Ahdot jää 0.7bar B204R

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Saint
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: Su Heinä 23, 2017 11:40
Paikkakunta: Helsinki

Ahdot jää 0.7bar B204R

Viesti Kirjoittaja Saint »

Tosiaan ahdot ei nouse 0.7bar enempää kiihdyttäessä, ei noussu vakiona eikä lastunkaan jälkeen. Mistä tätä vois lähtee etsimään ja ehkä laitattamaan?
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Ahdot jää 0.7bar B204R

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Hukkis?
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saint
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: Su Heinä 23, 2017 11:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ahdot jää 0.7bar B204R

Viesti Kirjoittaja Saint »

Oletan näin et se on hukkiksessa, paljonkohan sen laittaminen kuntoo kustantaa (liikkeessä)?
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Ahdot jää 0.7bar B204R

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Riippuu mitä tehdään ja onko vika varmasti siinä.
- Kello jos virahtanu tai kalvo antautunu, uusi jotain 150€ > jotkut kirrannu virahtaneen irrallisel apujousel
- portti jumis niin saattaa käsin liikuttelemal ruveta toimii

Jos tuo 0.7bar on varmasti oikea luku ja peruspaine se 0.45-0.55bar jonka voi testata mankkuvenan liitin irti niin kellon ja portin ite kattosin.
Jos mankkuvenan liitin irti näyttää edelleen 0.7bar niiin kellon sokka voi olla poikki ja peruspaine sulla kierretty tangosta liikaa.

Korjaamo ehkä 1-3h välillä menee riippuen tietääkö miten hyvin saabit ja tuntiveloitus välillä 60-120€ nyrkkipajasta merkkiliikkeeseen.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saint
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: Su Heinä 23, 2017 11:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ahdot jää 0.7bar B204R

Viesti Kirjoittaja Saint »

0.7bar on tarkka ja ennen lastua oli samoissa kohdin ulkomuistista, toi 0.7 on mitattu ihan obd kautta. Ja tosiaa oli se 0.7 kiihdyttäessä myös sillo kun otettii mankkuvena irti.
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Ahdot jää 0.7bar B204R

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Jos peruspaineen vaan vetää eikä muuta häröä tai ongelmaa niin hukkaportinkellon tangosta sokka poikki mun veikkaus.
Noita katkennut itseltänikin, 15-30 min + osana pinnisokka jonka sijaan voi sopivan ohuesta rautalangasta väliaikaisen pinnin värkätä reikään.

Itselläni nyt päälletuleva reiällinen sakarasokka (forgekellon vaihon yhteydessä) tuli laitettua omaan reikään laitettavan pinnisokan sijaan, reikäkokoa en muista kyllä..pinnisokkia löytynee kyllä helpommin.

Tuo helppo kattoa kun liikuttaa tankoa onko napakka vai heiluu vapaasti

VM -99 ilmeisesti sul kone t.5 mut onko modattu t.7venal softauksen yhteydessä?
Jos ei niin mankkuvenaki voi olla menny ja silloin myös ahtaa vain peruspaineen verran.. Muistaakseni on sulakerasias 5w sulake APC nimeltään joka on t5 venalle, jos on ja palanut ni vena tai ecun mankkuvenan fetit oikoses hajal..vena voi olla kyllä rikki vaik sulake olis ehjäkin
Testataan venttiili ottamalla w- letku venalta irti niin ahtaa 1,5bar fuelcut asti, älä kengitä ku kerran tuonne asti ku se riittää testauksena eikä koneelle tule vaurioita.
T7 vena varma ku junan vessa enkä tiedä yhtään rikkoutunutta sitä mankkuvenaa kellään olleen
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saint
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: Su Heinä 23, 2017 11:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ahdot jää 0.7bar B204R

Viesti Kirjoittaja Saint »

Kupari kirjoitti:Jos peruspaineen vaan vetää eikä muuta häröä tai ongelmaa niin hukkaportinkellon tangosta sokka poikki mun veikkaus.
Noita katkennut itseltänikin, 15-30 min + osana pinnisokka jonka sijaan voi sopivan ohuesta rautalangasta väliaikaisen pinnin värkätä reikään.

Itselläni nyt päälletuleva reiällinen sakarasokka (forgekellon vaihon yhteydessä) tuli laitettua omaan reikään laitettavan pinnisokan sijaan, reikäkokoa en muista kyllä..pinnisokkia löytynee kyllä helpommin.

