Kone rikki... Mitä ajatella vaihtomoottorista?
Öljytikun ylös nostamiseen vaivautuminen kuuluu mun mielestä jokaisen autoilijan "viikottaiset tarkistukset" kategoriaan.
Jopa uusiin autoihin voi joutua lisäilemään öjyä tämän tästä, koska autot saa syödä sitä aika lailla, ennen kuin se katsotaan takuun piiriin kuuluvaksi viaksi. Jossain kuluttaja ohjelmassa oli esillä pitkän huoltovälin omaava VW, jonka longlife öljyt kuluivat melkoista haipaakkaa. Raja-arvo viaksi katsomiseen oli niin korkealla, että öljyt saivat vaihtua kokonaan viisi kertaa yhden huoltovälin aikana, ennen kuin se oli vika.
Jopa uusiin autoihin voi joutua lisäilemään öjyä tämän tästä, koska autot saa syödä sitä aika lailla, ennen kuin se katsotaan takuun piiriin kuuluvaksi viaksi. Jossain kuluttaja ohjelmassa oli esillä pitkän huoltovälin omaava VW, jonka longlife öljyt kuluivat melkoista haipaakkaa. Raja-arvo viaksi katsomiseen oli niin korkealla, että öljyt saivat vaihtua kokonaan viisi kertaa yhden huoltovälin aikana, ennen kuin se oli vika.
Tiedätkö mikä moottorissa oli vikana, miks vaihdettiin?
Edellisen omistajan kanssa juttelin puhelimitse ja hän kertoi että entisessä moottorissa oli tullut imupuolelle jokin vika ja seokset olivat menneet sekaisin ja mäntään reikä...
Sen vuoksi vaihtokone.
Edellisen omistajan kanssa juttelin puhelimitse ja hän kertoi että entisessä moottorissa oli tullut imupuolelle jokin vika ja seokset olivat menneet sekaisin ja mäntään reikä...
Sen vuoksi vaihtokone.
9-5 Wagon 2.0t SE vm.1999
900i 3d 8v vm.1989
Volvo 245 2,3l -93
# 2349
900i 3d 8v vm.1989
Volvo 245 2,3l -93
# 2349
Äidin '89 Klonksvaagen Jetan ohjekirjassa lukee, että 1l / 1000km on vielä normaalia öljynkulutustavhakala kirjoitti: --
Jossain kuluttaja ohjelmassa oli esillä pitkän huoltovälin omaava VW, jonka longlife öljyt kuluivat melkoista haipaakkaa. Raja-arvo viaksi katsomiseen oli niin korkealla, että öljyt saivat vaihtua kokonaan viisi kertaa yhden huoltovälin aikana, ennen kuin se oli vika.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
koneesta
Omassa ng 900s -94 2.3i automaatissa on vaihtokone. Edellinen omistaja oli vaihdattanut myllyn noin 180 tkm kohdalla. Uusi kone oli n. 60 tkm ajettu -96 vuoden kone fustilta. Tiedä näistä. Uudella koneella oli ajettu n. 10tkm vaihdon jälkeen kun ostin auton. Edellinenomistaja sanoi, että koneeseen oli tullut laakeri vika ja se oli alkanut pitää ääntä. Nyt uudella koneella on onnellisesti ajellut noin 40 tkm. Hyvin käy ja kukkuu.
ng900S 2.3 aut -94
Re: Kone rikki... Mitä ajatella vaihtomoottorista?
Oma kysymys varmaan sopisi parhainten tähän topicciin. Eli potilaana 9-3 2.0t -99 jossa ilmeisemmin alakerran laakerit/joku mäntä hajalla. Sattuisi löytymään tommonen 2.0i tonnarin kone missä on rempattu alakerta niin mitäs kaikkee tosta kolkista joutuu tonnarin koneeseen lisäämään?
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Kone rikki... Mitä ajatella vaihtomoottorista?
Vaparin männät on erit, kanget samat. Kampura sama. 2.0i lohkossa ei ole öljyruuttia männille niinkuin turboissa, ja mallista riippuen tasapainoakselitkin puuttuu.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Kone rikki... Mitä ajatella vaihtomoottorista?
Eli helpoin homma olis vaan hommata suoraan turbomylly. Kiitoksia vastauksesta.
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Kone rikki... Mitä ajatella vaihtomoottorista?
Ketjussa oleva kone 2.0i kone on tonnarista. 2.3i:ssä ainakin tonnarissa on öljyruiskut. Onko 2.0i ainoa, missä ei ole?vesa67 kirjoitti:Vaparin männät on erit, kanget samat. Kampura sama. 2.0i lohkossa ei ole öljyruuttia männille niinkuin turboissa, ja mallista riippuen tasapainoakselitkin puuttuu.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Kone rikki... Mitä ajatella vaihtomoottorista?
2.3i koneissa on öljyruutat, 2-litraisissa vapareissa ei ole.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Kone rikki... Mitä ajatella vaihtomoottorista?
Jatketaas tähän ketjuun vielä kysymyksellä lohkojen eroista. Eli onko jollain tietoa miten NG900 B234I lohko eroaa esim. tonnarin vastaavasta, ja miten B234 turbon ja vaparin lohkot eroaa toisistaan jos molemmissa on öljyruutat? Osanumerot on ainakin erikseen turbolle ja vaparille.