Kone rikki... Mitä ajatella vaihtomoottorista?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
vhakala
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2004 23:31
Paikkakunta: Somero

Viesti Kirjoittaja vhakala »

Öljytikun ylös nostamiseen vaivautuminen kuuluu mun mielestä jokaisen autoilijan "viikottaiset tarkistukset" kategoriaan.

Jopa uusiin autoihin voi joutua lisäilemään öjyä tämän tästä, koska autot saa syödä sitä aika lailla, ennen kuin se katsotaan takuun piiriin kuuluvaksi viaksi. Jossain kuluttaja ohjelmassa oli esillä pitkän huoltovälin omaava VW, jonka longlife öljyt kuluivat melkoista haipaakkaa. Raja-arvo viaksi katsomiseen oli niin korkealla, että öljyt saivat vaihtua kokonaan viisi kertaa yhden huoltovälin aikana, ennen kuin se oli vika.
JSP
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 00:26
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JSP »

Tiedätkö mikä moottorissa oli vikana, miks vaihdettiin?

Edellisen omistajan kanssa juttelin puhelimitse ja hän kertoi että entisessä moottorissa oli tullut imupuolelle jokin vika ja seokset olivat menneet sekaisin ja mäntään reikä...

Sen vuoksi vaihtokone.
9-5 Wagon 2.0t SE vm.1999
900i 3d 8v vm.1989

Volvo 245 2,3l -93

# 2349
Jortsu
"Viggen"
Viestit: 575
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 10:41

Viesti Kirjoittaja Jortsu »

vhakala kirjoitti: --
Jossain kuluttaja ohjelmassa oli esillä pitkän huoltovälin omaava VW, jonka longlife öljyt kuluivat melkoista haipaakkaa. Raja-arvo viaksi katsomiseen oli niin korkealla, että öljyt saivat vaihtua kokonaan viisi kertaa yhden huoltovälin aikana, ennen kuin se oli vika.
Äidin '89 Klonksvaagen Jetan ohjekirjassa lukee, että 1l / 1000km on vielä normaalia öljynkulutusta :lol:
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
kape1001
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Ma Joulu 29, 2003 14:03

koneesta

Viesti Kirjoittaja kape1001 »

Omassa ng 900s -94 2.3i automaatissa on vaihtokone. Edellinen omistaja oli vaihdattanut myllyn noin 180 tkm kohdalla. Uusi kone oli n. 60 tkm ajettu -96 vuoden kone fustilta. Tiedä näistä. Uudella koneella oli ajettu n. 10tkm vaihdon jälkeen kun ostin auton. Edellinenomistaja sanoi, että koneeseen oli tullut laakeri vika ja se oli alkanut pitää ääntä. Nyt uudella koneella on onnellisesti ajellut noin 40 tkm. Hyvin käy ja kukkuu.
ng900S 2.3 aut -94
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7550
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Jos se pata pitää sinne vaihtaa niin miksei ( B235 )
Siinäpä hyvä syy..miksi kone on vaihdettu.
*more power*
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: Kone rikki... Mitä ajatella vaihtomoottorista?

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Oma kysymys varmaan sopisi parhainten tähän topicciin. Eli potilaana 9-3 2.0t -99 jossa ilmeisemmin alakerran laakerit/joku mäntä hajalla. Sattuisi löytymään tommonen 2.0i tonnarin kone missä on rempattu alakerta niin mitäs kaikkee tosta kolkista joutuu tonnarin koneeseen lisäämään?
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kone rikki... Mitä ajatella vaihtomoottorista?

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Vaparin männät on erit, kanget samat. Kampura sama. 2.0i lohkossa ei ole öljyruuttia männille niinkuin turboissa, ja mallista riippuen tasapainoakselitkin puuttuu.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: Kone rikki... Mitä ajatella vaihtomoottorista?

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Eli helpoin homma olis vaan hommata suoraan turbomylly. Kiitoksia vastauksesta.
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2074
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Kone rikki... Mitä ajatella vaihtomoottorista?

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

vesa67 kirjoitti:Vaparin männät on erit, kanget samat. Kampura sama. 2.0i lohkossa ei ole öljyruuttia männille niinkuin turboissa, ja mallista riippuen tasapainoakselitkin puuttuu.
Ketjussa oleva kone 2.0i kone on tonnarista. 2.3i:ssä ainakin tonnarissa on öljyruiskut. Onko 2.0i ainoa, missä ei ole?
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kone rikki... Mitä ajatella vaihtomoottorista?

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

2.3i koneissa on öljyruutat, 2-litraisissa vapareissa ei ole.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
SiK
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 15:57
Paikkakunta: Tampere

Re: Kone rikki... Mitä ajatella vaihtomoottorista?

Viesti Kirjoittaja SiK »

Jatketaas tähän ketjuun vielä kysymyksellä lohkojen eroista. Eli onko jollain tietoa miten NG900 B234I lohko eroaa esim. tonnarin vastaavasta, ja miten B234 turbon ja vaparin lohkot eroaa toisistaan jos molemmissa on öljyruutat? Osanumerot on ainakin erikseen turbolle ja vaparille.
Vastaa Viestiin