Taas kysymyksiä ng900:sesta

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
eki-saab
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2005 22:32

Taas kysymyksiä ng900:sesta

Viesti Kirjoittaja eki-saab »

Onko kojetauluila mitään eroa ng900 ja 9-3?? kun olisi kojelauta paneli sarja tiedossa, mutta se on ng 900:seen

Ja mitä alustasarjaa suosittelette 2.0 turboon?
Mistä niitä saa?
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Kojetauluilla ei ole eroa, radion ja ajotietokoneen ollessa erilainen näin vain saattaa helposti kuvitella.
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Alustasta niin itellä oli omassa ng900 (ja nykyisessä Viggenissä) Koni + H&R yhdistelmä ja olen todella tyytyväinen. Konilta löytyy myös suht edullinen sportkit jossa on noi samat keltaset säädettävät iskarit ja jotkut jouset..Haku-toiminnolla löytyy siitä infoa !
Konissa plussana nimenomaan toi säädettävyys mutta jos niitä ei sen kummemmin meinaa säädellä niin esim Bilstein on toinen hyvä vaihtoehto. Konit kuuleman mukaan ehkä pikkasen jäykemmät verrattuna Bilsteineihin vaikka olisivatkin säädetty löysimmälle..
Loppupeleissä taitaa kaikki nää tunnetummat sarjat joita löytyy kyseiseen autoon olla ihan päteviä..

Kysele Procar servicestä tai maptun.fi...Onhan noita monta muutakin paikkaa jotka myy..

Itse suosittelen tosiaan tota Koni+H&R-settiä koska siitä on tosi hyviä kokemuksia 8)
Viimeksi muokannut pade, Ma Huhti 04, 2005 17:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuumer
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 22:04
Paikkakunta: Espoo

Re: Taas kysymyksiä ng900:sesta

Viesti Kirjoittaja Tuumer »

eki-saab kirjoitti:Ja mitä alustasarjaa suosittelette 2.0 turboon?
Mistä niitä saa?
Haulla löytyy paljonkin juttua aiheesta. Konin Sport Kit:iä on kehuttu paljonkin.
Sitä myy ainakin http://www.prostreet.fi/
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Taas kysymyksiä ng900:sesta

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

eki-saab kirjoitti:Onko kojetauluila mitään eroa ng900 ja 9-3?? kun olisi kojelauta paneli sarja tiedossa, mutta se on ng 900:seen

Ja mitä alustasarjaa suosittelette 2.0 turboon?
Mistä niitä saa?
Kojetauluilla ei tosiaan ole mitään eroa, joten kojelautapanelisarja käy molempiin autoihin, paitsi jos sarjassa on SIDin ja radion päälle tulevia koristepaneleita. Ne eivät käy molempiin autoihin.

Mulla on alustasarjana NG900:ssa H&R:n madallusjouset ja Bilsteinin Sport -iskarit. Ovat olleet tosi hyvät. Tarpeeksi jämäkät, mutta eivät tiputa paikkoja hampaista töyssyissä. Joku muu voi tietysti vannoa Eibachin ja Konin nimeen, mutta makuasioitahan nuo ovat. Itse ostin Bilsteinit siksi, että en kuitenkaan olisi jaksanut säätää Koneja. H&R:t ostin sen takia, että niissä tuli mukana moottorityynyt, jotka muuttivat moottorin painopistettä niin, että madallussatsin asennuksen jälkeen vetonivelet ovat silti lähes samassa asennossa kuin ennen madallussatsin asentamista.

H&R:iä ja Bilsteineja saa mm. Pro-Car Serviceltä.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Tuumer
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 22:04
Paikkakunta: Espoo

Re: Taas kysymyksiä ng900:sesta

Viesti Kirjoittaja Tuumer »

Turbo Sensonic kirjoitti:H&R:t ostin sen takia, että niissä tuli mukana moottorityynyt, jotka muuttivat moottorin painopistettä niin, että madallussatsin asennuksen jälkeen vetonivelet ovat silti lähes samassa asennossa kuin ennen madallussatsin asentamista.

