Kone rikki... Mitä ajatella vaihtomoottorista?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 39
- Liittynyt: Pe Tammi 23, 2004 15:53
- Paikkakunta: Espoo
Kone rikki... Mitä ajatella vaihtomoottorista?
Tervehdys,
Lyhyt kuvaus tapahtuneesta uusintana:
SAAB 900SE 2.0 Turbo, 136kw, vm.95, aj. 220tkm (alkuvuosi 2005): Essedoc Oy:ssä asiakkuuteni on kestänyt yli 3 vuotta em. auton ja aikaisemman vm. 88 SAAB 900i:n osalta.
0. Edellinen öljynvaihto 200tkm, ei huomautettavaa
1. Auto kävi kotipihalla ojassa 20.10.2004
2. Katsastuksessa 29.10.2004 huomattiin, että 3kpl moottorin kannatinpulteista on poikki.
3. Moottori korjattiin 29.11.2004 Essedoc Oy:ssä Munkkiniemen Nesteellä.
- Samassa yhteydessä moottoriin tehtiin mm. sytytystulppien ja öljyn vaihto. Muita toimenpiteitä olivat mm. valaistuksen korjaaminen, alatukivarsien ja akun vaihto.
4. Auto katsastettiin korjattuna 29.11.2004.
5. Maaliskuun 10. auto ilmoitti ”Check Engine” pariin otteeseen, mutta valo sammui.
6. Maaliskuun 13. auton SID3 ajotietokone ilmoitti ”Check Oil”
7. Maaliskuun 14. auto vietiin Herttoniemen Länsiautoon testerin testattavaksi vian määritystä varten. Länsiauton huolto ilmoitti, ettei autossa ole öljyä ja että moottori on vioittunut käyttökelvottomaan kuntoon. Samassa yhteydessä todettiin, että moottorin öljynpaineanturi ei toimi.
- Minne öljy on kadonnut?
- Onko moottorin öljypohja vaurioitunut ojassa käynnin seurauksena?
- Jos öljypohja on vaurioitunut, niin onko sitä huomattu öljynvaihdon yhteydessä?
- Onko moottoriin lisätty vaihdon yhteydessä vaadittava määrä öljyä, kuten toimeksiannossa pyydettiin ja laskussa laskutettiin?
Saabin moottori on ollut moitteettomassa kunnossa ennen em. episodia. Episodin aikana auto ei ole savuttanut, eikä jättänyt öljylammikkoa allensa. Katsastuksessa 29.10 / 29.11. ei auton päästömittauksissa ollut huomautettavaa.
Jos auton moottorin kunnossa tai öljyn kulutuksessa ei ole ollut huomautettavaa ennen huoltoa, eikä huollossa, lienee perusteltua olettaa, että autolla pystyisi turvallisesti ajamaan normaaliajoa ainakin 3kk, ennen kuin auton moottori on öljyn puutteen vuoksi käyttökelvoton.
-----------------------------
Tavalla tai toisella nyt on siis edessä moottoriremppa tai vaihtokone. Vaan onko kukaan koskaan kuullut vastaavasta, että Saabissa olisi vaihtokone? Tarjolla olis 70 000km (takuu) ajettu vm. 97 sama kone.
Mitä pitää eniten pelätä vaihtokoneessa? Onko autossa sen jälkeen muuta hävettävää, kuin että sydän on vaihdettu? Laskeeko auton arvo paljonkin, vaikka vaihtokoneella on ajettu 150 000km vähemmän, kuin alkup. koneella??
Paljon kysymyksiä. Siksipä jälleen käännyt puoleenne.
t: P
Lyhyt kuvaus tapahtuneesta uusintana:
SAAB 900SE 2.0 Turbo, 136kw, vm.95, aj. 220tkm (alkuvuosi 2005): Essedoc Oy:ssä asiakkuuteni on kestänyt yli 3 vuotta em. auton ja aikaisemman vm. 88 SAAB 900i:n osalta.
