Iskarin yläpäät on varmaan myös vaihdettu ?9000CD23T kirjoitti: ↑Ma Heinä 27, 2020 21:16Nyt on vaihdettu kaikki iskunvaimentajat. Mutta kolina ei hävinnyt, päin vastoin asfaltilla rattia kääntäessä edes takaisin, kuuluu todella kova klonks klonks. Hiekalla tätä ei kuulu. Ja se vanha vaimea klonks on mukana, etenkin kun kääntyy vasemmalle ja siinä sattuu olemaan monttu tms..oikealle kääntyessä tätä klonksua ei kuulu. Ohjauksen sylinteri tms..on tukevasti kiinni rintapellissä.
Hermot meinaa mennä...
tukivarren pusla väliä
Re: tukivarren pusla väliä
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7563
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: tukivarren pusla väliä
Kyllä on.
Koiranluut,alatukivarret,ja apurungon pultteja on kiristelty.
Huomenna otan keulan ylös ja irroitan kallistuksenvakaajan molemmilta puolilta, ja vaseliiniä väliin, katsotaan josko tuo auttaisi.
Koiranluut,alatukivarret,ja apurungon pultteja on kiristelty.
Huomenna otan keulan ylös ja irroitan kallistuksenvakaajan molemmilta puolilta, ja vaseliiniä väliin, katsotaan josko tuo auttaisi.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: tukivarren pusla väliä
Kokeileppa tämmöstä. Kaveri pitämään ratista topakasti kiinni ja ite menet kääntelemään renkaista. Joskus aikanaan löytyi tuolleen välys og900:n hammastangon sisäpäistä. Tässä 9-3 - mallissa rakenne on erilainen, mutta ainahan voi välys olla muodostunut. Jos hammastangossa on välystä, se on todennäköisimmin iso keskellä ja vähenee päihin päin, joten rattia kääntäisi vaikka kierroksen ja kokeilee uudelleen välystä. Ohjausakselissa voisi olla välystä. Esim. 9-5 :ttä vaivaa boorien kuivuus, joka paksulla rasvalla korjautuu. Voisiko tämä vaivata myös 9-3:ea vanhemmiten?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7563
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: tukivarren pusla väliä
SAAB voitti 1-0
Kallistuksenvakaajan polyuretaani puslat narisevat ja paukkuvat, ja vaseliini ei yhtään parantanut tilannetta. Omasta puolestani paukkukoot. Ja tuo ratin pauke väheni kun kiristin apurungon takimmaisia pultteja. Tai sitten kuvittelen no anyway yksi vika ilmaantui taas lisää. Öljyvuoto joka tulee koneen etupäästä jostain ketjunkiristäjän tienoilta, toivottavasti se olisi tuo kiristäjän tiiviste.
Kallistuksenvakaajan polyuretaani puslat narisevat ja paukkuvat, ja vaseliini ei yhtään parantanut tilannetta. Omasta puolestani paukkukoot. Ja tuo ratin pauke väheni kun kiristin apurungon takimmaisia pultteja. Tai sitten kuvittelen no anyway yksi vika ilmaantui taas lisää. Öljyvuoto joka tulee koneen etupäästä jostain ketjunkiristäjän tienoilta, toivottavasti se olisi tuo kiristäjän tiiviste.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7563
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: tukivarren pusla väliä
Se se onneksi oli.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7563
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: tukivarren pusla väliä
Olin väärässä.vaseliini ei yhtään parantanut tilannetta
SAAB minä 1-1
Sain ruiskutettua polyuretaani puslien väliin vaseliinia.
Nyt kolina,pauke,narina tmso..hävisi.
Työkalu
https://www.salhydro.fi/fi/rasvasuuttim ... in-lincoln
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: tukivarren pusla väliä
Moi, onkohan tämä pusla: https://m.motonet.fi/fi/tuote/182481?ajoneuvo=499
sopiva vuosimallin -94 ng900:seen siihen pitkittäistukivarren taaimmaiseksi puslaksi vai olenko ihan hakoteillä? -94 mallissa siihen taaempaan tukivarteen tulee kiinni kallistuksenvakaaja, ja tuon aloitusviestissä olleen kuvalinkin mukaan taaempi puslakin olisi siinä erilainen kuin 95-> vuosimalleissa. Jos tuo motonetin ei ole sopiva, niin osaako joku neuvoa mistä saisi nopeiten varmasti oikeanlaisen puslan.
sopiva vuosimallin -94 ng900:seen siihen pitkittäistukivarren taaimmaiseksi puslaksi vai olenko ihan hakoteillä? -94 mallissa siihen taaempaan tukivarteen tulee kiinni kallistuksenvakaaja, ja tuon aloitusviestissä olleen kuvalinkin mukaan taaempi puslakin olisi siinä erilainen kuin 95-> vuosimalleissa. Jos tuo motonetin ei ole sopiva, niin osaako joku neuvoa mistä saisi nopeiten varmasti oikeanlaisen puslan.
