Viggenit Suomessa

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
artoIi
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Marras 11, 2019 10:21
Paikkakunta: Ulkomaat

Re: Viggenit Suomessa

Viesti Kirjoittaja artoIi »

Niin piti vielä kysyä, mitä renkaita suosittelette, koko 225/40-17.
Best Saab's are made in Uusikaupunki
9-3 Viggen Cabrio 2001
Avatar
Anahuj
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Ti Touko 30, 2017 21:43
Paikkakunta: Helsinki/Nurmo

Re: Viggenit Suomessa

Viesti Kirjoittaja Anahuj »

Palaan itse vielä noihin mattoihin.. Laitathan kuvaa kun rouvasi saa kangasmatot valmiiksi? Kiinnostaa kovasti lopputulos.
NG9-5 -10 (KA) | 9-3 SC 2.0t -07 (KA) | 96 -73 kesäauto (MR)
artoIi
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Marras 11, 2019 10:21
Paikkakunta: Ulkomaat

Re: Viggenit Suomessa

Viesti Kirjoittaja artoIi »

Oma Viggen cabbe projektini etenee nyt seuraavaan vaiheeseen - Suomen kilvet!! Veropäätös tuli toissapäivänä ja nyt on maksettu.

Mattoja ei ole vielä ehditty tehdä, rouvalla näyttää olevan kiirettä työsaralla tällä hetkellä.

Ehkä saan auton vielä vähäksi aikaa tänne Balttiaan ennen talven tuloa.
Best Saab's are made in Uusikaupunki
9-3 Viggen Cabrio 2001
Saint
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: Su Heinä 23, 2017 11:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viggenit Suomessa

Viesti Kirjoittaja Saint »

artoIi kirjoitti:
Ke Heinä 15, 2020 15:29
Oma Viggen cabbe projektini etenee nyt seuraavaan vaiheeseen - Suomen kilvet!! Veropäätös tuli toissapäivänä ja nyt on maksettu.

Mattoja ei ole vielä ehditty tehdä, rouvalla näyttää olevan kiirettä työsaralla tällä hetkellä.

Ehkä saan auton vielä vähäksi aikaa tänne Balttiaan ennen talven tuloa.
Mitä tommoseen oli verot?
artoIi
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Marras 11, 2019 10:21
Paikkakunta: Ulkomaat

Re: Viggenit Suomessa

Viesti Kirjoittaja artoIi »

Vähän yli tonnin.
Best Saab's are made in Uusikaupunki
9-3 Viggen Cabrio 2001
artoIi
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Marras 11, 2019 10:21
Paikkakunta: Ulkomaat

Re: Viggenit Suomessa

Viesti Kirjoittaja artoIi »

Tänään Viggeniin kiinnitettiin sitten Suomen kilvet, sekä sain alkuperäisten Viggen-vanteiden replicat ostettua Ruotsista. Näissä vanteissa pitäisi laatu olla alkuperäistä parempi - saa nyt nähdä...
Best Saab's are made in Uusikaupunki
9-3 Viggen Cabrio 2001
93aero
"Aero"
Viestit: 351
Liittynyt: Su Helmi 27, 2011 20:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Viggenit Suomessa

Viesti Kirjoittaja 93aero »

artoIi kirjoitti:
Ti Heinä 21, 2020 18:08
Tänään Viggeniin kiinnitettiin sitten Suomen kilvet, sekä sain alkuperäisten Viggen-vanteiden replicat ostettua Ruotsista. Näissä vanteissa pitäisi laatu olla alkuperäistä parempi - saa nyt nähdä...
Moro tämä varmaan kiinnostaa muitakin että löytyykö vanteita ihan uutena? Onko samat speksit kuin alkuperäisissä. Alkuperäisethän on erittäin herkät menemään mutkille, ollen kuitenkin samalla erittäin raskaat vanteet.
ex 9³ Viggen MY99
ex 9³ Aero MY02
ex 9³ ss Aero MY05
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5348
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Viggenit Suomessa

Viesti Kirjoittaja VKe »

artoIi kirjoitti:
Ti Heinä 21, 2020 18:08
Viggen-vanteiden replicat
Tämä tosiaan kiinnostaa minuakin :) kovin! Löytyisikö vanteen sisäpuolelta valmistajaa tjsp...?
Sininen Saab 9-3, '99
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5348
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Viggenit Suomessa

Viesti Kirjoittaja VKe »

Nostellaan tätä keskustelua hivenen...

