tukivarren pusla väliä

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Avatar
shamrock
"Viggen"
Viestit: 549
Liittynyt: La Elo 10, 2019 04:05
Paikkakunta: Härmä

Re: tukivarren pusla väliä

Viesti Kirjoittaja shamrock »

Isommat kolahdukset multa lähti kun kiristelin nuo takimmaiset pultit, mutta pientä "naputusta" oon huomannut, tuo ei keulastaan ole niin hiljainen kuin tuo Volvo S40 joka mulla on. Kolahteluksi en sanoisi, mutta aiheuttajaksi epäilen ohjausvaihdetta/hammastankoa, siinä tuntuu pieni välys. Mites sulla?
'01 9-3 2.0 turbo
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7537
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: tukivarren pusla väliä

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Paikallaan rattia käänellessäni aavistuksenomainen välys tuntuu. Mutta ei se klonks siitä tule. Varaosa kuvissa näkyy jousen alla olevan jonkinsortin ohjuri, siinä alapään kupissa. Omasta en vaan tuollaista löytänyt.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7537
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: tukivarren pusla väliä

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
shamrock
"Viggen"
Viestit: 549
Liittynyt: La Elo 10, 2019 04:05
Paikkakunta: Härmä

Re: tukivarren pusla väliä

Viesti Kirjoittaja shamrock »

Onko tuo ohjuri, vaiko ihan vaan kumi? Tuossa Volvossa ne repsotti merkityksettöminä sieltä jousen alta, revin pois ennen leimaa.
'01 9-3 2.0 turbo
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7537
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: tukivarren pusla väliä

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Nyt kävin heittämässä lenkin, yhtään mitään kolinoita ei ilmaantunut. No lämpötila on plussan puolelle, se ääni tulee kallistuksenvakaajan polyuretaani puslista.Tarkemmin sanottuna kuskin puoleisesta puslasta.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3487
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: tukivarren pusla väliä

Viesti Kirjoittaja SS »

Hieman aihetta sivuten... onko kellään kokemusta Neon tukivarsista?
https://www.neobrothers.co.uk/car-parts ... nt-4248431

Motonetin halvin 80e ja Meyle HD 140e. Kyseisessä autossa nyt alla luultavimmin 250tkm ajetut orkkikset.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10272
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: tukivarren pusla väliä

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

https://www.neobrothers.co.uk/car-parts ... nt-4543450

mulla on nykyään nämä. Neolta tilasin, kun sai kaksi yhden hinnalla silloin vrt. Suomen hintoihin. En nyt tuota punnan kurssia katsonut, mitä hinta on nyt euroina posteineen...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3487
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: tukivarren pusla väliä

Viesti Kirjoittaja SS »

Hyllystä löytyikin yksi Meyle HD, ostettu Motonetista joskus satasella. Nykyään hinta siellä 140e, taitaa markkina-asema nostaa hintoja.

Toiselle puolelle tulee nyt testiin Neolta 30 puntaa maksava halvempi malli (linkkasin vahingossa NG900 tukivarren). Motonetin halvimmatkin kesti omassa autossa aikoinaan yli 100tkm välyksettöminä, joten kokeillaan nyt. Rempan kohteena olevaan autoon ei enää paljoa tule kilometrejä kertymään.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
maurimyyra
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: La Marras 10, 2018 16:50

Re: tukivarren pusla väliä

Viesti Kirjoittaja maurimyyra »

Onko noi ollu hankalia vaihtaa pelkät puslat? Noi tukivarressa olevat isot on aika selkeästi prässättävissä entäs noi taaimmaiset?
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10272
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: tukivarren pusla väliä

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Aikamoista kuraa on tullut vastaan tukivarsissa ja puslissakin. Tukivarren kun uusii, niin saa timmin alapallon ja valmiiksi prässätyt puslat siinä samalla. Se keskipusla oli helppo asentaa uretaanisena, mutta vanhan poistaminen oli työläämpi juttu. Porasin ja prässäsin sitä. Yhdessä mallissa oli jotain öljyä sisällä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3875
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: tukivarren pusla väliä

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Katsoin huvikseen aeromotorsilta noita tukivarsia tyyppi 9-3 98-02 niin laadukkaammat delphi ja febi 70-75€, fag 90€ ja meyle 95€ tasoa.

https://aeromotors.fi/kataloog/saab/9-3 ... 380;s10671

Omaan s40 otin tuolta meyle ja ruville tekemät.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2140
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: tukivarren pusla väljä

Viesti Kirjoittaja baasenar »

maurimyyra kirjoitti:
Ke Huhti 08, 2020 17:44
Onko noi ollu hankalia vaihtaa pelkät puslat? Noi tukivarressa olevat isot on aika selkeästi prässättävissä entäs noi taaimmaiset?
Joskus oon vaihtanu, simply case.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
maurimyyra
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: La Marras 10, 2018 16:50

Re: tukivarren pusla väliä

Viesti Kirjoittaja maurimyyra »

Onko pultit lähtenyt yleensä ehjänä auki? Ja pitääkö varautua uusiin pultteihin vai vanhoilla vaan takasin?
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3487
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: tukivarren pusla väliä

Viesti Kirjoittaja SS »

Vanhoilla pulteilla on tähän asti pärjätty, mutta koiranluiden mutterit voi olla ruosteessa jos ei ole pitkään aikaa vaihdettu. Varminta on varautua uusilla koiranluilla, nuohan ei montaa euroa maksa.

Se tukivarsien liitospuslan pultti on sitten iso Torx, olikohan se nyt kokoa 45, en varmaksi muista.

Laitoin just yhteen autoon toiselle puolen Meyle HD:n ja toiselle 33 punnan Neon version, ainakin päällisin puolin molemmat asiallisen oloisia.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7537
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: tukivarren pusla väliä

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Nyt on vaihdettu kaikki iskunvaimentajat. Mutta kolina ei hävinnyt, päin vastoin asfaltilla rattia kääntäessä edes takaisin, kuuluu todella kova klonks klonks. Hiekalla tätä ei kuulu. Ja se vanha vaimea klonks on mukana, etenkin kun kääntyy vasemmalle ja siinä sattuu olemaan monttu tms..oikealle kääntyessä tätä klonksua ei kuulu. Ohjauksen sylinteri tms..on tukevasti kiinni rintapellissä.
Hermot meinaa mennä...
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin