on varsin hyviä. En mie ainakaan voi omaan kolkkiin laitettuja moittia. Ne nyt on vain päälle 500cc koossa, mutta eipä tuosta kopperosta olekaan revitty kaikkea irti. Päinvastoin alkoi jo syksyllä hermot mennä, kun oli se bensapumppu & ämpäri - episodi päällä. Hetkittäin jo mietin että kannattaako näitä mennä virittämään, kun menin taksilla töihin jättäen auton hinurin hoidettavaksi tienvarteen. Huolellinen kannattaa olla ja käyttää laadukkaita osia. Sen ainakin opin ja voin teillekin jakaa tässä samalla.Makwe kirjoitti:
Minkälaisiin tehoihin tuo 720cc riittää noin niinku etanolilla?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Kysymyksiä aero kolkista
Kyllä, huolellinen yritän olla ja laadukkaita osia laitella. Silläpä tässä neuvoja amatööri kyseleekin täältä kun haluaa juurikin toimintavarman sekä tehokkaan auton. No nyt on kaapissa nuo 870cc suuttimet, toivottavasti ne pystyy joku softaaja kunnolla naittamaan tähän autoon. Softaajilta vois tulla myös kommentteja.Mertmi kirjoitti:Vakiona on 350cc, joten nopeasti laskien voisit ottaa koneesta tuplatehot vs. Stage 1. Puhutaan siis noin 480 hummasta. Turhaa sinne on mitään älyttömän isoja suuttimia laittaa vain kaiken varalta. Suihkutusaika pitää olla todella lyhyt pienellä kuormalla, kun suutin on iso. Onneksi nuo Ev14 - suuttimet on varsin hyviä. En mie ainakaan voi omaan kolkkiin laitettuja moittia. Ne nyt on vain päälle 500cc koossa, mutta eipä tuosta kopperosta olekaan revitty kaikkea irti. Päinvastoin alkoi jo syksyllä hermot mennä, kun oli se bensapumppu & ämpäri - episodi päällä. Hetkittäin jo mietin että kannattaako näitä mennä virittämään, kun menin taksilla töihin jättäen auton hinurin hoidettavaksi tienvarteen. Huolellinen kannattaa olla ja käyttää laadukkaita osia. Sen ainakin opin ja voin teillekin jakaa tässä samalla.Makwe kirjoitti:
Minkälaisiin tehoihin tuo 720cc riittää noin niinku etanolilla?
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Re: Kysymyksiä aero kolkista
clamppia tilaamassa
https://shop.speedparts.se/en/prod/900- ... 41249.html
vai
https://www.maptunparts.com/steering-sy ... -2003.html
vai aivan sama?
https://shop.speedparts.se/en/prod/900- ... 41249.html
vai
https://www.maptunparts.com/steering-sy ... -2003.html
vai aivan sama?
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Re: Kysymyksiä aero kolkista
Tässä on nyt semmosta vikaa että sopeuttaa etanolilla todella alas eli ad arvo painuu tuonne 450-550 välille (amuli miinuksella -200-300) ja bensalla amuli on miinuksilla -700 -800. Mistä vois alkaa vikaa etsimään? Kasetti antaa kyllä vikakoodia ja on vanha mutta voiko syyllinen olla siinä? evappi tutkittu juuri ja ilma kulki juuri niin kuin pitikin. Muutoinkin nuo alipaineletkut on vaihdettu uuteen kaikki paitsi polttoainepaineen säätimelle, joka on muutenkin jokin 4.5 barin säädin, vaihdettu edellisen omistajan aikana isompaan kuulemma.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Re: Kysymyksiä aero kolkista
Millainen kokoonpano ja onko kokonaisus toiminut joskus oikein paikallaan olevan softan kanssa vai onko suuttimet vaihdettu ja joku softa roiskaistu sisään ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Kysymyksiä aero kolkista
Originaali suuttimet ja polttoainepumppu vielä paikoillaan. Ei ole minun käyttöaikana toiminut oikein, itse kiinnitin huomiota vasta kun tankkasin etanolia.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#