saab 9-3 vm01 2.0t

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
skale
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Helmi 07, 2018 21:16

saab 9-3 vm01 2.0t

Viesti Kirjoittaja skale »

moi.eli semmonen vika ois otsikon saabissa että kun sammuttaa virrat puhallin jää hurraamaan..akku kuluu melekosen joutuin että mikähän siellä on oikosessa vai mikä vastus on menny..isäni auto on kyseessä.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: saab 9-3 vm01 2.0t

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Lämmityslaitteen puhallin ? Jos on niin nopeuden tehonsäädin on oikosulussa, sitä saa reiluun sataseen koko tehomodulia tai etsimällä korjausohjeet tehopuolijohteen (FET) vaihtoon.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
skale
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Helmi 07, 2018 21:16

Re: saab 9-3 vm01 2.0t

Viesti Kirjoittaja skale »

joo kyllä lämmityslaitteen puhallin on kyseessä.muuten toimii ihan normisti mutta jää hurraan ku sammuttaa auton.aut ilmastointi on saabissa.
skale
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Helmi 07, 2018 21:16

Re: saab 9-3 vm01 2.0t

Viesti Kirjoittaja skale »

mistä nuita tehonsäätimiä löytää ja miten sen saa vaihettua
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: saab 9-3 vm01 2.0t

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Procarservice tai marmoritiski. Hanttarin jalkatilassa pyöreän suojamuovin alla, ota hanskalokero pois
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1228
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: saab 9-3 vm01 2.0t

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Eikös siihen pitänyt laittaa sitten väliin jotain lämpöä siirtävää tahnaa?
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: saab 9-3 vm01 2.0t

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Piitahnaa. Pelikonekasaajien oivariinia.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13195
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: saab 9-3 vm01 2.0t

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tuolla suurpiirteiset ohjeet ja muutenkin tietoa: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... start=1838

Ja vaikka täältä osa: https://www.ebay.co.uk/itm/TRANSISTOR-I ... Sw9~RXJNL8

Paikallisesta elektroniikkakaupasta toki voi löytyä nopeammin ja halvemmallakin.

Takaan, että on joka tapauksessa halvempi kuin hankkia uusi ohjausyksikkö, ja kun sen yksikön sieltä kuitenkin irrottaa, ei fetin vaihtaminen yksikköön ole enää kuin pikkuhomma.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
ramba
"Aero"
Viestit: 330
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2015 23:29
Paikkakunta: Kotka

Re: saab 9-3 vm01 2.0t

Viesti Kirjoittaja ramba »

Neobrothersilta saa edukkaasti uuden koko ohjainyksikön.
samppa1976
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: La Heinä 09, 2005 13:38

Re: saab 9-3 vm01 2.0t

Viesti Kirjoittaja samppa1976 »

Jos pysyy kolvi kädessä ja ymmärtää lukemaansa niin helppo homma
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13195
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: saab 9-3 vm01 2.0t

Viesti Kirjoittaja AZP »

Neolta saa tosiaan postikuluineen uuden yksikön noin 90 punnalla 100 €) tai käytetyn 57 punnalla (65 €). Käytetyssä on sitten aina se, että se fetti voipi kärähtää sieltä taas koska tahansa, kun tämähän on hyvinkin tyypillinen vika näissä autoissa ja melkein sanoisin että fetit on kulutusosia.

Pelkän fetin löytää alle vitosella, joten siitä 15 min kolvausduunista pääsee kyllä ihan tuntipalkoille. Mutta jos ei itseltä löydy kolvia, ei yhtään tiedä miten elektroniikkaa juotetaan eikä ole uskallusta tai motivaatiota alkaa nyt opettelemaan, niin helpointahan tuo on ostaa koko mötikkä.

En tiedä minkälaisesta pajasta tuollaista yhden komponentin kolvaustyötä voisi kysellä, varmaan jostain vanhan liiton kodinkone-
tai radiohuollosta? Jos löytyy joku paikka jossa ei ole "minimiveloitus 1h/60 €”, niin voisin kuvitella että parillakympillä joku liike tuon fetin odottaessa vaihtaisikin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1461
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: saab 9-3 vm01 2.0t

Viesti Kirjoittaja ippe »

Tänään vaihdoin transistorin puhaltimen nopeudensäätimeen, isän autossa puhallin oli lopettanut puhaltamisen ja tarjoamalla maadoituksen puhaltimen moottorille, alkoi puhallin puhaltamaan, tästä voi päätellä säätimen olevan vikapaikka.

Juottaminen on helppoa, etenkin kun muistaa ostaa Partcosta samalla kerralla transistorin, tinaimusukkaa ja piitahnaa.

Vanhasta katkoin jalat juotin jämät yksi kerrallaan irti, jonka jälkeen otin piirilevyn rei'istä tinat pois imusukalla ja kolvilla.

Sitten vaan uusi transistori paikoilleen ja juottamisen jäljeen katkotaan hännät jaloista. piitahnan kanssa kasaan ja sitten tahnan kanssa nopeudensäädin paikoilleen autoon.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Vastaa Viestiin