Nestettä ropisee

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Nestettä ropisee

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ilmeisesti aero ei halua lähteä taloudestamme kun alkoi kiukuttelemaan, rupes ykskaks tiputtamaan jäähdytinnestettä sieltä pumpun luota, mitäs potentiaalisia vuotokohtia siellä onkaan, vesipumpun vuotamiseen en usko vielä noilla kilometreillä (157tkm). Vuorokaudessa mennyt pari-kolme desiä joten ei mitään hälyttävää, voi ajella menemään kunhan joskus lisää.
Viimeksi muokannut ng900aero, Ti Maalis 22, 2005 22:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Olikos ng900 samainen o-rengas pumpulle meneväs putkes kuin tontussa? Kovettuu aikaa myöten. Kyllä voi hyvinkin pumppukin mennä noissa km
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Voi toki mutta on niin epätodennäköistä etten usko, vain yhdestä satkusta on tähän asti mennyt pumppu ja sillä oli ajettu sentään 460tkm.
Näyttäis EPC:n mukaan olevan kolmekin o-rengasta, täytyy olla jokin niistä syypää.
Kuinkas tuonne pumpulle pääsee käsiksi, alakauttako?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Mulla meni -96 900 vesipumppu 135tkm kohdalla. Tosin vuoti vettä kuin seula muutenkin ennen kuin kaiken kiristi ja reparoi.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Miksei se voi mennäkin, mutta mulla on ollut niin hyvä tsägä että olen tuollaisilta välttynyt :D Ei ole ihan suhteettoman kallis, 39,50e, ehkä sen malttaa ostaa jossei muukaan auta, tiivisteitä noihin ei vissiin pysty vaihtamaan?
Kuinkas sinne pääsikään käsiksi, pitääkö saada auto ylös tms?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Jaa siis voisihan se tosiaan vuotaa sieltä hihnapyörän puolelta :oops:
Joka tapauksessa se oli vuotanut siitä ylävesiletkun o-renkaasta, tuon kiristäminen autooi ainakin siihen vaivaan.
Jos pumpun akselin stefa vuotaa, niin voiko se vuotaa vain silloin tällöin, nyt kun kävin tuossa ajamassa sillä lenkin niin ei tiputa yhtään ja säiliö on pysynyt täynnä? Vai olisiko vika ollut siinä ylävesiletkussa tms?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Toi oli ainakin mun ensimmäinen saapas josta vuoti vesi joka liitoksesta. Muut vanhemmat vuoti öljyä. Muutaman klemmarin sai vaihdella ja yhden letkun. Pumpunkin vaihdon alun perin äänen takia joka ei siitä johtunutkaan :oops: :oops: . Mutta oli alkanut tiputtamaan vettä reilusti. Ja yläkautta se onnistu jos vaan hanska taipuu :wink:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ei enää tuntuisi vuotavan, pitää seurata, ei tosiaan kummoinen homma tuntuisi olevan tuo vesipumpun vaihto, ohjaustehostajan pumppu pois ensin niin pääsee käsiksi.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

ng900aero kirjoitti:Ei enää tuntuisi vuotavan, pitää seurata, ei tosiaan kummoinen homma tuntuisi olevan tuo vesipumpun vaihto, ohjaustehostajan pumppu pois ensin niin pääsee käsiksi.
Ei tarvinnu irroittaa pumppua....Tai olishan se ollut helpompaa, huomattavasti :oops:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ai sait sen ilmankin irti, näytti niin ahtaalta paikalta etten lähtisi yrittämään, tais olla kädet verinaarmuilla tuon jälkeen?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

ng900aero kirjoitti:Ai sait sen ilmankin irti, näytti niin ahtaalta paikalta etten lähtisi yrittämään, tais olla kädet verinaarmuilla tuon jälkeen?
Käsien pesu kirveli vielä viikonkin päästä, mutta tulipa vaihdettua. Vasta jälkikäteen katoin että oishan toi pumppu tosta irronnut helposti. Taputin itseäni olalle ja totesin olevani ääliö :roll: . Laturi oli vielä hauskempi...ei ikinä enää ite.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Psychocowboy kirjoitti:
Käsien pesu kirveli vielä viikonkin päästä, mutta tulipa vaihdettua. Vasta jälkikäteen katoin että oishan toi pumppu tosta irronnut helposti. Taputin itseäni olalle ja totesin olevani ääliö :roll: . Laturi oli vielä hauskempi...ei ikinä enää ite.
No mitäs tuota jälkeenpäin murehtia, tuollaisia ahaa-elämyksiä mullekin tulee aina kun jotain alan korjaamaan, pitäis jaksaa tutkia vähän etukäteen, mutta meikä on usein innokkaampi kuin älykkäämpi noissa korjaushommissa :D Ihailtava suoritus joka tapauksessa tuo pumpunvaihto tehostajaa irrottamatta :!:

Kuinkas pääsit niihin letkuihin käsisksi ja kuinka näit mistä vuotaa, mulla on nyt uusi pumppu tallissa odottamassa vaihtoa, pitäis tänäiltana askarrella paikalleen, oliko mitään erikoista siinä huomioitava?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Oliskos jollakulla ng900:n tai 9-3:n WIS:iä, kiinnostaisi mitä siinä sanotaan vesipumpun vaihdosta, ei viitsisi särkeä mitään opearaation aikana?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kovin on hiljaista 8O
Nyt olisi pumppu irti ja uusi odottaa vaihtoa, ei tuo kummoinen homma ollut irrottaa, tehostajan pumppu irti, ilmanputsarisysteemi pois ja turbolta ilmanputsarille lähtevä metalliputki irti.
Vanhassa oli välystä akselilla ja sen stefa tms. piti narisevaa ääntä, eli vaihtokunnossa oli.
Onko tuolla pumpun tienoilla mitään muita potentiaalisia vuotokohtia kuin nuo pumpun letkujen lähdöt? Itse en ainakaan havainnut, mutta ajattelin varmistaa täältä vielä kuinka asia on ennenkuin lyön nippuun.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kaide »

ng900aero kirjoitti:Oliskos jollakulla ng900:n tai 9-3:n WIS:iä, kiinnostaisi mitä siinä sanotaan vesipumpun vaihdosta, ei viitsisi särkeä mitään opearaation aikana?
Mulla on zipattuna 9-3 WIS. Laita sähköpostia jos haluat että siirän sen sulle jotenkin. ( 340 Mb ). Mulla on FTP servu on niiiiiin hitaan narun päässä että siitä ei tuu mitään....

Kaide
kaide@omorf.com
Vastaa Viestiin