sytty hävisi

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
lumiukko
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: La Joulu 25, 2010 11:55

sytty hävisi

Viesti Kirjoittaja lumiukko »

laitanpa tämän tänne päähakemistoon josko apuja löytyisi.
kävi nimittäin sitten niin, että 2-tulpan sytytys katosi kokonaan.
OG-93 vm 00. punakasetillinen 2.0T.
Tulpat tarkistettu/vaihdettu. Samoin kasetti. ongelma pysyy samana ja moottori laulaa kolmiäänisenä.
Torque Lite ei ilmoittanut vikakoodia mutta tämä voi olla ko. ohjelman vika.

Mitä kohtaa kannattaisi tarkistaa seuraavaksi ?
lumiukko
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: La Joulu 25, 2010 11:55

sytty hävisi jatkoa

Viesti Kirjoittaja lumiukko »

Tätä ongelmaa pääsin nyt sen verran aukaisemaan että tulpat, kasetti ja polttoainesuuttimet pitäisi olla kunnossa. Ko. Sylinterin tulppa kastuu mutta ei syty. Jäljelle jäisi silloin virtajohtimet ja sytytysjärjestelmä. Missähän se lieneen?
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: sytty hävisi

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Mittaa puristuspaineet seuraavaksi.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
lumiukko
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: La Joulu 25, 2010 11:55

vikakoodeista

Viesti Kirjoittaja lumiukko »

Tätä ongelmaa purkaessani olen nyt käyttänyt kolmea OBDII-lukijaa ja kukaan niistä ei anna vikakoodeja ? Moottori käy kolmella sylinterillä mutta vikakoodia ei synny. Onko ominaisuus vaiko onko kyse vikakoodin lukijan ongelmasta ?
jooseppi78
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: sytty hävisi

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

Tuossa ylempänä jo kehoitettiin tutustumaan puristuspaineisiin eli venttiilistä tai männästä puuttuu mahdollisesti palanen. Selviää korvakuulolla myös siten että otat bensapumpun sulakkeen irti ja pyörität konetta startilla. Jos koneen ääni ei pysy starttauksen aikana joka syklillä samana on yhdestä/useammasta pytystä paineet kavoksissa. Eli startti pääsee jossain välissä helpommalla kun ei ole puristuksia ja ääni muuttuu.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
lumiukko
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: La Joulu 25, 2010 11:55

Paineet

Viesti Kirjoittaja lumiukko »

Ykkös-, kolmos- ja nelossylintereissä tasaiset luvut 183jotain. Kakkosessa kaunis nolla. Ei tarvinne ongelmaa enempää miettiä... Kiitokset hyvästä vihjeestä! Nesteet on jo valumassa ulos ja huomenna ruumiinavaus.
lumiukko
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: La Joulu 25, 2010 11:55

Re: sytty hävisi - syy

Viesti Kirjoittaja lumiukko »

Imuventtiilistä irronnut noin 5mm siivu. Kuvankin olisin laittanut jos olisin keksinyt kuinka se tähän liitetään. Nyt vaan korjausta miettimään.
Vastaa Viestiin