Elikkäs saabista katosi 4 sylinteriltä puristukset. Auto kävi kansiremontissa kun pakoventiilit oli vääntyneet. Tullessa ei pyörinyt kunnolla vieläkään mutta kävi kaikilla. Pyörittelin moottorin lämpimäksi ja sidissä labda-arvo näytti kokoajan -2500. Välillä lambda-arvot rupes näyttämän normaalimmalta ja sillon samassa rupes tyhjäkäynti heijaamaan.
Sitten kierrättelin vähän moottoria niin nakutus alko ja vittumaisen äänen kanssa sammu. Neloselta hävis taas puristukset. Eli varmaankin taas meni venttiilit.. Mistähän tämmönen vois johtua?
Softattu T7 kyseessä. Ja tarkistin ajoitukset ja olivat kohdallaan!
Venttiilirikko??
Re: Venttiilirikko??
Ettei vaan vanhat vääntyneet venttiilit olis vaurioittaneet mäntää sen verran että tällä kertaa mäntä antoi periksi kierrätellessä ? Koita kurkata kameralla tulpanreiästä tai kansi pois.
Jos kansiseppä osasi asiansa ja teki perusteellista työtä niin tuskin siitä on kyse.
Jos kansiseppä osasi asiansa ja teki perusteellista työtä niin tuskin siitä on kyse.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit