OG9-3 2.0t T7 tyhjäkäynti

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Knude
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Su Heinä 03, 2011 22:33

OG9-3 2.0t T7 tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Knude »

Talvipakkaset on tuoneet omaan hieman ihmetystä aiheuttavia oireita. Kylmänä kun starttailee niin tuntuu, että alkuun kierrokset ryntää ja pian tippuu alle normikäynnin niin, että sammuu. Muutaman käynnistyskerran jälkeen jää käyntiin mutta tyhjäkäynti ei tipu alle 1400-1500rpm. By-pass äänestä päätellen kuulostais olevan "jumissa" tai ei toimi täysin. Silloin tällöin kone yskäisee kiihdyttäessä.

Alipaineletkut koitettu katsoa hyvin läpi, viime kesänä ne varmuuden vuoksi vaihtelinkin jo. Ahtoputken irroitin läppärungosta ja katsoin ettei siellä ainakaan ollut mainittavasti likaa. Ja tosiaan, nyt näillä vaihtelevilla lämpötiloilla on nämä ominaisuudet tulleet. Onko ideoita mistä lähtisi vikaa etsimään? Vikakoodi on liian korkeasta tyhjäkäynnistä.
Knude
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Su Heinä 03, 2011 22:33

Re: OG9-3 2.0t T7 tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Knude »

Vastaampa omaan viestiini kun viat tuli korjattua yksi kerrallaan. Näyttää siltä, että kaikki viat ilmenivät suht samoihin aikoihin mutta eivät liittyneet ainakaan suuremmin toisiinsa. By-pass oli viallinen, uusi marmorilta ja sen suhteen tuli kuntoon. Pienen foorumien tutkinnan jälkeen näyttää siltä, että talvipakkasilla bypassit tykkäävät hajota kun tunnit alkaa olla loppu. Yskäisyt kiihdyttäessä loppui tulppien vaihdolla ja korkea tyhjäkäynti tuli kuntoon kun vaihtoi kaasuläpältä huohotukseen (?) menevän lyhimmän letkun pätkän. Letku näytti aluksi olevan kunnossa alkuun mutta kun käteen otti niin valmista kauraa oli ja tämänhän olin unohtanut kesällä vaihtaa...

No, joskus kannattaa aloittaa perehtyen yhteen vikaan kerralla eikä etsiä yhteistä syytä.
Vastaa Viestiin