Tuo helppo kattoa kun liikuttaa tankoa onko napakka vai heiluu vapaasti

VM -99 ilmeisesti sul kone t.5 mut onko modattu t.7venal softauksen yhteydessä?
Jos ei niin mankkuvenaki voi olla menny ja silloin myös ahtaa vain peruspaineen verran.. Muistaakseni on sulakerasias 5w sulake APC nimeltään joka on t5 venalle, jos on ja palanut ni vena tai ecun mankkuvenan fetit oikoses hajal..vena voi olla kyllä rikki vaik sulake olis ehjäkin
Testataan venttiili ottamalla w- letku venalta irti niin ahtaa 1,5bar fuelcut asti, älä kengitä ku kerran tuonne asti ku se riittää testauksena eikä koneelle tule vaurioita.
T7 vena varma ku junan vessa enkä tiedä yhtään rikkoutunutta sitä mankkuvenaa kellään olleen
Selvis tämäki ongelma ku letkuja uusittiin, eli ahtimessa ei ollu itsessään mitään. Kelpaa taas ajella!
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Ahdot jää 0.7bar B204R

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Hyvä et löyty vika.
Mankkuvenan letkuis vai bypass letku? Oltava poikki tai muuten väljyyttään kokonaan irronnu ku yleensä murtuneelkin letkulla jaksaa peruspainetta enemmän ja humppaa painetta.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saint
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: Su Heinä 23, 2017 11:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ahdot jää 0.7bar B204R

Viesti Kirjoittaja Saint »

Kupari kirjoitti:Hyvä et löyty vika.
Mankkuvenan letkuis vai bypass letku? Oltava poikki tai muuten väljyyttään kokonaan irronnu ku yleensä murtuneelkin letkulla jaksaa peruspainetta enemmän ja humppaa painetta.
Itseasiassa en oo varma (tai en muista) kun huollossa pyysin kattomaan, ilmeisesti siel oli monta pienempää vuotoa. Ei onneks mitää isompaa ja nyt menee kiitettävästi punasen puolelle mittari :D
henkkamoi
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Joulu 07, 2015 23:30

Re: Ahdot jää 0.7bar B204R

Viesti Kirjoittaja henkkamoi »

Kupari kirjoitti:Jos peruspaineen vaan vetää eikä muuta häröä tai ongelmaa niin hukkaportinkellon tangosta sokka poikki mun veikkaus.
Noita katkennut itseltänikin, 15-30 min + osana pinnisokka jonka sijaan voi sopivan ohuesta rautalangasta väliaikaisen pinnin värkätä reikään.

Itselläni nyt päälletuleva reiällinen sakarasokka (forgekellon vaihon yhteydessä) tuli laitettua omaan reikään laitettavan pinnisokan sijaan, reikäkokoa en muista kyllä..pinnisokkia löytynee kyllä helpommin.

Tuo helppo kattoa kun liikuttaa tankoa onko napakka vai heiluu vapaasti

VM -99 ilmeisesti sul kone t.5 mut onko modattu t.7venal softauksen yhteydessä?
Jos ei niin mankkuvenaki voi olla menny ja silloin myös ahtaa vain peruspaineen verran.. Muistaakseni on sulakerasias 5w sulake APC nimeltään joka on t5 venalle, jos on ja palanut ni vena tai ecun mankkuvenan fetit oikoses hajal..vena voi olla kyllä rikki vaik sulake olis ehjäkin
Testataan venttiili ottamalla w- letku venalta irti niin ahtaa 1,5bar fuelcut asti, älä kengitä ku kerran tuonne asti ku se riittää testauksena eikä koneelle tule vaurioita.
T7 vena varma ku junan vessa enkä tiedä yhtään rikkoutunutta sitä mankkuvenaa kellään olleen
Offtopikkina mainittakoon että mulla on hajonnut mankkuvena. 316k oli muistaakseni mittarissa kun laukesi 01 og93: kyseinen osa. En tiedä oliko alkuperänen, tuo auto on ollut meillä vasta 10 vuotta, ei ihan uudesta siis (isä osti 150k ajettuna 07, ja minä lunastin häneltä sen 3vuotta sitten..) saabin osa oli leimoilla. Mutta tosiaan hajotti hajotessaan hukkiksen, ensin uusittiin hukkis, jonka hajotti uudestaan samointein, ja sen jälkeen magneettiventtiili. kun molemmat iskin uutta niin on menty parivuotta noilla. Vikakoodinkin se sillon anto, mutta en kyllä muista enää mitä se anto.. Jotain alipainejuttuihin viittaavaa..
og93 2.0t ´01
aero
-
Viestit: 8669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ahdot jää 0.7bar B204R

Viesti Kirjoittaja aero »

henkkamoi kirjoitti:Offtopikkina mainittakoon että mulla on hajonnut mankkuvena. ... Mutta tosiaan hajotti hajotessaan hukkiksen, ensin uusittiin hukkis, jonka hajotti uudestaan samointein, ja sen jälkeen magneettiventtiili.
Nyt on ihan pakko ihmetellä että miten mankkuvena voi hajottaa hukkiksen? Millaiset oireet autossa oli ja oliko vanha/irrotettu hukkaportti (tai/vai hukkiksen kello?) jotenkin selvästi havaittavasti rikki?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Vastaa Viestiin