Kysymyksiä aero kolkista

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Kysymyksiä aero kolkista

Viesti Kirjoittaja Makwe »

No ei sieltä oikeastaan painetta tule ollenkaan, eikä käynti muutu korkkia nostaessa. Sieltä nousee vain höyryä. Pitää vaihtaa rojut sinne huohotinpuolelle uudet ja kattoa jos sillä tokenis. Ei skruvatissa ole pahan hintanen setti.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Kysymyksiä aero kolkista

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Siihen ohivuodon mittaukseen on ihan oma mittari joka näyttää esim prosenteissa ohivuodon kun paineilmaa laitetaan sylinteriin ja samalla tutkitaan minne ohivuoto menee..
http://www.kolumbus.fi/motron/tuotteet/ ... edrv05.htm
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
HEV
"Hölösuu"
Viestit: 1421
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 10:07
Paikkakunta: Hki

Re: Kysymyksiä aero kolkista

Viesti Kirjoittaja HEV »

Pystyiskös jotain osviittaa katsomaan jo sillä, että täyttää sylinteriä paineilmalla sellaisen venttiilien kiinnipitimen avulla ja tarkkailee sitten paineen laskunopeutta?
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Kysymyksiä aero kolkista

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Noniin, taas lumien sulettua on aika ottaa kolkki käyttöön. Talven aikana sai uudet puslat + jarrylevyt + palat + satulat taakse ja huohotinsysteemi on uusittu sekä uusi tehostajan paineletku. Mukavahan tuolla on muuten ajella mutta tuo kierrosten kantaminen ottaa kyllä päähän, osaisko joku antaa korjaavaa vinkkiä tuohon vai onko tosiaan vikaa softassa?
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Kysymyksiä aero kolkista

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Nyt on vuosi ajettu öljyillä ja noin 3362km sain mittariin. Öljyä ei mennyt kulunut vaihtovälillä oikeastaan ollenkaan, ihan millin tarkkaanhan tuolla saabin öljytikulla ei pysty mittaamaan. Mutta taas syksyn tullen tuota smetanaa puskee tikkuun ja korkin juureen. Mikä perkele tuota vaivaa? Pätkäajoahan tuo joutuu kärsimään mutta voiko tuolle jotain nyt tehdä?
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Kysymyksiä aero kolkista

Viesti Kirjoittaja Makwe »

JUMMIJAMMI, on vissin ollu alipaineletkut väärin päin siellä kaasuläpällä. Nyt laitoin venttiilikopalta lähtevän letkun jossa venttiili välissä sinne kahden vesiletkun alle olevaan nippaa. Hävisi höyryn teko korkista ja muutenki tuntu että vetoja tuli lisää. Ja sieltä vesiletujen alta siirsin sen letkun siihen toiseen nippaan. Aivan turhaan vaihtanu kaikki huohotinletkut jne, kun ollu jo ostettaessa väärin nuo letkut.

No toinen juttu tuli nyt sitte että amuli painu etanolilla -700 tuon letkujen siirtelyn jälkeen. Muutenkin tuo ad arvo ei nouse kuin 650-700 etanolilla että pitääpä käydä nuo letkut läpi kunnolla. Voihan se lambdakin olla jo aika väsy, arvo pääasiassa koko ajan plussalla. Tasakaasulla 200-800 plussan puolella. Onko se nyt rikkaalla vai laihalla?
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Kysymyksiä aero kolkista

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Lohkolämmitin on mykistynyt, sisälle tulee virtaa kyllä mutta moottori ei lämpene. Pitäisikö tuon lohkolämmittimen näytää jotain ohmi lukuja jos mittarilla kokeilis vielä mitata vai miten tuon rikkoontumisen voisi vielä varmistaa? Näyttäis olevan sinänsä helpohkossa paikassa että voisi vaikka itse yrittää vaihdella. Onko jotain mitä pitää ottaa huomioon?
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4567
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kysymyksiä aero kolkista

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

80-90 ohmia on normi vastuksen resistanssi. Sen voi mitata ihan puskuripistokkeesta jos sisätöpseli on tyhjänä. Varmista ensin kuitenkin ettei vaan ole panssarijihto huonosti kiinni vastuksen perässä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Kysymyksiä aero kolkista

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Jep, nyt on mitattu ja vastushan siellä on mykkänä, johdot pelittää ok. Vähän tuossa silmäilin tuota vastuksen paikkaa ja vaikuttais ettei ole pahakaan homma vaihtaa itse. Vai onko jotain sudenkuoppia tuossa mitä ei huomaa etukäteen?
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Kysymyksiä aero kolkista

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Oisko jollakin vinkkiä tuohon kierrosten kantamiseen kytkimen painamisen jälkeen. Eli, aina kun painaa kytkimen pohjaan niin kierroksen kantaa hieman ja vakkarilla ajellessa suorastaan nousevat jonkin verran. Muuten kaasun löysääminen ei vaihteen päällä ollessa jätä kierroksia päälle. Mystinen homma mutta voisko esim immulla olla vaikutusta asiaan?

