Ajettu 280 tkm
Ajettu 280 tkm
Löysin nettisivuilta mielenkiintoisen Saabin joka on myytävänä. Eli 9-3, vm-2002 ja 150 heppaisella koneella.Mitkä on oletettavat"vikakohteet"seuraavaksi??Bensapumppu ilmeisesti yksi riskitekijä mutta entäpä turbo???Missä kilometreissä nämä yleensä hajoavat???Automaatti-ilmastoinnin näytössä osa pixeleistä puuttuu.....näitä korjataan ilmeisesti nyt jo myös Suomessa???Yksi murheenkryyni ilmeisesti myös tuo lämmityslaitteen puhallinyksikön toiminta...onko kallis laittaa jos hajoaa?.Onko muuta mitä kannattaa ottaa huomioon autoa ostaessa??Kiitos jos joku auttaa tässä asiassa
Re: Ajettu 280 tkm
Tarkista tekeekö liikaa painetta jäähdytysjärjestelmään/kupliiko sinne. Samoin nesteiden väri ja koostumus. Melkein kun t7 kyseessä niin vaihtaisin heti uuden alkuperäisen maffin varuiksi, tuppaa noitakin menemään ja seokset ovatkin sitten aivan persiillään.Ja myös T7 moottoriin liittyen niin tarkista minkä version huohotinjärjestelmä siellä on paikoillaan, jos orkkis niin suosittelen päivittämään. Turbona Garretin gt17 niin jossei vaihdettu vielä noille kilometreille niin voi sen olettaa porsivan aika piakkoin. Automaatti-ilmastoinnin näytön pystyy korjaamaan itsekkin, mutta se on melko haastava verrattuna vaikka ajotietokoneen näyttöön. Ehjän käytetyn löytää n.50€. Ja ei kai noissa sen ihmeempiä, ihan hyviä pelejä.
Mutta omiin kokemuksiin perustaen pyrkisin etsimään
kestävyyden puolesta t5 moottorinohjauksella olevan auton, moottorikoodi b204. Ovat oikeastaan kaikilta osin kestävämpiä moottoreita. Ei maffia, t25 ahdin, takomännät vakiona, ei huohotinongelmia, saa dumpin kiinni ilman hirveitä modauksia jos alkaa lapsettamaan Ei sillä että t7 olisi huono, t5 on vaan helvetisi parempi.
Mutta omiin kokemuksiin perustaen pyrkisin etsimään
kestävyyden puolesta t5 moottorinohjauksella olevan auton, moottorikoodi b204. Ovat oikeastaan kaikilta osin kestävämpiä moottoreita. Ei maffia, t25 ahdin, takomännät vakiona, ei huohotinongelmia, saa dumpin kiinni ilman hirveitä modauksia jos alkaa lapsettamaan Ei sillä että t7 olisi huono, t5 on vaan helvetisi parempi.
EX: OG 9-3 t5 -99, NG 9-3 2.0t-03,
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
Re: Ajettu 280 tkm
Kyllä T7 on oikeasti ihan paska kone verrattuna vanhaan T5:een Ainoa parannus ehkä on kansipahvi, joka T7:ssa on metallinen ja sikäli kannenpultitien kiristäminen onnistuu paremmin kuin T5:n massatiivisteellä. Tuollaisesta liki 300K ajetusta T7:sta voi hajota melkein mitä tahansa. Itse en sellaista uskaltanut ostaa, vaan ostin enemmin 360K ajetun T5:n. Siihenkin tosin jouduin vaihtamaan kansipahvin, mutta konetta ei tiettävästi ollut aikaisemmin avattu kertaakaan. Kone oli kuitenkin päivitetty alkuperäisestä 154hv lpt:stä noin 300hv tuottavaksi viinapannuksi noin 300K ajettuna
Hyvällä tuurilla tietysti tuollainen T7-konekin voi vielä toimia kohtalaisesti. Aina ei edes tiuhasta öljynvaihdosta ole hyötyä, vaan kone on täynnä karstaa huohotinvaivan aiheuttamana ja GT17-ahdin ei voi kestää ainakaan yli 200K mitenkään. Itselläni kesti uudessa 9-5:ssa aikanaan 10K öljynvaihdoilla peräti 75K, kun ahdin alkoi syödä öljyä... Huonolla ilmamassamittarilla T7 on helppo tuhota perusteellisesti ja viimeistään etanolikäytöllä koneesta tulee lopullisesti vainaa, kun karstamönjä lähtee kiertoon
Eski
Hyvällä tuurilla tietysti tuollainen T7-konekin voi vielä toimia kohtalaisesti. Aina ei edes tiuhasta öljynvaihdosta ole hyötyä, vaan kone on täynnä karstaa huohotinvaivan aiheuttamana ja GT17-ahdin ei voi kestää ainakaan yli 200K mitenkään. Itselläni kesti uudessa 9-5:ssa aikanaan 10K öljynvaihdoilla peräti 75K, kun ahdin alkoi syödä öljyä... Huonolla ilmamassamittarilla T7 on helppo tuhota perusteellisesti ja viimeistään etanolikäytöllä koneesta tulee lopullisesti vainaa, kun karstamönjä lähtee kiertoon
Eski
Re: Ajettu 280 tkm
Kyllä gt17:lla on todistetusti ajettu reilusti yli 200 tkm vieläpä suurin osa ilman huohotinpäivitystä.
Ei silti, huonosti kestävä ahdin se on, varsinkin jos tulee autoa poljettua.
Ei silti, huonosti kestävä ahdin se on, varsinkin jos tulee autoa poljettua.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ajettu 280 tkm
Minun 9-3 :een on vaihdettu ahdin ekan kerran 93tkm ajettuna.
Ota mukaan joku T7 :n tunteva kaveri ja sitten vaan jäitä hattuun lisäksi. Nämä on niin yksilöitä, kuten jo aiemmista viesteistä voi päätellä. Saatat saada hyvän, tai sitten ihan pommin...
Ota mukaan joku T7 :n tunteva kaveri ja sitten vaan jäitä hattuun lisäksi. Nämä on niin yksilöitä, kuten jo aiemmista viesteistä voi päätellä. Saatat saada hyvän, tai sitten ihan pommin...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Ajettu 280 tkm
Jos on alkuperäinen jakopää, niin voi olla jo vaihtokunnossa.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Re: Ajettu 280 tkm
Entä onko kampiakselin hihnapyörän torxit kiristetty, samalla stefa ja öljyrengas vaihdettu? Rupeaa tuossa vaiheessa kyllä jo tiputtelemaan öljyä läpi.
Muun kuin moottorin osalta kannattaa toki tarkistaa esim. vararengaskotelo ja etuiskarien tolpat korroosion varalta.
Muun kuin moottorin osalta kannattaa toki tarkistaa esim. vararengaskotelo ja etuiskarien tolpat korroosion varalta.
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Re: Ajettu 280 tkm
Eski kirjoitti:Kyllä T7 on oikeasti ihan paska kone verrattuna vanhaan T5:een Ainoa parannus ehkä on kansipahvi, joka T7:ssa on metallinen ja sikäli kannenpultitien kiristäminen onnistuu paremmin kuin T5:n massatiivisteellä. Tuollaisesta liki 300K ajetusta T7:sta voi hajota melkein mitä tahansa. Itse en sellaista uskaltanut ostaa, vaan ostin enemmin 360K ajetun T5:n. Siihenkin tosin jouduin vaihtamaan kansipahvin, mutta konetta ei tiettävästi ollut aikaisemmin avattu kertaakaan. Kone oli kuitenkin päivitetty alkuperäisestä 154hv lpt:stä noin 300hv tuottavaksi viinapannuksi noin 300K ajettuna
Hyvällä tuurilla tietysti tuollainen T7-konekin voi vielä toimia kohtalaisesti. Aina ei edes tiuhasta öljynvaihdosta ole hyötyä, vaan kone on täynnä karstaa huohotinvaivan aiheuttamana ja GT17-ahdin ei voi kestää ainakaan yli 200K mitenkään. Itselläni kesti uudessa 9-5:ssa aikanaan 10K öljynvaihdoilla peräti 75K, kun ahdin alkoi syödä öljyä... Huonolla ilmamassamittarilla T7 on helppo tuhota perusteellisesti ja viimeistään etanolikäytöllä koneesta tulee lopullisesti vainaa, kun karstamönjä lähtee kiertoon
Eski
Harva se omaansa haukkuu..
9000 cse jubi 2.0, hx35pro, genV hypergate, ev14 957cc, cooleri, 3" rst putkisto yms
Re: Ajettu 280 tkm
Kiitos kaikille kommenteista
Re: Ajettu 280 tkm
No enpä tässä mitään omien romujen kehumista halunnut harrastaa, mutta lähinnä vertasin T5 ja T7-koneiden eroja. Sattumalta itse olin äskeittäin juuri saman haasteen edessä ja päädyin mielummin T5:een. Olen kuitenkin omistanut aikaisemminkin T5-koneen ja myös useamman T7:n, joten hieman on kokemustakin takana molemmista. Huohotinvaivainen 9-5 Aero on ylivoimaisesti huonoin ja epäluotettavin auto, jonka olen ikinä omistanut.Jns kirjoitti:Harva se omaansa haukkuu..
Jos haluaa puolustaa T7-konetta, niin siitä vain. Jos minun esittämissäni väitteissä on omasta mielestä väärää tietoa jonka voi vahvistaa olevan toisin, niin antaa tulla. Aika vahva kokemus itselläni kuitenkin on siitä, että huohotinvaivainen T7 on aika huono keksintö, enkä aio siitä käsityksestä itse luopua. Aikanaan kun Saabin uusia huohotinvaivattomia T7-koneita vielä oli myynnissä noin 1500e hintaan, niin silloin olisin voinut suositella tuollaisen auton ostamista, kunhan olisi ostanut myös uuden halvan konepaketin varastoon
Eski
Re: Ajettu 280 tkm
Itse kyllä täysin samoilla linjoilla Eskin kanssa. Nähnyt kymmeniä kuvia epämääräisestä öljynmönjästä, reikäisistä männistä ja öljyn sotkemista konehuoneista huohottimen tukkeuduttua. "Se on huollosta kiinni" Joo, niin on. Mutta jos on moottori missä ei ole käytännössä yhtään tyyppivikaa ja todella vahvat sisuskalut vakiona vs. moottori missä on tarkastuskohteita ostaessa enemmän kuin käsissä on sormia. Minusta valinta näiten kahden moottorin välillä ei ole hirveän vaikeaa jos luotettavamman ja huoltovapaamman haluaa.
EX: OG 9-3 t5 -99, NG 9-3 2.0t-03,
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98