Kierrokset jää korkealle vaihdoissa

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1228
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Kierrokset jää korkealle vaihdoissa

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

En löytänyt ihan pikaisella haulla vastausta, joten kysytäänpä viisaammilta. Eli auto on 9-3 2,0t vm.-01, ajettu 240 tkm, tasapainoakselien ketju on poistettu. Moottori toimii normaalisti, tyhjäkäynti on aina ok eikä mitään nykimistä tms esiinny. Tavallisessa ajossa, kun kiihdyttää ja vaihtaa isommalle jossain 2500-3000 välillä, usein kierrokset jää häiritsevän pitkäksi aikaa korkealle. Putoaa kyllä, mutta ei toimi luontevasti. Välillä toimii, välillä ei. Ja jos on vähänkin hätäisempi, niin tuntuu, ettö tekee useammin tätä. Muistelen, että joku olisi maininnut ihan ominaisuudeksi ja ettei ole vika. Jos tämä on tarkoitettu toimivan näin, ei voi kuin ihmetellä, kuljettajasta jää harjoittelian maku. Automaattivaihteisessa ei ole tietenkään tullut tällaista esiin, samanikäinen automaatti toimii kuin unelma - tosin kuluttaa sitten kanssa. Ketjun poiston ei kai luulisi sentään vaikuttavan, eikös ne kuitenkin vähällä voimalla alun perin pyöri. Ajattelisin, että kaasuläppäkotelo on kunnossa kun mitään käyntiongelmia ei ole.
ramba
"Aero"
Viestit: 330
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2015 23:29
Paikkakunta: Kotka

Re: Kierrokset jää korkealle vaihdoissa

Viesti Kirjoittaja ramba »

Softasta löytyy, tarkoitus pehmentää vaihtamista. Saa ohjelmoitua pois käytöstä. Oppii myös vaihtamaan ajan kanssa silleen ettei kierrokset jää ylös, sopivasti kaasu ylös ennen kytkintä.
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1228
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: Kierrokset jää korkealle vaihdoissa

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Saako siis poistettua käytöstä ihan Techillä, vai vaatiiko jotain perusteellisempaa softan päivitystä?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Kierrokset jää korkealle vaihdoissa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Vaatii perusteellisempaa muutosta. Mutta yleensä ylikorostuneen kierrosten leijumisen aiheuttaa imuvuoto.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Re: Kierrokset jää korkealle vaihdoissa

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

Mulla tuntui uusi ilmamassamittari vähentävän huomattavasti ko. ominaisuutta.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Avatar
Audiojack
"Viggen"
Viestit: 570
Liittynyt: Ma Joulu 07, 2015 19:45
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: Kierrokset jää korkealle vaihdoissa

Viesti Kirjoittaja Audiojack »

Meilläkin femmassa joku korjaus jossain vaiheessa vähensi sitä leijumista aika huomattavasti. On sitä vähän vieläkin, mutta ei silleen monta sekuntia per vaihteenvaihto. :D En vaan kuollaksenikaan muista mikä olisi juuri sen "korjannut" kun ei ollut varsinaisesti tarkotus korjata sitä.
Jns
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: Su Huhti 23, 2017 12:05

Re: Kierrokset jää korkealle vaihdoissa

Viesti Kirjoittaja Jns »

Juho80 kirjoitti:Mulla tuntui uusi ilmamassamittari vähentävän huomattavasti ko. ominaisuutta.
Sama homma täällä.
9000 cse jubi 2.0, hx35pro, genV hypergate, ev14 957cc, cooleri, 3" rst putkisto yms
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1228
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: Kierrokset jää korkealle vaihdoissa

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Kiitos vastauksista. Täytyy tutkia asiaa tarkemmin.
Vastaa Viestiin