Tervehdys kaikki kanssasaabistit! Tuli joulun alla hommattua Auto työkeikkojen takia Saabin (900s talladega, 1997, 2.3) muodossa. Autohan toimii hyvin, mutta ostaessa oli jo tiedossa vuotava ohjaustehostin/hydrauliikkapumppu. Tehostin vuotaa ilmeisesti akselin juuresta ja sotkee konehuonetta, vaikka vuoto on suhteellisen vähäistä: pari kertaa olen noin desin lisännyt ostopäivän jälkeen.
Nettikauppoja selatessani tuli vastaan monenhintaista pumppua, ihan rekisterinumeron perusteella tehdyissäkin hauissa. Hinnat liikkuivat 90-260€ välillä ja ihmetyksenä onkin, ovatko kaikki käypiä vai pitääkö tuolta osata valkata oikea? Opiskelijabudjetilla mennään, joten varmaan uuden oston tullessa kyseeseen, halvin lienee ratkaisuni. Lisäksi ainakin 9-5 saabiin oli O-rengas myynnissä erikseen, lieneekö tähän valmista korjaussarjaa? Tiiviste löytynee esim. Etran hyllystä, jahka sen käteen saisi. Ainut auto, niin ei viitsisi ruveta purkamaan ja tutkimaan asiaa ennen kuin on varmuus.
Ja itse vaihto, mitä huomioitavaa siinä on? Onko sudenkuoppia, joita voi ennakkoon varautumalla välttää ja mitä muuta osaa samalla kannattaa vaihdella? Ainakin hihna varmaankin, kun sen irti joutuu päästämään?
Aiheesta on varmaan useampi kysymys, mutta harkinnan jälkeen päätin avata tälle uuden ketjun. Kyllä tekstiä ja saabeja maailmaan mahtuu..
Ohjaustehostimen pumppu vuotaa
Re: Ohjaustehostimen pumppu vuotaa
OG9-3:een tilasin Neolta käytetyn pumpun 24 punnalla ja on tuo ainakin muutaman vuoden toiminut ongelmitta eikä vuoda. Näemmä löytyy NG900 pumppuja samaan hintaan:
http://www.neobrothers.co.uk/used-power ... -2968.html
Tuostahan saa vielä foorumilaiset alen kun sähköpostilla kyselee. Toki käytetyn kanssa kestoa voi vain arvailla, mutta budjettiratkaisuna toiminee ainakin hetken aikaa
Vaihto oli ainakin 9-3:een helppo homma, hihna löysälle, putket irti ja pumppu vaihtoon.
http://www.neobrothers.co.uk/used-power ... -2968.html
Tuostahan saa vielä foorumilaiset alen kun sähköpostilla kyselee. Toki käytetyn kanssa kestoa voi vain arvailla, mutta budjettiratkaisuna toiminee ainakin hetken aikaa
Vaihto oli ainakin 9-3:een helppo homma, hihna löysälle, putket irti ja pumppu vaihtoon.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Ohjaustehostimen pumppu vuotaa
Käytetyn laitoin minäkin, T7 kolkinki pumppu sopii pienellä sovituksella. Allekirjoituksen projektissa on joku kuvakin.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Ohjaustehostimen pumppu vuotaa
Skruvatilla on kahta eri pumppua myynnissä. Oma Cabbe on -98 loppuvuodesta. Mietin, että kummanko pumpun tilaan?
Vanhempi
https://www.skruvat.fi/Hydrauliikkapump ... 11822.aspx
Uudempi
https://www.skruvat.fi/Ohjaustehostimen ... 89072.aspx
Vanhempi
https://www.skruvat.fi/Hydrauliikkapump ... 11822.aspx
Uudempi
https://www.skruvat.fi/Ohjaustehostimen ... 89072.aspx
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*