Nestettä ropisee
Nestettä ropisee
Ilmeisesti aero ei halua lähteä taloudestamme kun alkoi kiukuttelemaan, rupes ykskaks tiputtamaan jäähdytinnestettä sieltä pumpun luota, mitäs potentiaalisia vuotokohtia siellä onkaan, vesipumpun vuotamiseen en usko vielä noilla kilometreillä (157tkm). Vuorokaudessa mennyt pari-kolme desiä joten ei mitään hälyttävää, voi ajella menemään kunhan joskus lisää.
Viimeksi muokannut ng900aero, Ti Maalis 22, 2005 22:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Voi toki mutta on niin epätodennäköistä etten usko, vain yhdestä satkusta on tähän asti mennyt pumppu ja sillä oli ajettu sentään 460tkm.
Näyttäis EPC:n mukaan olevan kolmekin o-rengasta, täytyy olla jokin niistä syypää.
Kuinkas tuonne pumpulle pääsee käsiksi, alakauttako?
Näyttäis EPC:n mukaan olevan kolmekin o-rengasta, täytyy olla jokin niistä syypää.
Kuinkas tuonne pumpulle pääsee käsiksi, alakauttako?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Miksei se voi mennäkin, mutta mulla on ollut niin hyvä tsägä että olen tuollaisilta välttynyt
Ei ole ihan suhteettoman kallis, 39,50e, ehkä sen malttaa ostaa jossei muukaan auta, tiivisteitä noihin ei vissiin pysty vaihtamaan?
Kuinkas sinne pääsikään käsiksi, pitääkö saada auto ylös tms?
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kuinkas sinne pääsikään käsiksi, pitääkö saada auto ylös tms?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Jaa siis voisihan se tosiaan vuotaa sieltä hihnapyörän puolelta
Joka tapauksessa se oli vuotanut siitä ylävesiletkun o-renkaasta, tuon kiristäminen autooi ainakin siihen vaivaan.
Jos pumpun akselin stefa vuotaa, niin voiko se vuotaa vain silloin tällöin, nyt kun kävin tuossa ajamassa sillä lenkin niin ei tiputa yhtään ja säiliö on pysynyt täynnä? Vai olisiko vika ollut siinä ylävesiletkussa tms?
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Joka tapauksessa se oli vuotanut siitä ylävesiletkun o-renkaasta, tuon kiristäminen autooi ainakin siihen vaivaan.
Jos pumpun akselin stefa vuotaa, niin voiko se vuotaa vain silloin tällöin, nyt kun kävin tuossa ajamassa sillä lenkin niin ei tiputa yhtään ja säiliö on pysynyt täynnä? Vai olisiko vika ollut siinä ylävesiletkussa tms?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Toi oli ainakin mun ensimmäinen saapas josta vuoti vesi joka liitoksesta. Muut vanhemmat vuoti öljyä. Muutaman klemmarin sai vaihdella ja yhden letkun. Pumpunkin vaihdon alun perin äänen takia joka ei siitä johtunutkaan
. Mutta oli alkanut tiputtamaan vettä reilusti. Ja yläkautta se onnistu jos vaan hanska taipuu ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Ei tarvinnu irroittaa pumppua....Tai olishan se ollut helpompaa, huomattavasting900aero kirjoitti:Ei enää tuntuisi vuotavan, pitää seurata, ei tosiaan kummoinen homma tuntuisi olevan tuo vesipumpun vaihto, ohjaustehostajan pumppu pois ensin niin pääsee käsiksi.
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Käsien pesu kirveli vielä viikonkin päästä, mutta tulipa vaihdettua. Vasta jälkikäteen katoin että oishan toi pumppu tosta irronnut helposti. Taputin itseäni olalle ja totesin olevani ääliöng900aero kirjoitti:Ai sait sen ilmankin irti, näytti niin ahtaalta paikalta etten lähtisi yrittämään, tais olla kädet verinaarmuilla tuon jälkeen?
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
No mitäs tuota jälkeenpäin murehtia, tuollaisia ahaa-elämyksiä mullekin tulee aina kun jotain alan korjaamaan, pitäis jaksaa tutkia vähän etukäteen, mutta meikä on usein innokkaampi kuin älykkäämpi noissa korjaushommissaPsychocowboy kirjoitti:
Käsien pesu kirveli vielä viikonkin päästä, mutta tulipa vaihdettua. Vasta jälkikäteen katoin että oishan toi pumppu tosta irronnut helposti. Taputin itseäni olalle ja totesin olevani ääliö. Laturi oli vielä hauskempi...ei ikinä enää ite.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Kuinkas pääsit niihin letkuihin käsisksi ja kuinka näit mistä vuotaa, mulla on nyt uusi pumppu tallissa odottamassa vaihtoa, pitäis tänäiltana askarrella paikalleen, oliko mitään erikoista siinä huomioitava?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kovin on hiljaista
Nyt olisi pumppu irti ja uusi odottaa vaihtoa, ei tuo kummoinen homma ollut irrottaa, tehostajan pumppu irti, ilmanputsarisysteemi pois ja turbolta ilmanputsarille lähtevä metalliputki irti.
Vanhassa oli välystä akselilla ja sen stefa tms. piti narisevaa ääntä, eli vaihtokunnossa oli.
Onko tuolla pumpun tienoilla mitään muita potentiaalisia vuotokohtia kuin nuo pumpun letkujen lähdöt? Itse en ainakaan havainnut, mutta ajattelin varmistaa täältä vielä kuinka asia on ennenkuin lyön nippuun.
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Nyt olisi pumppu irti ja uusi odottaa vaihtoa, ei tuo kummoinen homma ollut irrottaa, tehostajan pumppu irti, ilmanputsarisysteemi pois ja turbolta ilmanputsarille lähtevä metalliputki irti.
Vanhassa oli välystä akselilla ja sen stefa tms. piti narisevaa ääntä, eli vaihtokunnossa oli.
Onko tuolla pumpun tienoilla mitään muita potentiaalisia vuotokohtia kuin nuo pumpun letkujen lähdöt? Itse en ainakaan havainnut, mutta ajattelin varmistaa täältä vielä kuinka asia on ennenkuin lyön nippuun.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Mulla on zipattuna 9-3 WIS. Laita sähköpostia jos haluat että siirän sen sulle jotenkin. ( 340 Mb ). Mulla on FTP servu on niiiiiin hitaan narun päässä että siitä ei tuu mitään....ng900aero kirjoitti:Oliskos jollakulla ng900:n tai 9-3:n WIS:iä, kiinnostaisi mitä siinä sanotaan vesipumpun vaihdosta, ei viitsisi särkeä mitään opearaation aikana?
Kaide
kaide@omorf.com