H&R:iä ja Bilsteineja saa mm. Pro-Car Serviceltä.
Heeetkonen, tämä oli uutta!
Onko kenelläkään tietoa tuleeko tuollaiset kumityynyt myös 9-3:seen sopivan sarjan mukana?
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Re: Taas kysymyksiä ng900:sesta

Viesti Kirjoittaja pade »

Tuumer kirjoitti:
Turbo Sensonic kirjoitti:H&R:t ostin sen takia, että niissä tuli mukana moottorityynyt, jotka muuttivat moottorin painopistettä niin, että madallussatsin asennuksen jälkeen vetonivelet ovat silti lähes samassa asennossa kuin ennen madallussatsin asentamista.

H&R:iä ja Bilsteineja saa mm. Pro-Car Serviceltä.
Heeetkonen, tämä oli uutta!
Onko kenelläkään tietoa tuleeko tuollaiset kumityynyt myös 9-3:seen sopivan sarjan mukana?
Mulla tuli kyllä vissiin ton setin mukana...Mut svedujen palstalla kun kyselin niin olivat sillon ainakin sitä mieltä ettei ois tarvinnu laittaa...Tiedä sit mistä johtuu...
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Taas kysymyksiä ng900:sesta

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Tuumer kirjoitti:Heeetkonen, tämä oli uutta!
Onko kenelläkään tietoa tuleeko tuollaiset kumityynyt myös 9-3:seen sopivan sarjan mukana?
Itse asiassa nuo "moottorityynyt" eivät ole kumia, vaan metallia. Kaverini osti samaan aikaan H&R:n OG9-3:n jousimadallussatsin, mutta siinä ei tullut mukana noita "moottorityynyjä". Ilmeisesti OG9-3 ei tarvitse niitä, koska sen etupään ohjausgeometria on hieman erilainen kuin NG900:n. Kuitenkin allamainitussa dokumentissa mainitaan myös OG9-3.

Moottorityynyistä:

http://www.speedparts.se/arkiv/anvisnin ... 8,2285.pdf
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Tuumer
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 22:04
Paikkakunta: Espoo

Re: Taas kysymyksiä ng900:sesta

Viesti Kirjoittaja Tuumer »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Tuumer kirjoitti:Heeetkonen, tämä oli uutta!
Onko kenelläkään tietoa tuleeko tuollaiset kumityynyt myös 9-3:seen sopivan sarjan mukana?
Itse asiassa nuo "moottorityynyt" eivät ole kumia, vaan metallia. Kaverini osti samaan aikaan H&R:n OG9-3:n jousimadallussatsin, mutta siinä ei tullut mukana noita "moottorityynyjä". Ilmeisesti OG9-3 ei tarvitse niitä, koska sen etupään ohjausgeometria on hieman erilainen kuin NG900:n. Kuitenkin allamainitussa dokumentissa mainitaan myös OG9-3.

Moottorityynyistä:

http://www.speedparts.se/arkiv/anvisnin ... 8,2285.pdf
Mukavan ristiriitaista... Pitänee tutkia jo madallettua 9-3:sta ja yrittää katsoa onko ne vetarit tasaisesti vai ei.
Kovin paljoa matalammat nuo uudet moottorinkannakkeet ei varmaankaan ole, hienosäätöä luulisin.
eki-saab
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2005 22:32

Viesti Kirjoittaja eki-saab »

Mitä nuo bilsteinin sport iskarit ja hr:n jouset ovat maksaneet?
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

eki-saab kirjoitti:Mitä nuo bilsteinin sport iskarit ja hr:n jouset ovat maksaneet?
Jos ostat nuo romppeet PCS:ltä, niin silloin hinnat ovat klubilaisille suurin piirtein samat kuin Speedpartsin sivuilla ja muistaakseni siihen vielä alennusta -10%. Kysy Rikulta tarkempaa hintatietoa.

Itse ostin H&R:t aikoinaan suoraan Speedpartsilta (PCS:ää ei vielä silloin ollut). Bilsteinit ostin sitten PCS:ltä.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin