Takavakaajasta?
Takavakaajasta?
Elikkäs kiinnostaisi tietää,kun alustaa nyt kolkkiin olen parannellut,että onko tosta 22mm takavakaajasta hyötyä,omakohtaisia tietoja kaipaan,kauheesti on myyntipuheita kyseiselle vakaajalle,kehutaan kovasti.yritin täältäkin etsiä,huonolla menestyksellä,jotkut käyttävät tuplanormivakaajia,mut kertokaa toki lisää,hinta ei kamppeelle oo kovin paha esim ebay,mut turhaan on turhaan
Re: Takavakaajasta?
On sillä selkeä ero. Mahdollisuudet päästä kattokerhoon myös nousevat.
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Re: Takavakaajasta?
Moro, mie laitoin vakion tuplana! Paljon paremmin se käyttäytyy kaarteissa ja ei muuttunut vielä tuollakaan yliohjaavaksi, vaikka voisi äkkiä niin kuvitella.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Takavakaajasta?
Kyllä se puskemista vähentää reippaasti eli varsin hyvä päivitys. Tuo tupla orkkis on kyllä varmasti hyvä budjettivaihtoehto
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Takavakaajasta?
Juu, siis melkoinen puskijaha tuo miun kolkki ainaskin oli ennen tuplavakaajaa. Budjetti oli kieltämättä varsin kohtuullinen, kun purkaamolta hommasin tuon toisen vakaajan. Vieläkin sitä saa ihan tosissaan vastaheittolla ja käsijarrulla irroittaa, jos haluaa kylkimyyryssä mennä. Ei ole likimainkaan yhtä herkkä sivuluisuilija, mitä oli joskus 80-luvun etuvetojapanilaiset autot, että liukkaalla tiellä nostamalla kaasun kurvissa sai jo perän irti. Uudehkot talvirenkaat toki vaikeuttaa tommosta leikkimistä luonnollisesti.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Takavakaajasta?
Mulla on tupla ja se on hyvä. Laitoin samalla kuin Aeromallin alustat ja uretaanipuslat.
Nyt on Koni Sport Kitti alla (parhaat päivänsä nähnyt mutta silti hyvä) ja meno on vakaata, talvirenkaat ovat halvat ja huonot mutta nelinumeroisella tiellä käytös on johdonmukaista, ei tee ihmeliikkeitä minnekään ja molemmat päät luistavat tasaisesti kunhan osaa oikeanpuoleista pedaalia käyttää oikein.
Suosittelen tuplavakaajaa ainoastaan sillä varauksella, että aftermarketti lie vielä jämäkämpi. Hinta-laatusuhteelta on paha pistää paremmaksi, eräästä Saabispesiaalikaupasta hain purkuvakaajan hintaan parikymppiä ja olisiko vajaa kymppi mennyt IKH:lla pultteihin ja prikkoihin.
Romiksella nauroivat kun kysyin takavakaajaa, että milläs sen olet rikki saanut. Eivät olleet kuullutkaan, että näitä joku tuplana laittaisi.
Nyt on Koni Sport Kitti alla (parhaat päivänsä nähnyt mutta silti hyvä) ja meno on vakaata, talvirenkaat ovat halvat ja huonot mutta nelinumeroisella tiellä käytös on johdonmukaista, ei tee ihmeliikkeitä minnekään ja molemmat päät luistavat tasaisesti kunhan osaa oikeanpuoleista pedaalia käyttää oikein.
Suosittelen tuplavakaajaa ainoastaan sillä varauksella, että aftermarketti lie vielä jämäkämpi. Hinta-laatusuhteelta on paha pistää paremmaksi, eräästä Saabispesiaalikaupasta hain purkuvakaajan hintaan parikymppiä ja olisiko vajaa kymppi mennyt IKH:lla pultteihin ja prikkoihin.
Romiksella nauroivat kun kysyin takavakaajaa, että milläs sen olet rikki saanut. Eivät olleet kuullutkaan, että näitä joku tuplana laittaisi.
Re: Takavakaajasta?
ok,kiitoksia palautteesta,pamppu sanoi siis et katolleen mennään,vaiko vielä korkeemmalle,pelotteli,rivien välistä ,no herja,mut katoin purkaamoilla ei ollut hakuhetkellä,en toki soittanut läpi,mut päädyin ebayn antiin http://www.ebay.com/itm/UPRATED-Rear-22 ... 1~&vxp=mtr ,päädyin aftermarketiin,koska mitäs hra.katsuri sanoo noista tuplista,sitä en tiiä?ja tää tehty,normin näköinen ei sieltä ainakaan silmiin paista mustana.toki om siinä raudalla hintaa,ei kai ois kovin vaikee ite tehä,kun oikeet seokset/päästöt on teräksessä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Takavakaajasta?
Vakio vakaaja on 16mm paksu, kaks vakiovakaajaa päällekkän tarvittavilla spacereilla välissä etteivät ole kosketuksissa toisiinsa vastaavat noin yhtä 19.5mm vakaajaa.
