saab 9-3 2.0t ahtopaine ongelma

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
jokuesa
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2018 17:24

saab 9-3 2.0t ahtopaine ongelma

Viesti Kirjoittaja jokuesa »

Tuli ostettu saab 9-3 2.0turbo moottorilla, auto on vuosimallia 2002. Auto on alun perin 150hp malli. Autossa on ahtopaineongelmaa, esim. 3-Vaihteella ajaessa n.3000rpm kohdalla kaasupohjassa ahtopaine on n.0.3bar ja 4500-5000rpm kohdalla ahtopaine on 0.5-0.6 bar. Paineet nousee alakierroksilla todella hitaasti ja max. paineet kuullostaa alhaisilta.

Auton tekniikkaan on laitettu seuraavaa:
TD04-15T Ahdin
Siemens deka 870cc suuttimet
Maptun 3" putkisto
Saabtuner bypass
Henko 275lph bensapumppu
Biopower 46S Softa

Onkohan softa oikea autoon?

Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Peterssen
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ma Loka 10, 2016 20:08
Paikkakunta: Tampere

Re: saab 9-3 2.0t ahtopaine ongelma

Viesti Kirjoittaja Peterssen »

46s kertoo vaan että on 2.0t biopowersofta, enempää siitä ei pysty sanomaan ellei joku asiansa osaava tutkiskele karttoja/pyyntöjä/jne. Jos auto kuitenkin käy kohtalaisesti edes tyhjäkäyntiä ja käynnistyy jne, niin täytyy suuttimet olla ainakin suunnilleen oikein softassa.

Ovathan nuo paineet liian alhaiset mitä tuollaisesta pitäisi odottaa. Jos on opensid käytössä niin kannattaa katsoa mair ja mreg esimerkiksi, mreg pitäis tuollaisella kokoonpanolla olla siellä luokkaa 1000-1200 tienoilla, oletettavasti. Jos mreg on tuota luokkaa, mutta mair laahaa kaukana perässä niin softa kyllä pyytää mutta ei saa. Seuraavaksi katso myös pwm-arvo. Jos se taputtaa 980 arvossa niin mankkuvenan ohjauksella annetaan täydet pyynnöt.

Jos softa edellä mainitusta pyytää kyllä mutta ei saa, niin sinulla on esim. Ahtovuotoa, putki tukossa tai jotain häikkää turbossa tai vaikka mitä muuta.

Jos otat hukkaportille menevän letkun irti mankkuvenalta, ja käyt polkemassa (varovasti) näät, että pystyykö tuo edes ahtamaan. Jos ahdot eivät pomppaa tällöinkään johonkin hurjiin lukemiin ja fuelcuttiin, on jotain selkeää vikaa raudassa.
Vastaa Viestiin