Moi,
Voisiko joku antaa hieman vinkkejä miten edetä...kävi niin hienosti että autostani (2002 9-3 150hp T7, 330tkm) veto loppui moottoritiellä. Kolmonen ja nelonen painetta koneeseen ja sitten siniset savut perään, ja vedot pois. Pakko oli joku vajaa 10km nilkuttaa vielä isoilta teiltä pois. Autoa tutkittiin ja kolmossylinteristä on täysin paineet pois, eli jonkinlainen mäntävaurio.
Mitenkäs raati näkee, onko mitään muuta järkevää ratkaisua kuin koittaa löytää vaihtokone jostain purkaamolta? Onko oletettavaa että tuosta nykyisestä koneesta olisi muita hajonneita osia kuin mäntä, vääntyykö kampiakseli miten herkästi? Onko mahdollista että selviäisi mäntää vaihtamalla (jos ei sylinterissä ole merkittäviä vaurioita)?
Autolla pitäisi päästä pari vuotta vielä eteenpäin, ei ole loppuelämän auto. Vaikka hyvä peli onkin. Harrastamistahan tämä on joten ei tule vapaa-ajan ongelmia ☺
T7 konerikko
Re: T7 konerikko
Sanoisin että kansi pois, niin ollaan paljon viisaampia.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: T7 konerikko
330tkm lukemissa moottori voi olla monilta osin lähellä räjähtämispistettä.
#6723
9-3 Aero
9-5 Sentronic
9-5 Aero
9-3 Aero
9-5 Sentronic
9-5 Aero
Re: T7 konerikko
itellä kävi vähän vastaava 3-sylkkä paineeton,mutta selvisin pakoventtiilien vaihdolla,pieni palanen palanut pois,toki tein kaikki samointein kun kansi auki,venttiilivarren kumit,venttiilien läppäys,männänrenkaat/hoonaus,eikä kustanna kauheita,jos mahku ite tehdä,ja hyvä tuli.