93 syö jäähdytinnestettä
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 75
- Liittynyt: La Marras 22, 2003 11:37
93 syö jäähdytinnestettä
sid ilmoittaa tasaisin väliajoin "fill coolant fluid". Mikä mahtaa olla ongelma, kun jäähdytinnestettä katoaa? Vuotoa en ole havainnut..
Niin minullakin. Ensimmäinen ilmoitus, laitoin nestettä puolisen litraa. Kolme viikkoa meni ja taas ilmoitti. Laitoin uudestaan, en tosin niin paljoa. Varuiksi ajoin huoltoon ja laittoivat painetta järjestelmään, koska vuotoa ei näkynyt missään. Lopputulos -> kansipahvi vaihtoon. Ei halpa homma tällä Hesassa ja Saab oli huollossa pari päivää. Vuoti myös lohkolämpprin tiivisteen juuresta. En tiedä olisko vain kiristys riittänyt.
Nyt ei vuoda.
Matti
Nyt ei vuoda.
Matti
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 75
- Liittynyt: La Marras 22, 2003 11:37
mielenkiintoista.. missä kilometreissä jouduit vaihtamaan kansipahvia? Omalla autolla ajettu vasta 78tkm, ei uskois että joutuisi vielä tommosiin remppoihinlehtola kirjoitti:Niin minullakin. Ensimmäinen ilmoitus, laitoin nestettä puolisen litraa. Kolme viikkoa meni ja taas ilmoitti. Laitoin uudestaan, en tosin niin paljoa. Varuiksi ajoin huoltoon ja laittoivat painetta järjestelmään, koska vuotoa ei näkynyt missään. Lopputulos -> kansipahvi vaihtoon. Ei halpa homma tällä Hesassa ja Saab oli huollossa pari päivää. Vuoti myös lohkolämpprin tiivisteen juuresta. En tiedä olisko vain kiristys riittänyt.
Nyt ei vuoda.
Matti
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Itellä oli/on sama murhe 9-3 vm.2000 LPT:n kanssa. Glykoli haisi miedosti kabiiniin parin viikon ajan. Tänään löysin vuotokohdan kannen oikeasta etukulmasta. Maistui makealle.... eikun Scania pajalle kauppiaan laskuun. Autolla ajettu 114 tkm.
Ei onneksi vettä öljyn seassa eikä päinvastoin. Huonostipa tuntuu taival Saappilla alkavan. Saas nähdä miten käy kun keväämmällä paineet palotilassa kasvaa![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ei onneksi vettä öljyn seassa eikä päinvastoin. Huonostipa tuntuu taival Saappilla alkavan. Saas nähdä miten käy kun keväämmällä paineet palotilassa kasvaa
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Joo, niin syö nestettä ! Huomasin että taas on alkanu pinta hupenemaan ! Ei se mitään, teen kyselyn jonnekin viralliselle taholle. Kyllä virhevastuun yms. mukaan kansipahvin pitää pysyä nipussa vähän pidempään ! Alkaa niin rankasti ottaa kaaliin tämä GM.n touhu ! Perästä kuuluu ja samalla haen ratkaisua posahtelevien sytkäkasettien syndroomaan.
kokeilkaa nyt ensin kiristää se kansi, ei maksa mitään kokeilla eikä ole kuin tunnin homma itse tehden. WIS neuvoo kiristämään kantta jos vuotaa jommasta kummasta päädystä öljyä/vettä ulos, ja pelkkä kiristys riittää sen mukaan useimmiten.
Toinen vuotokohta voi olla siellä vesipumpun luona, erityisesti se lyhyt putki joka menee pumpulta lohkolle, sen o-renkaat näyttävät käpristyvän ajan myötä.
Toinen vuotokohta voi olla siellä vesipumpun luona, erityisesti se lyhyt putki joka menee pumpulta lohkolle, sen o-renkaat näyttävät käpristyvän ajan myötä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Mulla vaihdettiin 70tkm aikana kansipahvi kahteen kertaan, vesipumppu kerran ja jäähdytinkin vaihdettiin. Lopulta laitettiin joku uv-ampulli, jolla piti nähdä vuotokohdat. Eipä mitään näkyny missään, mutta kyllä ne vaan vieläkin jostain vuos, vaikkakin hitaammin ku ennen ylläolevia toimenpiteitä9si3olmonen kirjoitti: mielenkiintoista.. missä kilometreissä jouduit vaihtamaan kansipahvia? Omalla autolla ajettu vasta 78tkm, ei uskois että joutuisi vielä tommosiin remppoihin
90tkm ajettuna lähti vaihtoon ja huomas selkeesti et kansi vuos taas.....Haku-toiminnolla löytyy keskustelua tästä ongelmasta.