Autohan muuten toimii perkuleen hyvin, jopa niin hyvin että pieni tehojen lisäys ei olis pahitteeki. Eli välijäähdytintä vois ehdotella mikä olis kohtuu helposti asennettavissa ja suht halpa? Mikä on oikea työjärjestys etanolilla tuonne 300hv paikkelle, vai riittääkö tuo vakio mitsu sinne saakka?
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
MiccoK
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 17:42
Paikkakunta: Sievi

Re: Kysymyksiä aero kolkista

Viesti Kirjoittaja MiccoK »

Ominaisuus se kaasun leijuminen on, omaani ku vaihdoin immun niin noin vuoden kuluttua teki taas samaa. Softaaja sais ehkä muokattua tuon leijumisen pois softasta :?:
Do88:n cooleri on bolt-on mutta suht kallis. Custom-cooleri menee kalliimmaksi.. Vakiomitsulla hipoo 300hp.
#6723
9-3 Aero
9-5 Sentronic
9-5 Aero
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Kysymyksiä aero kolkista

Viesti Kirjoittaja Makwe »

No onhan tuolla oppinu jo ajamaan tuon leijumisen kanssa joten olkoon sitten siellä softassa. Tyyriin oloinen on tuo do88:n cooleri, pitääpä laittaa mietintään. Suuttimet, polttoainepumpun ja softanhan siihen joutuu vaihtamaan myös.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Kysymyksiä aero kolkista

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Noniin, suuttimet ajattelin laittaa polttoainepumpun kanssa tilaukseen. Näistä suuttimista en tiedä yhtään mitään, enkä asennuksesta. Bosch EV14 670cc suuttimia tuntuvat suosivan täällä foorumilla ilmeisesti? Mahdollisimman helposti asennettavissa pitäisi olla ja mistä kannattaa tilata? Eli mitä minun pitää tietää noista suuttimista kun niitä alkaa tilaamaan saatikka asentelemaan (vai jätänkö suoraan alan ammattilaiselle)? Polttoainepumppuakin saa myös ehdotella. Autossahan on 3.8 bar:in polttoainepaineensäädin jos sillä nyt on jotain merkitystä.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
MiccoK
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 17:42
Paikkakunta: Sievi

Re: Kysymyksiä aero kolkista

Viesti Kirjoittaja MiccoK »

T7 sopii 49mm pituiset suuttimet paikalleen. Ja hieman soveltamalla pidemmätkin menee (mutterit suutinkiskon väliin+ pidemmät kiinnityspultit). Finjector on luotettava suomipulju jossa homma pelaa. Ja saabklubilainen saa alennukset päälle. viewtopic.php?f=16&t=146265 670cc saatavuus loppunut :?
Juuri nyt k.o firma muuttamassa uusiin tiloihin niin tulee viivästystä tilauksiin..
Ja kun suuttimet muuttuu niin softa täytyy hieroa kuntoon kuten aiemmin sanoitkin joten softaajiin yhteyttä.
Oma valintani polttoainepumpuksi on Aem re85:lle speksattu pumppu. Omani toiminut jo 4 vuotta (koputtaa puuta). Jos kyseiseen pumppuun päädyt niin vaatii alkuperäisen pumpun "ämpärin" muokkausta jotta mahtuu paikalleen.
#6723
9-3 Aero
9-5 Sentronic
9-5 Aero
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Kysymyksiä aero kolkista

Viesti Kirjoittaja Makwe »

MiccoK kirjoitti:T7 sopii 49mm pituiset suuttimet paikalleen. Ja hieman soveltamalla pidemmätkin menee (mutterit suutinkiskon väliin+ pidemmät kiinnityspultit). Finjector on luotettava suomipulju jossa homma pelaa. Ja saabklubilainen saa alennukset päälle. viewtopic.php?f=16&t=146265 670cc saatavuus loppunut :?
Juuri nyt k.o firma muuttamassa uusiin tiloihin niin tulee viivästystä tilauksiin..
Ja kun suuttimet muuttuu niin softa täytyy hieroa kuntoon kuten aiemmin sanoitkin joten softaajiin yhteyttä.
Oma valintani polttoainepumpuksi on Aem re85:lle speksattu pumppu. Omani toiminut jo 4 vuotta (koputtaa puuta). Jos kyseiseen pumppuun päädyt niin vaatii alkuperäisen pumpun "ämpärin" muokkausta jotta mahtuu paikalleen.
Ok, eli pituus 49mm mutta minkälaiset liittimet pitää olla? Sitä eivät osanneet tuolla finjectorilla sanoa.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Vastaa Viestiin