0. Edellinen öljynvaihto 200tkm, ei huomautettavaa
1. Auto kävi kotipihalla ojassa 20.10.2004
2. Katsastuksessa 29.10.2004 huomattiin, että 3kpl moottorin kannatinpulteista on poikki.
3. Moottori korjattiin 29.11.2004 Essedoc Oy:ssä Munkkiniemen Nesteellä.
- Samassa yhteydessä moottoriin tehtiin mm. sytytystulppien ja öljyn vaihto. Muita toimenpiteitä olivat mm. valaistuksen korjaaminen, alatukivarsien ja akun vaihto.
4. Auto katsastettiin korjattuna 29.11.2004.
5. Maaliskuun 10. auto ilmoitti ”Check Engine” pariin otteeseen, mutta valo sammui.
6. Maaliskuun 13. auton SID3 ajotietokone ilmoitti ”Check Oil”
7. Maaliskuun 14. auto vietiin Herttoniemen Länsiautoon testerin testattavaksi vian määritystä varten. Länsiauton huolto ilmoitti, ettei autossa ole öljyä ja että moottori on vioittunut käyttökelvottomaan kuntoon. Samassa yhteydessä todettiin, että moottorin öljynpaineanturi ei toimi.
- Minne öljy on kadonnut?
- Onko moottorin öljypohja vaurioitunut ojassa käynnin seurauksena?
- Jos öljypohja on vaurioitunut, niin onko sitä huomattu öljynvaihdon yhteydessä?
- Onko moottoriin lisätty vaihdon yhteydessä vaadittava määrä öljyä, kuten toimeksiannossa pyydettiin ja laskussa laskutettiin?
Saabin moottori on ollut moitteettomassa kunnossa ennen em. episodia. Episodin aikana auto ei ole savuttanut, eikä jättänyt öljylammikkoa allensa. Katsastuksessa 29.10 / 29.11. ei auton päästömittauksissa ollut huomautettavaa.
Jos auton moottorin kunnossa tai öljyn kulutuksessa ei ole ollut huomautettavaa ennen huoltoa, eikä huollossa, lienee perusteltua olettaa, että autolla pystyisi turvallisesti ajamaan normaaliajoa ainakin 3kk, ennen kuin auton moottori on öljyn puutteen vuoksi käyttökelvoton.
-----------------------------
Tavalla tai toisella nyt on siis edessä moottoriremppa tai vaihtokone. Vaan onko kukaan koskaan kuullut vastaavasta, että Saabissa olisi vaihtokone? Tarjolla olis 70 000km (takuu) ajettu vm. 97 sama kone.
Mitä pitää eniten pelätä vaihtokoneessa? Onko autossa sen jälkeen muuta hävettävää, kuin että sydän on vaihdettu? Laskeeko auton arvo paljonkin, vaikka vaihtokoneella on ajettu 150 000km vähemmän, kuin alkup. koneella??
Paljon kysymyksiä. Siksipä jälleen käännyt puoleenne.
t: P
SAAB 900SE 2.0 Turbo, 136kw, vm.96, aj. 230tkm.
Onko aikuisella iällä iskevä Saabismi ns. kakkostyypin Saabismi?
Onko aikuisella iällä iskevä Saabismi ns. kakkostyypin Saabismi?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Kone rikki... Mitä ajatella vaihtomoottorista?
Paljonko tuollainen vaihtokone kustantaa? Jos sitä joskus vaikka vaihtaisi moottorin NG900:een, kun autolla on tällä hetkellä ajettu 206000 km.saabistinro900 kirjoitti:Tarjolla olis 70 000km (takuu) ajettu vm. 97 sama kone.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Viggen"
- Viestit: 528
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Re: Kone rikki... Mitä ajatella vaihtomoottorista?
Tarkistitko tikusta onko öljyä?saabistinro900 kirjoitti: 6. Maaliskuun 13. auton SID3 ajotietokone ilmoitti ”Check Oil”
Veitkö huoltoon ajamalla vai hinattiinko auto sinne, eli kävikö kone vielä?saabistinro900 kirjoitti: 7. Maaliskuun 14. auto vietiin Herttoniemen Länsiautoon testerin testattavaksi vian määritystä varten. Länsiauton huolto ilmoitti, ettei autossa ole öljyä ja että moottori on vioittunut käyttökelvottomaan kuntoon. Samassa yhteydessä todettiin, että moottorin öljynpaineanturi ei toimi.
t: P
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
-
- "Viggen"
- Viestit: 528
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Re: Kone rikki... Mitä ajatella vaihtomoottorista?
