Manuaalivaihteistojen erot

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Jorppe
"Viggen"
Viestit: 673
Liittynyt: Ke Tammi 21, 2004 00:07
Paikkakunta: Kajaani

Manuaalivaihteistojen erot

Viesti Kirjoittaja Jorppe »

Eli kysymys yksinkertaisuudessaan kuuluu: meneekö NG900i loota OG9-3:een ns. heittämällä? Onko kytkimen työsylinterille paikka myös tuossa vanhemmassa loodassa?

Purkuauto oli 90-luvun puolivälistä ja elvytettävä MY01.
Jäsen #3551

Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Avatar
ValPe
"Turbo"
Viestit: 228
Liittynyt: Ti Loka 16, 2012 11:02
Paikkakunta: Nurmes / Mikkeli

Re: Manuaalivaihteistojen erot

Viesti Kirjoittaja ValPe »

-94 NG900 turboversion loota meni heittämällä paikalleen OG9-3:seen, toki vaijerikytkinkilkkeet pitää purkaa edestä pois ja vaihtaa työsylinteri uuteen lootaan. Helppo homma, erityisesti kun molemmat laatikot ovat irtipurettuna ja voi verrata niitä keskenään. Lyhyesti sanottuna sopii.
Saab 9³ SC 1.9TiDS A -08 | Saab 9⁵ 4D 2.0t -99
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Jorppe
"Viggen"
Viestit: 673
Liittynyt: Ke Tammi 21, 2004 00:07
Paikkakunta: Kajaani

Re: Manuaalivaihteistojen erot

Viesti Kirjoittaja Jorppe »

Kiitoksia vastauksesta. Eiköhän se sitten löydä tiensä autoon. Vielä sellainen kysymys jollekin joka tietää, että onko vapareissa ja turboissa ollu samat välitykset?
Jäsen #3551

Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Manuaalivaihteistojen erot

Viesti Kirjoittaja TTH »

Vähän erilaisia välityksiä on olemassa, vaparissa lyhyemmät.
Ota huomioon että vaihteiston tuki saattaa olla eri mallinen, tuki laatikon mukana niin sopii.
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Jonteri
"Ruisku"
Viestit: 137
Liittynyt: Su Syys 07, 2014 18:21

Re: Manuaalivaihteistojen erot

Viesti Kirjoittaja Jonteri »

Turbokolkki on muuten huomattavasti mukavampi ajaa kaupungissa/taajamassa jos vaparin vaihteisto vaihdettu. Vakiovälitykset mielestäni turhan pitkät varsinkin kaupunkiajossa, jatkuvasti saa hämmentää keppiä.
EX: OG 9-3 t5 -99, NG 9-3 2.0t-03,
OG 9-3 t5 -00
Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
Vastaa Viestiin