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Mistä päättelit tuon viittaavan juuri kannentiivisteeseen, vuotiko ulospäin glykolia kannen ja lohkon välistä tai oliko pakokaasu sellaista vaalean harmaata ja savuttiko normaalia enemmän?Rommitommi kirjoitti:Mulla vaihdettiin 70tkm aikana kansipahvi kahteen kertaan, vesipumppu kerran ja jäähdytinkin vaihdettiin. Lopulta laitettiin joku uv-ampulli, jolla piti nähdä vuotokohdat. Eipä mitään näkyny missään, mutta kyllä ne vaan vieläkin jostain vuos, vaikkakin hitaammin ku ennen ylläolevia toimenpiteitä9si3olmonen kirjoitti: mielenkiintoista.. missä kilometreissä jouduit vaihtamaan kansipahvia? Omalla autolla ajettu vasta 78tkm, ei uskois että joutuisi vielä tommosiin remppoihin
90tkm ajettuna lähti vaihtoon ja huomas selkeesti et kansi vuos taas.....Haku-toiminnolla löytyy keskustelua tästä ongelmasta.
Vähän oudolta kuulostaa etei kansipahvi pitänyt kahdesta vaihdosta huolimatta, tai sitten asentajan ammattitaidossa oli jotain aukkoja..
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Minullakin sama vaiva edellisessä Saabissa (Ng 900 Talladega Tbo). Rupesi syömään nestettä ja löytyihän sitä auton altakin. Näytti vuotavan lohkolämmittimen juuresta ---> vaihdettiin uusi lämmitin. Viikko kului ja taas sama vaiva ja auto pajalle oli muutenkin 50 tkm huolto, jossa extrana tarkastettiin kannen kireys, Bingo. Sieltä vuoti ja tod.näk. lohkon vaihto turhaan.
-Og 9-3 Aero-
-Og 9-3 Aero-
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Kyllä se ihan selvästi vuoti. Moottorin reuna esim. käyttöhihnan kohdalta oli aina ihan öljyssä(glykolissa?). Aina riitti kun vaan katoin pellin alle ja vein suoraan huoltoon(oli takuuta).ng900aero kirjoitti:Mistä päättelit tuon viittaavan juuri kannentiivisteeseen, vuotiko ulospäin glykolia kannen ja lohkon välistä tai oliko pakokaasu sellaista vaalean harmaata ja savuttiko normaalia enemmän?Rommitommi kirjoitti:Mulla vaihdettiin 70tkm aikana kansipahvi kahteen kertaan, vesipumppu kerran ja jäähdytinkin vaihdettiin. Lopulta laitettiin joku uv-ampulli, jolla piti nähdä vuotokohdat. Eipä mitään näkyny missään, mutta kyllä ne vaan vieläkin jostain vuos, vaikkakin hitaammin ku ennen ylläolevia toimenpiteitä9si3olmonen kirjoitti: mielenkiintoista.. missä kilometreissä jouduit vaihtamaan kansipahvia? Omalla autolla ajettu vasta 78tkm, ei uskois että joutuisi vielä tommosiin remppoihin
90tkm ajettuna lähti vaihtoon ja huomas selkeesti et kansi vuos taas.....Haku-toiminnolla löytyy keskustelua tästä ongelmasta.
Vähän oudolta kuulostaa etei kansipahvi pitänyt kahdesta vaihdosta huolimatta, tai sitten asentajan ammattitaidossa oli jotain aukkoja..
Väittivät mulle huollossa, että eivät ole aikasemmin joutuneet toista kertaa vaihtamaan, on sulla huono tuuri jnejne muita paskaselityksiä.
OT: Tota autoa sai yhtenään juoksuttaa länsiautoon, niin ei meinannut millään irrota ilmaista sijaisautoa. Kerran kun tarpeeksi suutuin, niin tulihan sieltä 9-3SS alle ilmaiseksi
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Re: 93 syö jäähdytinnestettä
Noniin. Sain vastauksen maahantuojalta koskien tätäkin tyyppivikaa. Se on sitä samaa lässytystä kun kaikki muutkin vastaukset. " käytä autoa säännöllisesti merkkihuollossa niin kansi kiristetään jos huomataan vuotoa" jne jne jne.. Kyllä varmaan kiristetään, mutta asiakkaan kustannuksella ja kun kyseessä on ihan selvä tyyppivika niin en käsitä taas ollenkaan. Itseasiassa tämä on paljon yleisempi tyyppivika kun se mistä taannoin kohistiin ( öljyn "pilaantuminen" ) . Olen tekemässä asiasta valitusta kuluttajasuojan kautta ja vetoan valmistajan virhevastuuseen. Jos on halukkaita mukaanlähtijöitä niin YV.tä voi laittaa vapaasti. Ottaa nimittäin kaaliin edelleen toi Suomalaisen maahantuojan tyyli !9si3olmonen kirjoitti:sid ilmoittaa tasaisin väliajoin "fill coolant fluid". Mikä mahtaa olla ongelma, kun jäähdytinnestettä katoaa? Vuotoa en ole havainnut..
ps: Osaan kyllä tarvittaessa kiristää kannen , mutta kun niiden pulttien _ei kuulu_ löystyä...