900i kytkin/vaihteisto vm.90 : apuuva

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
hiekhe-9
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 23:43
Paikkakunta: Lappeenranta

900i kytkin/vaihteisto vm.90 : apuuva

Viesti Kirjoittaja hiekhe-9 »

Kytkin ei irrottanut, vaihdoin uuden kytkimen ja työsylinteri tsekattiin.
Pari viikkoa toimi,että pääsi ajamaan. Kumminkaan ei normaalisti, oli väkisin junnaamista. Eli vaihteet eivät menneet päälle ja korahteli. Vein takaisin korjaamolle. Pääsylinteri on nyt vaihdossa, mutta korjaamon pojat ilmoitti, että ykkönen ei mene päälle ! Mitä nyt ? Tämä on ensimmäinen saabbini, ei kokemusta. Onko nyt vaihdelaatikon vaihto ? Siinähän ilmeisesti joutuu nostamaan koko paketin ylös, eli koneineen ?
Voisko pelata uhkarohkeaa ja vaihdatan sen pääsylinterin ja toivoa, että se sillä korjaantuisi ! Auttakaa noviisia !
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Pitäisi olla tuolla OG-osiolla, mutta vastaillaan tähän (mode varmaan siirtää)

Onko auto ihan merkkikorjaamolla? Nimittäin kaikki pajat ei välttämättä osaa saabin nestekytkintä korjata?

Kannattaa nyt aluksi tarkistaa, että kytkin on kunnolla ilmattu ja sinne kytkinkoppaan menevä letku on ehjä. Varsinkin se osa missä kumiletku muuttuu metalliseksi kannattaa tarkistaa.

Kytkimen ilmauksestahan on ollut puhetta, tässä pari tärppiä:

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8480
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=2982


Ei nyt varmaan tarvii laatikkoa vaihtaa. Ainakin vielä kannattaa varmistaa, että vaihdekeppi on kunnolla keskitetty. Vaihdekepin kumipalje ylös ja niiden kolmen ruuvin avaus ja sitten tasainen kiristys (vaihde vapaalla) myös laatikkoon menevän nivelen voi tarkistaa.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
koppsa
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 17:31
Paikkakunta: Hollolan ja Kärkölän välimaastossa

Viesti Kirjoittaja koppsa »

Minulla oli kerran B&B:n kytkin ja sitä ei saatu irroittamaan vaikka mitä olis tehty. Roju takaisin varaosakauppaan ja orkkis tilalle.

Niin, ja remppa tehtiin silloisella Scan-autolla kun itellä ei ollut aikaa. Tai sitten halusivat vaan myydä itse sen kytkinpaketin :oops: No, vähän aikaa kun kytkimen maahantuojaa huudatin niin omaksi maksettavaksi jäi vain tuo orig. kytkinpaketti :wink:
R51 -10, Movano -11, Transit -12, Jumper -08
Vastaa Viestiin