Itsellä juurikin tuplavakaajat ja 12.9 pulteilla ja loppuu kantti kääntää ennenkö pito. Paljon muutakin muutettu myös tietenki ja vakaajan vaihto on aika viimeisiä parannuksia mitä pitää tehä parantaakseen og9-3sen alustaa.
Itsellä juurikin tuplavakaajat ja 12.9 pulteilla ja loppuu kantti kääntää ennenkö pito. Paljon muutakin muutettu myös tietenki ja vakaajan vaihto on aika viimeisiä parannuksia mitä pitää tehä parantaakseen og9-3sen alustaa.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Takavakaajasta?
Minulla ollut kahdessa kolkissa 22mm takavakaaja ja olen kyllä tykännyt. Kesäisin vähentää hieman puskemista ja kallistelua mutkissa. Talvella ei mitään ongelmia normaalissa ajossa. Perän saa mutkassa irti mutkassa perän saa irti halutessaan (liukkaalla talvikelillä), mutta käytös edelleen hyvin johdonmukaista.
Itselläni on myös taliaferron jämäkämpi yläpoikittaistuki edessä ja se vaikutti ajoon vähintään yhtä paljon kuin takavakaaja.
Itselläni on myös taliaferron jämäkämpi yläpoikittaistuki edessä ja se vaikutti ajoon vähintään yhtä paljon kuin takavakaaja.
ex 9³ Viggen MY99
ex 9³ Aero MY02
ex 9³ ss Aero MY05
ex 9³ Aero MY02
ex 9³ ss Aero MY05
Re: Takavakaajasta?
No ei ainakaan viimeksi sanonut yhtään mitään vaikka varmasti huomasi.merkkis75 kirjoitti:päädyin aftermarketiin,koska mitäs hra.katsuri sanoo noista tuplista,sitä en tiiä?ja tää tehty,normin näköinen ei sieltä ainakaan silmiin paista mustana.
Re: Takavakaajasta?
Ymmärsin tuplavakaajan asennuspolitiikan, mutta oliskos jollain vielä laittaa kuvaa kuinka asennus istuu? Ei sillä, että ulkonäöllä olisi väliä tuolla auton alla.
Edit: Löysinkin Nuggen vanhan kuvan viritelmästä. Täytyy mennä nosturille suunnittelemaan viikolla.
Edit: Löysinkin Nuggen vanhan kuvan viritelmästä. Täytyy mennä nosturille suunnittelemaan viikolla.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Re: Takavakaajasta?
Mainittakoon, että asennus on sen verran vaativaa että asensin omani Jyväskylän IKH:n parkkipaikalla pultit haettuani (toisin sanoen, ei ole vaativaa). Tässä kelissä tosin halli lienee miellyttävämpi.Tonnari88 kirjoitti: Edit: Löysinkin Nuggen vanhan kuvan viritelmästä. Täytyy mennä nosturille suunnittelemaan viikolla.
Re: Takavakaajasta?
Asennus ei toki vaikea ole, mutta vanhojen pulttien irroittaminen voi olla hankalaa. Kahden oman kolkin kokemuksella joutunut kummastakin rälläkällä pätkimään jämät irti, kun ovat totaalisen umpiruosteessa. Ylempi vastakappalemutteri taisi olla kevyesti hitsattuna taka-akseliin kiinni, hitsaukset antautui avatessa ja pultti jäi koloonsa pyörimään ympyrää, siksi rälläkkä tuli tarpeeseen.
Saab 9³ SC 1.9TiDS A -08 | Saab 9⁵ 4D 2.0t -99
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Re: Takavakaajasta?
Minulla on myös takavakaaja (ulkopuolinen) tuplattuna. Avarsin vakaajien kiinnitysreikiä hieman, jotta kiinnityksen sai tehtyä M10 8.8 läpipulteilla. Toinen vakaaja on ylösalaisin ja vakaajien välissä on muttereista tehdyt holkit.
Madallusjousien kanssa 9-3 on taipuvainen puskemaan kovasti. Tupla-takavakaajan kanssa tuo puskeminen vähän rauhoittui. Tuntuu edelleen turvallisen aliohjautuvalta myös talvella sohjossa, kuten vakio tonnari tai 9-5.
Madallusjousien kanssa 9-3 on taipuvainen puskemaan kovasti. Tupla-takavakaajan kanssa tuo puskeminen vähän rauhoittui. Tuntuu edelleen turvallisen aliohjautuvalta myös talvella sohjossa, kuten vakio tonnari tai 9-5.
900s -90
9-3 Aero -01
9-3sc biopower -08
9-3 Aero -01
9-3sc biopower -08
Re: Takavakaajasta?
Vihdoin sain aikaiseksi laittaa tuplavakaajan. Mutta homma tyssäs heti alkuunsa. Joku oli lyönyt tonne jo 22mm vakaajan. En sitten tota mehupilliä laittanut sen kaveriksi. Onko kukaan laittanut tuota vakiovakaajaa 22mm kaveriksi? Onko siinä mitään järkeä?
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"