Lambda rikki

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
saab900rs
"Aero"
Viestit: 389
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 09:04
Paikkakunta: Nurmijärvi

Lambda rikki

Viesti Kirjoittaja saab900rs »

Eli anturi on rikki...orkkis vai tarvike? Mitä eroa, kokemuksia? Auto on 900 2.0t
-¤Ahdin määrää tahdin¤-


Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
kepakok
"Ruisku"
Viestit: 146
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 13:28
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja kepakok »

Onpa senverran yksinkertainen kapistus että halvimman laittaisin..Ja kahdesta autosta on mulla alkuperäinen mennyt ja hyvin on tarvikeosa toiminut..
Saab 9-5 -01 Uudella koneella ilman etanolia..se kuuluu vain juotavaksi
Saab 9-5 Vakio 2.3T autom.-98 tässäkin vain vänkäri etanolissa
saab900rs
"Aero"
Viestit: 389
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 09:04
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja saab900rs »

kepakok kirjoitti:Onpa senverran yksinkertainen kapistus että halvimman laittaisin..Ja kahdesta autosta on mulla alkuperäinen mennyt ja hyvin on tarvikeosa toiminut..
Näimpä juuri ajattelin 8)
-¤Ahdin määrää tahdin¤-


Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
saab900rs
"Aero"
Viestit: 389
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 09:04
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja saab900rs »

Mistähän tuo olisi edullisin sitten ostaa, Länkkärissä kuului maksavan 491€, pikkasen suolanen hinta :evil:
-¤Ahdin määrää tahdin¤-


Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

saab900rs kirjoitti:Mistähän tuo olisi edullisin sitten ostaa, Länkkärissä kuului maksavan 491€, pikkasen suolanen hinta :evil:
Eiks tarvikeliikkeistä saa noita?
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

saab900rs kirjoitti:Mistähän tuo olisi edullisin sitten ostaa, Länkkärissä kuului maksavan 491€, pikkasen suolanen hinta :evil:
No mites olis n. kymmenosa tuosta hinnasta, kestäiskös kukkaro :) ? Näinkin "yllättävä" paikka kun Motonet kannattaa yleensä tsekata ennen kuin alkaa merkkiliikkeistä kyselemään...


GM-900/9-3 Lambda-anturi jos 3 johdolla ja kierteellä. . . 54.50 EUR
GM-900/9-3 Lambda-anturi jos 4 johdolla ja kierteellä. . . 59.50 EUR
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
saab900rs
"Aero"
Viestit: 389
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 09:04
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja saab900rs »

Juups en kai edes minä ole niin hölmö että tuon merkkiliikkestä ostaisin, harakiri paras 8)
-¤Ahdin määrää tahdin¤-


Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Mä oon kuullu että noi tarvikkeet ei olis yhtä pitkäikäisiä orkkikseen boschssiin verrattuna, mutta on se sen verran tyyris että ostaisin minäkin tarvikemallisen. Uus bosch taitaa maksaa ~250euroa. 8O


saab900rs,
monta kilsaa kesti ja miten vika tuli ilmi?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

saab900rs kirjoitti:Mistähän tuo olisi edullisin sitten ostaa, Länkkärissä kuului maksavan 491€, pikkasen suolanen hinta :evil:
Tolla hinnalla saa jo kunnollisen laajakaistalambdan :evil:
#1730
500whp.net member
Tyny
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 22:37
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Tyny »

Eilen sytty sitten Check Engine valo. Aluksi palo välillä ja välillä ei. Tänää sit virrat päälle ja 6 kertaa vilkku tuo CE valo. Oxygen sensor eli lambda rikki siis?
Eikös tuossa T5 ole 1 lambda. Katselin jo uutta lambdaa motonetistä. Olisi 3 ja 4 johtoista tarjolla. Tietääkö tuon jostain kumpi on vai pitääkö irroitella tuo vanha?
Sitten kokemuksia noista tarvikelambdoista. Eli kannattaako tuollanen motonetistä/harakiristä ostella vai jostain Boschi?
georges
"Aero"
Viestit: 378
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:47
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja georges »

Ainakin -94 on kolmella johdolla.

Kerran vaihdettiin metrossa- toimi 30 min. Tarvike malli toimi saman aikaa. Pösön alkuperäinen (kylläkin käytetty) ei ollut yhtään sen parempi. Nykyinen on toiminutkin sitten täysin, vaan enpä tiedä mistä velipoika sen hommas, hintaakin oli aika tavalla verrattuna motonettiin, mutta toisaalta murto-osa metron hinnoista.

Tosin kavereilla on kestänyt biltemalaiset.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
-Luigi-
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Helmi 02, 2004 16:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja -Luigi- »

Itsellä juuri vaihdettuna tuo anturi -96 mallin turboon ja ihmettelin tuota 3 tai 4 johtoista. Jotenkin laiska olin kun kävin anturin hakemassa, etten viitsinyt vilkaista pellin alle (näkyyhän se liittimen päästä ihan vilkaisemalla, montako johtoa siellä on). Myyjä sano, että siihen tulee tuollainen 3 piuhainen, mutta yllätys oli taas iloinen, kun pellin avasin ja aloin katselemaan sitä liitintä... Ja takaisin kauppaan seuraavana päivänä. Eipä tuo vaihto sitten kauaa kestänytkään, ja sai samalla anturin piuhan lyhennettyä, kun tuo anturin paikka vaihtui putken päivityksen yhteydessä.
****************************************
'Saabismi on sairautta,
mutta ei sitä muiden vikojen seasta edes huomaa!'
NG900 T 185 hb
Tyny
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 22:37
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Tyny »

Tulipa tänää vaihettua tuo lambda ku vikakoodien mukaa se oli rikki ja CE sytty aika usein ja virrat päällä vilkku 6 kertaa.
Pitääkö tuo auto "nollata" jotenki tuon lambdan vaihon jälkeen, koska vieläki kun pistää virrat päälle vilkkuu CE 6 kertaa ja testilenkin aikana sytty CE?
Tyny
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 22:37
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Tyny »

Dodiin, tuli tuossa liittimiä putsailtua jne.. niin eipä syttyny enää CE valo ajossa ja yli 30min testilenkin heitin.
Kiinnostaisi tietää jääkö noi vanhat viat johonki muistii autossa, koska ku virrat lyö päälle CE valo vilkkuu vielä kuitenkin 6 kertaa.
Eli vika kerran ollu ni jääny muistii ja vanhasta muistista vilkuttaa valoa? :o
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Se vikamuistihan nollataan pitämällä akkukaapelia irti reilun vartin verran. Ja sitten sopeutusajoihin :)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin