Takajarrut.
Takajarrut.
Tuossa meidän vm.2002 9-3:ssa alkaa olemaan jarrut(kin) aivan paskana. Takana molemmat satulat jumissa sekä levyt ja palat loppu, sekä edestä levyt ja palat loppu. Nyt kysymys kuuluukin että käykö esim. 9-5:sen aeron taka jarrusatulat sekä jäähdytetyt levyt suoraan paikalleen kun niitä olisi paremmin tarjolla uutenakin. Neobrothers myy uusia tarvike satuloita 80€/kpl joten ei kannata ostaa vanhoja..
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Takajarrut.
Aeron jäähdytetyt levyt käy suoraan paikalleen ja samoin satulat. Takajarrusatulalle menevät putket kannattaa katkaista poikki, ja tehdä putkeen uusi liitos ja hommata esim. audi 100 takajarruletkut (n.9€/kpl) n.180mm pitkät niin ne taipuu putkeen just nätisti kun putken katkaisee sopivasta kohtaa (putki poikki siitä 90asteen kulmasta). Eteen kun päivittää 308mm jarruja niin kannattaa ostaa uuden jarrukilvet n.16€/kpl, niin ei tarvitse muokata vanhoja.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Takajarrut.
Ok, kiitos tiedosta..
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Takajarrut.
moi!siis eikö vaadi vanteilta sen minimi 16" et mahtuu pyöriin?eteen ne isomman levyn kannattimet+pellit,ja taakse satulat,95 aero?nää siis tietyn vm.95 aeronko+pellit,mitä muuta?kerro jyyrä kiinnostaa minua ainakin,ja minkä vuoden audin letkut totesit hyväksi?
Re: Takajarrut.
Jep, vähintään 16" vanteet. Taakse siis 9-5 aeron satulat vm.2002->, eli ne mitkä on tarkoitettu jäähdyteteylle levyille. Eteen uudet 9-5:sen jarrukilvet ja niissä taisi olla niin että niitä ei saa kuin tuolle isommalle levylle tarkoitettuja, eli siis 9-5 aero vm.2002->. Niihin pelteihin pitää vaan porata uudet kiinnitys reijät kun jako ei aivan käy. Jarruletkuiksi käy periaatteessa mitkä vaan missä on toisessa päässä M10x1 sisäkierre ja toisessa päässä M10x1 ulkokierre, ja saa olla mahdollisimman lyhyt. AD:lta ostin noi audin/vw:n letkut kun ei jkl:stä saanut 9-5:sen letkuja, ja oikeastaan noi 100 audin letkut oli paremmat kun ovat vähän lyhyemmät.. AD:n numero 304-510558 tai 859949 en tiedä kumpaa numeroa käyttävät.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Takajarrut.
Samaa satulaa löytyy myös 3.0 V6 dieseleistä, mutta kannattaa tosiaan Neolta tilata uudet tarvikkeet tuolla hintaa. Takaata joutuu satulan kohdalta jarrukilvestä hiukan rälläköimään, mutta ei iso homma.
Mamasanilla maksoi 45e / pari kun kävin teettämässä teräspunosletkut sinne alkuperäisten jarruputkien tilalle tähän tyyliin: http://www.viggenfactfile.de/brakes4.html . Onnistunee missä tahansa noita tekevässä liikkessä ja huomattavasti siistimpi ratkaisu kun vanhojen putkien ranetus.
Mamasanilla maksoi 45e / pari kun kävin teettämässä teräspunosletkut sinne alkuperäisten jarruputkien tilalle tähän tyyliin: http://www.viggenfactfile.de/brakes4.html . Onnistunee missä tahansa noita tekevässä liikkessä ja huomattavasti siistimpi ratkaisu kun vanhojen putkien ranetus.
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Re: Takajarrut.
Jos nippusiteillä kiinnitetyt teräspunosletkut on siistimmät kuin alkuperäinen putki alkuperäisissä kiinnikkeissä niin mikäs siinä
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Takajarrut.
Saahan tuon letkun sinne siististikin asennettua. Lisäliitosten tekeminen muutenkin ollut hylkäysperuste leimalla, joten voitaneen laskea ranetukseksi. Kukin tyylillään...
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Re: Takajarrut.
Eikös jarruletkuissa pitäisi olla muutenkin jokin hieno hyväksyntä? Tai ainakin joskus taisi näin olla. Juuri auton käytin leimalla eikä inssi letkuista mitään sanonut. Ei sen puoleen olisin minäkin sinne varmaan ne teräspunos letkut laittanut. Mutta niitä on täällä maaseudulla vähän huonosti tarjolla, enkä viitsinyt lähteä soittelemaan pitkin suomea ja kyselemään että kuka tekee, mitä maksaa, ja milloin saa. Sekä näin jälkeenpäin kun ajattelee niin tuo 9€/kpl maksavat letkut ajaa saman asian ja ei herätä inssin tms. huomiota. Koska esim. 9-5:ssa on letkut asennettu juuri samanlailla. Jos osaisin niin voisin laittaa kuvan näkyville niin jokainen voisi katsoa että erottaako tätä "ranetusta" alkuperäisestä
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Takajarrut.
Kokeillaan toimiiko kuvanjako. http://kuvanjako.fi/zv4ig.jpg http://kuvanjako.fi/68xcm.jpg
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002