Onhan niitä vaihtokoneellisia yksilöitä ollut muutama myynnissä mutta yleensä Saabeista loppuu kaikki muut osat ennen moottoria. Nythän niitä tulevaisuudessa varmaan tulee enemmän kun Saabilla on ollut ongelmia uusien moottoreiden kanssa.saabistinro900 kirjoitti:Vaan onko kukaan koskaan kuullut vastaavasta, että Saabissa olisi vaihtokone? Tarjolla olis 70 000km (takuu) ajettu vm. 97 sama kone.
Mitä pitää eniten pelätä vaihtokoneessa? Onko autossa sen jälkeen muuta hävettävää, kuin että sydän on vaihdettu? Laskeeko auton arvo paljonkin, vaikka vaihtokoneella on ajettu 150 000km vähemmän, kuin alkup. koneella??t: P
Auton arvon muuttuminen on hieman hankala arvioida. Jotkut vierastavat vaihtokoneita vaikka olis vähemmän ajettu kun alkuperäinen. Itse en ehkä niinkään. Kannattaa dokumentoida homma hyvin ja jos teettää liikkeessä niin pyyttää kuitit ja kilometri todistukset.
Toisaalta jos tuota meinaat vielä jonkun vuoden pitää niin ei arvossa varmaankaan ole juurikaan eroa. Omalla vastaavalla on kanssa ajettu 219tkm enkä siitä parin vuoden päästä kun on liki 300tkm mittarissa oleta paljoa saavani, oli moottori vaihdettu tai ei.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Itselläni on ng900 vm.-94 ajettu n.290 tkm ja moottorilla n85 tkm (moottori vm.-96).
Moottorinvaihdon jälkeen ajettu n. 20 tkm.
Moottorinvaihto tapahtui auton edellisellä omistajalla ja kyseisen vaihdon jälkeen oli ajettu n.6 tkm kun auto meni myyntiin ja eikä se minua haitannut mitenkään vaikka vaihtokone olikin..
Ostin auton liikkeestä ja oli kyllä aika edullinen muihin saman ikäisiin nähden. Siinä oli kyllä muita kuluvia osia menossa vaihtoon aika paljon ja eikä autoliike aikonutkaan sitä pidempään säilytellä ja kaupat tehtiin.
Moottorinvaihdon jälkeen ajettu n. 20 tkm.
Moottorinvaihto tapahtui auton edellisellä omistajalla ja kyseisen vaihdon jälkeen oli ajettu n.6 tkm kun auto meni myyntiin ja eikä se minua haitannut mitenkään vaikka vaihtokone olikin..
Ostin auton liikkeestä ja oli kyllä aika edullinen muihin saman ikäisiin nähden. Siinä oli kyllä muita kuluvia osia menossa vaihtoon aika paljon ja eikä autoliike aikonutkaan sitä pidempään säilytellä ja kaupat tehtiin.
9-5 Wagon 2.0t SE vm.1999
900i 3d 8v vm.1989
Volvo 245 2,3l -93
# 2349
900i 3d 8v vm.1989
Volvo 245 2,3l -93
# 2349
Tiedätkö mikä moottorissa oli vikana, miks vaihdettiin?JSP kirjoitti:Itselläni on ng900 vm.-94 ajettu n.290 tkm ja moottorilla n85 tkm (moottori vm.-96).
Moottorinvaihdon jälkeen ajettu n. 20 tkm.
Moottorinvaihto tapahtui auton edellisellä omistajalla ja kyseisen vaihdon jälkeen oli ajettu n.6 tkm kun auto meni myyntiin ja eikä se minua haitannut mitenkään vaikka vaihtokone olikin..
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429