Re: tukivarren pusla väliä
Suosittelen yhteydenottoa Pro Car Serviceen. Heillä on varmasti siihen oikea osa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7563
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: tukivarren pusla väliä
Ja tuttu pauke on taas mukana.
Voisiko jarrusatulan liukutappien reijissä olla jotain sanomista..? Mikään muu ei tähän yhtälöön enää kyllä sovi. Jarrua painaessa klonk, vetoa annettaessa klonk. Montuissa ei tule klonksua. Se on tuo jarrutus joka sen saa aikaan, ja ainoastaan vasemmalla puolella.
Voisiko jarrusatulan liukutappien reijissä olla jotain sanomista..? Mikään muu ei tähän yhtälöön enää kyllä sovi. Jarrua painaessa klonk, vetoa annettaessa klonk. Montuissa ei tule klonksua. Se on tuo jarrutus joka sen saa aikaan, ja ainoastaan vasemmalla puolella.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7563
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: tukivarren pusla väliä
No niin, nyt näkyy valoa tunnelin päässä.
Otin 17mm hylsyn ja metrin mittaisen jatkoputken pätkän.
Alatukivarren tukiraudan takimmainen pultti, ja vartti kiinni päin. Koeajolenkillä ei enää paukkunut, vähän kyllä hirvitti että kestääkö se pultti tällaista vääntöä.
**Pultti n.o 22**
https://www.esaabparts.com/saab/parts/4482402
Otin 17mm hylsyn ja metrin mittaisen jatkoputken pätkän.
Alatukivarren tukiraudan takimmainen pultti, ja vartti kiinni päin. Koeajolenkillä ei enää paukkunut, vähän kyllä hirvitti että kestääkö se pultti tällaista vääntöä.
**Pultti n.o 22**
https://www.esaabparts.com/saab/parts/4482402
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7563
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: tukivarren pusla väliä
Ja pauke palasi, se ei mihinkään ollut hävlnnyt. Mutta nyt hävisi,kiitos tästä PSC:n Petelle. Hän sanoi että kiristä sitä tukivarressa olevaa T55 kannalla olevaa pulttia. ( Pystyssä heti vetoakselin alapuolella ). No milläs sitä sitten kiristin. Bilteman T55 hylsy poikki ja jakarilla kiinni. Reipas puoli kierrosta meni kiinni. Mutta nyt on äänetön keula SAABissa,mitä nyt nastat rapisee.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7563
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: tukivarren pusla väliä
Ja pauke palasi, se ei mihinkään ollut hävlnnyt.mutta....
Problem solved.
Sorvasin kallistuksen vakaajatankoon kaksi puslaa messingistä, sisähalkaisija 24mm ja ulko halkaisija 26mm.
Puslan pultti niin auki kuin sitä saa,ja messinki pusla väkisin sisään tangon ympärille,ja pultti kiinni.
Ja narinat klonksut yms olivat poissa.
Problem solved.
Sorvasin kallistuksen vakaajatankoon kaksi puslaa messingistä, sisähalkaisija 24mm ja ulko halkaisija 26mm.
Puslan pultti niin auki kuin sitä saa,ja messinki pusla väkisin sisään tangon ympärille,ja pultti kiinni.
Ja narinat klonksut yms olivat poissa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: tukivarren pusla väljä
No olisikohan ne kolinat hävinneet myös sen vakaajan puslan vaihdolla...?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: tukivarren pusla väliä
Omassa Saabissa oli mennyt etupään takimmaisen tukivarren pultti väliäksi, jonka takia kolisi( vaikka kuinka kiristi ). Hankin uuden pultin ja asensin sen, jonka jälkeen ei ole enää kolissu. Olin joutunut vaihtamaan etualatukivarret molemmin puolin, koska pallonivelet oli väliät katsastuksessa.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7563
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: tukivarren pusla väliä
Nämä on vaihdettu vuosi sitten, polyuretaaniset.No olisikohan ne kolinat hävinneet myös sen vakaajan puslan vaihdolla...?
Kaikki iskarit,kääntölaakerit,jarrusatulat,jarrupalat,levyt,koiranluut,kallistuksen vakaajan "kumit",alatukivarret on vaihdettu.
Mutta siitä huolimatta ennen tätä remonttia piti sellaista napsumista,lievää kolahduksen omaista ääntä,varsinkin kun poistui liikenneympyrästä
ja oli kuiva keli ( vaseliiniä olen yrittänyt laittaa harva se kuukausi,hetken on hyvä mutta aina ne äänet ovat palanneet ) mutta onneksi ne nyt hävisi.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#