tukivarren pusla väliä
Re: tukivarren pusla väliä
Isommat kolahdukset multa lähti kun kiristelin nuo takimmaiset pultit, mutta pientä "naputusta" oon huomannut, tuo ei keulastaan ole niin hiljainen kuin tuo Volvo S40 joka mulla on. Kolahteluksi en sanoisi, mutta aiheuttajaksi epäilen ohjausvaihdetta/hammastankoa, siinä tuntuu pieni välys. Mites sulla?
'01 9-3 2.0 turbo
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7566
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: tukivarren pusla väliä
Paikallaan rattia käänellessäni aavistuksenomainen välys tuntuu. Mutta ei se klonks siitä tule. Varaosa kuvissa näkyy jousen alla olevan jonkinsortin ohjuri, siinä alapään kupissa. Omasta en vaan tuollaista löytänyt.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7566
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: tukivarren pusla väliä
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: tukivarren pusla väliä
Onko tuo ohjuri, vaiko ihan vaan kumi? Tuossa Volvossa ne repsotti merkityksettöminä sieltä jousen alta, revin pois ennen leimaa.
'01 9-3 2.0 turbo
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7566
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: tukivarren pusla väliä
Nyt kävin heittämässä lenkin, yhtään mitään kolinoita ei ilmaantunut. No lämpötila on plussan puolelle, se ääni tulee kallistuksenvakaajan polyuretaani puslista.Tarkemmin sanottuna kuskin puoleisesta puslasta.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: tukivarren pusla väliä
Hieman aihetta sivuten... onko kellään kokemusta Neon tukivarsista?
https://www.neobrothers.co.uk/car-parts ... nt-4248431
Motonetin halvin 80e ja Meyle HD 140e. Kyseisessä autossa nyt alla luultavimmin 250tkm ajetut orkkikset.
https://www.neobrothers.co.uk/car-parts ... nt-4248431
Motonetin halvin 80e ja Meyle HD 140e. Kyseisessä autossa nyt alla luultavimmin 250tkm ajetut orkkikset.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: tukivarren pusla väliä
https://www.neobrothers.co.uk/car-parts ... nt-4543450
mulla on nykyään nämä. Neolta tilasin, kun sai kaksi yhden hinnalla silloin vrt. Suomen hintoihin. En nyt tuota punnan kurssia katsonut, mitä hinta on nyt euroina posteineen...
mulla on nykyään nämä. Neolta tilasin, kun sai kaksi yhden hinnalla silloin vrt. Suomen hintoihin. En nyt tuota punnan kurssia katsonut, mitä hinta on nyt euroina posteineen...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: tukivarren pusla väliä
Hyllystä löytyikin yksi Meyle HD, ostettu Motonetista joskus satasella. Nykyään hinta siellä 140e, taitaa markkina-asema nostaa hintoja.
Toiselle puolelle tulee nyt testiin Neolta 30 puntaa maksava halvempi malli (linkkasin vahingossa NG900 tukivarren). Motonetin halvimmatkin kesti omassa autossa aikoinaan yli 100tkm välyksettöminä, joten kokeillaan nyt. Rempan kohteena olevaan autoon ei enää paljoa tule kilometrejä kertymään.
Toiselle puolelle tulee nyt testiin Neolta 30 puntaa maksava halvempi malli (linkkasin vahingossa NG900 tukivarren). Motonetin halvimmatkin kesti omassa autossa aikoinaan yli 100tkm välyksettöminä, joten kokeillaan nyt. Rempan kohteena olevaan autoon ei enää paljoa tule kilometrejä kertymään.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
- "Kaasari"
- Viestit: 28
- Liittynyt: La Marras 10, 2018 16:50
Re: tukivarren pusla väliä
Onko noi ollu hankalia vaihtaa pelkät puslat? Noi tukivarressa olevat isot on aika selkeästi prässättävissä entäs noi taaimmaiset?
Re: tukivarren pusla väliä
Aikamoista kuraa on tullut vastaan tukivarsissa ja puslissakin. Tukivarren kun uusii, niin saa timmin alapallon ja valmiiksi prässätyt puslat siinä samalla. Se keskipusla oli helppo asentaa uretaanisena, mutta vanhan poistaminen oli työläämpi juttu. Porasin ja prässäsin sitä. Yhdessä mallissa oli jotain öljyä sisällä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: tukivarren pusla väliä
Katsoin huvikseen aeromotorsilta noita tukivarsia tyyppi 9-3 98-02 niin laadukkaammat delphi ja febi 70-75€, fag 90€ ja meyle 95€ tasoa.
https://aeromotors.fi/kataloog/saab/9-3 ... 380;s10671
Omaan s40 otin tuolta meyle ja ruville tekemät.
https://aeromotors.fi/kataloog/saab/9-3 ... 380;s10671
Omaan s40 otin tuolta meyle ja ruville tekemät.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: tukivarren pusla väljä
Joskus oon vaihtanu, simply case.maurimyyra kirjoitti: ↑Ke Huhti 08, 2020 17:44Onko noi ollu hankalia vaihtaa pelkät puslat? Noi tukivarressa olevat isot on aika selkeästi prässättävissä entäs noi taaimmaiset?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
-
- "Kaasari"
- Viestit: 28
- Liittynyt: La Marras 10, 2018 16:50
Re: tukivarren pusla väliä
Onko pultit lähtenyt yleensä ehjänä auki? Ja pitääkö varautua uusiin pultteihin vai vanhoilla vaan takasin?
Re: tukivarren pusla väliä
Vanhoilla pulteilla on tähän asti pärjätty, mutta koiranluiden mutterit voi olla ruosteessa jos ei ole pitkään aikaa vaihdettu. Varminta on varautua uusilla koiranluilla, nuohan ei montaa euroa maksa.
Se tukivarsien liitospuslan pultti on sitten iso Torx, olikohan se nyt kokoa 45, en varmaksi muista.
Laitoin just yhteen autoon toiselle puolen Meyle HD:n ja toiselle 33 punnan Neon version, ainakin päällisin puolin molemmat asiallisen oloisia.
Se tukivarsien liitospuslan pultti on sitten iso Torx, olikohan se nyt kokoa 45, en varmaksi muista.
Laitoin just yhteen autoon toiselle puolen Meyle HD:n ja toiselle 33 punnan Neon version, ainakin päällisin puolin molemmat asiallisen oloisia.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7566
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: tukivarren pusla väliä
Nyt on vaihdettu kaikki iskunvaimentajat. Mutta kolina ei hävinnyt, päin vastoin asfaltilla rattia kääntäessä edes takaisin, kuuluu todella kova klonks klonks. Hiekalla tätä ei kuulu. Ja se vanha vaimea klonks on mukana, etenkin kun kääntyy vasemmalle ja siinä sattuu olemaan monttu tms..oikealle kääntyessä tätä klonksua ei kuulu. Ohjauksen sylinteri tms..on tukevasti kiinni rintapellissä.
Hermot meinaa mennä...
Hermot meinaa mennä...
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#