Toisaalla Saabcentralissa ensimmäinen koiranleuka kirjoitteli vanteista tähän malliin:
OEM Viggen wheels - room temperature butter
Rep Viggen wheels - refrigerated butter
Borbet wheels - warm butter
Ja edelleen toinen kotimainen koiranleuka sanoi, että hyvä kun on pehmeät - eipähän ainakaan halkea :D
Sininen Saab 9-3, '99
artoIi
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Marras 11, 2019 10:21
Paikkakunta: Ulkomaat

Re: Viggenit Suomessa

Viesti Kirjoittaja artoIi »

Monet ovatkin jo huomanneet, että laitoin Viggen Cabbeni myyntiin. Voisin ottaa vaihdossa hyvän kovakattoisen OG 9-3 Viggenin tai Aeron. Kovakattoisen siksi, etten pysty täällä Tallinnassa pitämään autohallissamme rättikattoa. Naapurustossa asuvan puolitutun avoautoon mentiin syksyllä sisään rikkomalla katto.
Best Saab's are made in Uusikaupunki
9-3 Viggen Cabrio 2001
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viggenit Suomessa

Viesti Kirjoittaja Kaide »

artoIi kirjoitti:
La Helmi 06, 2021 20:33
Monet ovatkin jo huomanneet, että laitoin Viggen Cabbeni myyntiin. Voisin ottaa vaihdossa hyvän kovakattoisen OG 9-3 Viggenin tai Aeron. Kovakattoisen siksi, etten pysty täällä Tallinnassa pitämään autohallissamme rättikattoa. Naapurustossa asuvan puolitutun avoautoon mentiin syksyllä sisään rikkomalla katto.

Saattaa kyllä olla Suomessa tosi vaikea myytävä ! Täällä näyttää siltä että ei noi avo saabit vaihda omistajaa muutenkaan, saatikka tuollainen harvinaisuus jonka pyyntihinta on 4x vastaavan rivimallin ja toisaalta kilsat tekee sen ettei enää keräilykappaleeksi sovellu. Olisko Saksassa paremmat markkinat ?

Viggeniin liittyvä asia : Onko kaikki Viggenit EURO2 ja jos on, mistä siitä saisi " mustaa valkoisella" ? Pitäisi oma avo muutoskatsastaa 2,3 tekniikalle ja samaa varten tarvitaan todistus siitä että Viggen EI ole oikea virtailumalli, koska vanhempaan päästöluokkaan ei voi verrata.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Viggenit Suomessa

Viesti Kirjoittaja Eski »

Tietoa ei ole, mutta luulisi, että viggen on vanhempaa perua, kun sehän oli eka saappi B235R-koneella, siis ennen 9-5aeroa. Muut 9-3turbot oli vielä T5, kun viggen oli T7. Vai oliko B235R T7 jo alun perin uudemmalla luokituksella...

Mutta mitenkäs muutoskatsastus 2.3T-koneelle sitten menee, kun eihän OG9-3sia ollut muita 2.3turbo-koneella kuin viggen?

Eski
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viggenit Suomessa

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Ei varsinaisesti kuulu tähän, mutta Viggenin (2.3T) tehojen ilmoitettiin olevan 230 hp ja Aeron (2.0T) 205 hv. Tuulilasi dynosi 2001 Aeron ja sai tulokseksi 227 hv :twisted:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viggenit Suomessa

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Eski kirjoitti:
Su Helmi 07, 2021 13:19
Tietoa ei ole, mutta luulisi, että viggen on vanhempaa perua, kun sehän oli eka saappi B235R-koneella, siis ennen 9-5aeroa. Muut 9-3turbot oli vielä T5, kun viggen oli T7. Vai oliko B235R T7 jo alun perin uudemmalla luokituksella...

Mutta mitenkäs muutoskatsastus 2.3T-koneelle sitten menee, kun eihän OG9-3sia ollut muita 2.3turbo-koneella kuin viggen?

Eski
Se menee niin että Aeroa käytetään verrokkina ja 25% saa siitä kasvattaa iskutilavuutta . Viggenin käyttämisessä verrokkina on ongelmana vetarit ja tolpat .
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Viggenit Suomessa

Viesti Kirjoittaja Eski »

Eli iskutilavuuttakin saa kasvattaa tuolla perusteella. Minä kun luulin, että vain tehoa saa lisätä tehokkaimpaan vastaavaan malliin. Meidänkin ryki on muutoskatsastettu alkuperäisestä 113kW matalapaineesta 173kW:ksi, joka kelpaa kun verrokki on 154kW Aero. Viggenissä oli vakiona myös 308mm jarrut, joita ei Aerossa ollut, mutta niitähän löytyy ainakin EBC:ltä. Alusta on kuitenkin pakko päivittää kunnolliseksi jo Aeron vakiotehoilla ja rykissäkin on kelvannut Bilsteinin iskarit ja H&R-madallusjouset, kun merkkiliike kirjoittanut todistuksen, että alusta vastaa Aeroa. Viggeniä vastaavaksi ei pelkät iskarit ja jouset taida riittää, kun koko etutolppa on erilainen Viggenissä...

Eski
Vastaa Viestiin